shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡معرفی اجمالی صفحه نمایش رتینا، نورآوری شگفت انگیز اپل

__________

⚡معرفیاجمالیصفحهنمایشرتینا،نورآوریشگفتانگیزاپل

 

تفاوت صفحه نمایش ها

قبل از اینکه وارد مقوله اصلی صفحه نمایش رتینا بشویم باید این نکته را متذکر شویم که سعی بر این داریم کاملا بی طرف و با شفاف سازی در مورد صفحه نمایش ها مطالب را مطرح کنیم البته در مورد تفاوت های انواع صفحه نمایش اشاره نخواهیم کرد چون این موضوعی کاملا تخصصی است و نیازمند مقاله ای در حد و در خور خود است که طولانی تر از مبحث ما است.

پس برای شروع بدانید که تمام صفحه نمایش های موجود در هر دستگاه پیشرفته جدیدی دارای یک سری مشخصه ها و معیار های خاص هستند که تنها مولفه های کوچکی از آنها با هم متفاوت است و در کل، همه آنها تقریبا یک محصول هستند مگر زمانی که یک نوع خاصی از تکنولوژی به بازار مصرف راه پیدا کند در آن صورت با قطعه خاص و تکنولوژی متفاوتی روبرو خواهیم شد.

انواع صفحه نمایش

  • انواع اصلی صفحه نمایش ها

ال سی دی – LCD

دقیق تر توضیح میدهیم که به طور مثال: ال سی دی ها L.C.D همه از یک تکنولوژی ساخت هستند و تنها در ابعاد تصویر  Resolution یا تعداد پیکسل ها در هر اینچ ppi یا نوع پنل نمایش  IPS / TFT /…تفاوت دارند و در بین این نوع صفحه نمایشها هیچ کدام برتری خارق العاده تکنولوژیکی نسبت به دیگری ندارند و فقط بعضی از آنها از لحاظ مورد خاصی ارتقاء یافته تر هستند و تکنیک های ساخت ماهرانه و سخت تر و فشرده تری دارند.

 

 

 

 

ال ای دی – LED

در بین صفحه نمایش های ال ای دی L.E.D هم، همه از یک تکنولوژی ساخت هستند و باز مانند مورد قبل تفاوت ها بسیار اندک و جزئی هستند و به طور مثال در متریال های مورد استفاده یا رزولوشن و یا نوع چیدمان سلول های ال ای دی تولید کننده نور و از این قبیل موارد تفاوت هایی وجود دارد و هیچ تفاوت اعجاب انگیز خاصی بین آنها وجود ندارد.

اما این دسته از صفحه نمایش ها با ال سی دی ها بسیار متفاوت هستند و ساختار تولید و کارکرد کاملا خاص خود را دارند و از این رو این دو خانواده صفحه نمایش LCD و LED عملا رقیبی قدرتمند برای یکدیگر به شمار میروند و دعوای اصلی بین این دو نوع صفحه نمایش است.

این نکته را باید بدانید که تمام استاندارد های صفحه نمایش و تولید آنها از هر کدام از شرکت های تولیدی معایب و مزایای خاص خود را دارند به همین شکل هر کدام طرفداران و منتقدان خاص خود را دارند و نمیتوان هیچ کدام را پیروز بی چون و چرای این رقابت دانست زیرا هر یک فن آوری خاصی را ابداع کرده و همچنان در بسیاری از دستگاه هایی که در زندگی با آنها مشغول به کار و استفاده هستیم حضوری پررنگ را دارند.

 

 

  • تولید کنندگان صفحه نمایش رتینا

در این میدان رقابت چند شرکت هستند که تنها تولید کنندگان پنل های صفحه نمایش به شمار میروند و به غیر از این شرکت ها شرکت های دیگری تولید پنل های صفحه نمایش ندارند یا اگر داشته باشند بسیار محدود و انحصاری است و اصولا توانایی رقابت با این غول ها را ندارند پس ذکر نام یا اشاره به آنها عملا بیهوده خواهد بود و ما صرفه نظر میکنیم. نام بزرگترین این شرکت ها به ترتیب:

سامسونگ – ال جی – شارپ – سونی و ژاپن دیسپلی هستند.

همچنین تمامی صفحه نمایش های به کار برده شده در محصولات اپل همه به سفارش های یکی از شرکت های بالا ساخته شده و اپل هیچ یک از صفحه نمایش های محصولات خود را نمی سازد. پس با دانستن این مطالب به سراغ بررسی صفحه نمایش رتینا اپل میرویم.

 

 

 

 

  • صفحه نمایش رتینا

صفحه نمایش رتینا نام تکنولوژی و صفحه نمایشی است که اپل برای سری جدید نمایشگرها در محصولاتش انتخاب کرده است در مجموع این تکنولوژی در دسته صفحه نمایش های ال سی دی قرار میگیرد و تنها در برخی از مشخصه ها که به ترتیب ذکر میکنیم برتری نسبت به برخی از رقبا دارد. در ابتدا صفحه نمایش رتینا میزان تراکم پیکسلی بسیار بالاتری نسبت به انواع قبلی خود دارد و به نسبت ابعاد تصویر یا همان رزولوشن به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و همچنین دقت نمایش رنگ بسیار بهبود پیدا کرده به طوری که در نگاه اول تفاوت کاملا محسوس و قابل مشاهده است.

در تصویر زیر میزان این دقت و تفاوت را میتوانید مشاهده کنید.

 

 

کیفیت تصاویر در صفحه نمایش رتینا

 

  • دلیل موفقیت رتینا

درکنار تمام این مشخصات سخت افزاری عالی برای نمایشگرهای رتینا وجود پردازش های نرم افزاری تصویری بسیار بی نقص در سیستم عامل هم یکی دیگر از ملزومات و از شاهکار های اپل محسوب میشود این دو در کنار هم با هماهنگی اپل به بهترین شکل ممکن بهترین تصاویری را که امکان دیدن آن وجود دارد برای بیننده و کاربر فراهم میکنند.

 

 

 

 

  • کاربرد های تخصصی و حرفه ای رتینا

نوع پنل ال سی دی رتینا از نوع پنل های IPS است که در تمامی شرایط رنگ ها را تا جای ممکن به رنگ طبیعی نمایش میدهد این مسئله زمانی دارای اهمیت میشود که شما به عنوان یک کاربر وجود رنگ های واقعی را لازم میبینید مانند انجام بازی ها و یا کار با نرم افزار های گرافیکی و مهندسی که خروجی آنها برای چاپ یا ارائه به مشتری آماده میشوند پس واقعی بودن رنگ ها بسیار اهمیت پیدا میکند.

به جرات میتوان گفت در این موارد رتینای اپل از معدود نمایشگر های موجود در بازار است که میتوانید روی آن حساب ویژه ای باز کنید و مطمئن باشید که دقیقا همان چیزی است که در فکر دارید و به آن نیاز دارید.

 

 

  • راز رتینا

حال شما راز صفحه نمایش رتینا را میدانید به واقع و به حقیقت راز زیبایی مسحور کننده رتینا، این دو نکته بود که برشمردیم و وقتی که شما تصویری را در ابعاد حدود 13 یا 15 اینچ مشاهده میکنید.

دیگر قدرت چشم بر کشیدن از این زیبایی نمایش، در رتینا را ندارید و اپل خوب میداند چه چیز را چطور عرضه کند که همه شیفته آن شوند و آن را تحسین کنند.

و اپل هرگز هیچ کاربری را دلسرد یا نا امید نمیکند.

 

 

 

 

  • جمع بندی

به طور کلی بهترین و مشخص ترین ویژگی صفحه نمایش های رتینا، در کیفیت فوق العاده طیف رنگ و فشردگی پیکسل های آنهاست به طوری که فشردگی پیکسل ها با نسبت دقیقی به رزولوشن محاسبه شده که بیننده با چشم غیر مسلح امکان مشاهده پیکسلها را ندارد (البته این قانون هم اکنون برای بسیار از دستگاه ها رعایت میشود و منحصر به اپل یا رتینا نیست) و تصاویر را از غنای رنگ و عمق بسیار خوبی برخوردار کرده اند ضمن اینکه زاویه دید آنها هم بسیار عالی و در حد اکثر میزان خود تنظیم شده جدا از این مسئله بسیار به نازکی خود پنل توجه شده بگونه ای که هم از وزن دستگاه های دارای این پنل به شدت کاسته شده و هم به زیبایی آنها افزوده شده. انواع لپ تاپ های اپل با صفحه نمایش رتینا را میتوانید در پارسان می با بهترین قیمت خرید فرمایید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

10+1 دلیل برای خریدن مک اپل به جای کامپیوتر ویندوزی

مروری بر تاریخچه شرکت اپل

آشنائی با نام های اختصاصی محصولات اپل

مروری بر مشخصات آی مک، نسل m1 2021

7 نکته مهم در آی مک 24 اینچی m1 اپل در سال 2021 که باید بدانید

اکوسیستم اپل چیست و چرا به وجود آمد؟

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

آموزش نحوه تمیز کردن صفحه کلید مک بوک

آموزش روش‌های اتصال مک به تلویزیون

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می