shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️نحوه دسترسی به محتویات درایو USB در مک

برای دسترسی به محتویات درایو USB در مک، باید برخی کارها را انجام داد و برخی بخشها را کنترل کرد. در این مقاله به موضوعات مرتبط خواهیم پرداخت.

نحوهدسترسیبهمحتویاتدرایوUSBدرمک

چگونه به محتویات درایو USB در مک دسترسی پیدا کنیم؟


 

دسترسی به درایو USB در مک معمولاً بسیار آسان است،  شما می توانید بعد از پیدا کردن درایو USB خود در دسکتاپ Mac ، روی نماد درایو دوبار کلیک کنید تا باز شود. در صورت عدم مشاهده درایو، Finder  را باز کنید و درایو را در نوار کناری در قسمت Locations بررسی کنید. اگر همچنان نمی‌توانید به درایو دسترسی پیدا کنید، فرمت آن را با استفاده از Disk Utility  بررسی کنید و مطمئن شوید که درایو یا پورت USB Mac  آسیبی ندیده‌ است.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  اپل m3 مشاهده قیمت خرید آی مک مشاهده قیمت خرید مک مینی اپل

 

با این حال، اگر در سیستم عامل macOS تازه کار باشید، یا مشکلی در درایو وجود داشته باشد، ممکن است برای پیدا کردن آن، با مشکل مواجه شوید. بنابراین به نظر می رسد آموختن نحوه دسترسی به فایل‌های موجود در درایو USB متصل به Mac و کارهایی که باید در صورت عدم کارکرد آن انجام دهید، امری مهم باشد.

در این مقاله، دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چگونه درایو USB خود را در مک پیدا کرده و باز کنید.

 

مشاهده قیمت خرید آی مک ام 3 اپل

 

نحوه دسترسی به درایو USB در مک: درایو USB خود را روی دسکتاپ پیدا کنید

به طور پیش فرض، باید بتوانید درایو فلش USB یا هارد اکسترنال خود را در دسکتاپ مک خود پیدا کنید. درایو USB خود را وصل کنید، سپس روی دکمه کوچک کردن (minimize) زرد رنگ در گوشه سمت چپ، بالای همه پنجره‌های باز خود، کلیک کنید تا دسکتاپ macOS نمایان شود .

 

نحوه دسترسی به درایو USB در مک: درایو USB خود را روی دسکتاپ پیدا کنید

 

اگر می‌توانید نمادی را ببینید که درایو USB شما را نشان می‌دهد، کافی است برای باز کردن آن دوبار کلیک کنید. در غیر این صورت، برای دسترسی به درایو USB خود با استفاده از Finder ، بخش بعدی را دنبال کنید.

 

نحوه دسترسی به درایو USB در مک: درایو USB خود را با استفاده از Finder پیدا کنید

Finder  معادل File Explorer در ویندوز اپل است. برای باز کردن آن، روی صورتک آبی در سمت چپ داک کلیک کنید. اگر نمی‌توانید Dock  را در مک خود ببینید ، مکان‌نمای ماوس را به پایین صفحه ببرید تا ظاهر شود. اگر همچنانDock  را در مک خود نمی ببینید ، احتمالا موقعیت Dock را سفارشی کرده اید، برای دیدن آن، موس را به سمت چپ یا راست صفحه خود حرکت دهید.

نحوه دسترسی به درایو USB در مک: درایو USB خود را با استفاده از Finder پیدا کنید

پس از باز کردن پنجره Finder ، باید بتوانید درایو USB خود را در نوار کناری سمت چپ زیر عنوان Locations  مشاهده کنید .

اگر هنوز نتوانستید درایو USB خود را پیدا کنید، از نوار منو در بالای صفحه به Finder > Settings  بروید. سپس، روی برگه  Sidebar کلیک کنید و مطمئن شوید که External disk  در زیر عنوان Locations  فعال است.

نحوه دسترسی به درایو USB در مک: درایو USB خود را با استفاده از Finder پیدا کنید - تصویر تکمیلی

اگر MAC بتواند درایو USB شما را تشخیص دهد ، با انجام این کار، باید در نوار کناری Finder ظاهر شود. اگر نمی توانید درایو USB خود را در Finder پیدا کنید، به احتمال زیاد درایو مشکل دارد یا از فرمتی استفاده می کند که با macOS کار نمی کند.

 

مشاهده قیمت خرید قلم اپل نسل 2 اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد نامریک با تاچ آی دی اپل مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل مشکی

 

نحوه دسترسی به درایو USB در مک: فرمت درایو USB خود را بررسی کنید

برای بررسی فرمت درایو USB ، Cmd + Space را فشار دهید تا Spotlight باز شود، سپس «Disk Utility» را تایپ کنید و  (Return یا Enter) را بزنید تا ابزار macOS Disk  Utility اجرا شود . سپس، درایو USB خود را از نوار کناری انتخاب کنید تا فرمت درایو، زیر نام آن مشخص شود.

اگر درایو USB شما در فرمت ExFAT، FAT32، APFS  یا Mac OS Extended است، مک شما مشکلی برای شناسایی آن ندارد. برای برطرف شدن مشکلات درایو، روی دکمه  First Aid  در Disk Utility کلیک کنید، سپس سعی کنید دوباره در Finder به آن دسترسی پیدا کنید.

نحوه دسترسی به درایو USB در مک: فرمت درایو USB خود را بررسی کنید

با این حال، اگر درایو USB شما از فرمت NTFS مایکروسافت استفاده می‌کند، مک شما همچنان می‌تواند درایو USB را بخواند اما امکان نوشتن بر روی این درایو را ندارد. بنابراین، اگر به پشتیبانی خواندن و نوشتن نیاز دارید، می‌توانید درایو خارجی خود را در macOS با فرمت مناسب اصلاح کنید. اگر قالب‌بندی مجدد، یک گزینه‌ نیست، راه‌های دیگری برای استفاده از درایو NTFS در مک خود را کشف کنید .

 

نحوه دسترسی به درایو USB در مک: مشکلات درایو فیزیکی را بررسی کنید

اگر درایو فلش USB یا هارد اکسترنال شما در Disk Utility نمایش داده نمی شود، ممکن است مشکل فیزیکی درایو یا پورت USB در مک شما وجود داشته باشد. به جای آن از یک درایو یا پورت متفاوت استفاده کنید.

از طرف دیگر، سعی کنید از درایو USB خود در رایانه دیگری استفاده کنید تا ببینید آیا با آن کار می کند یا خیر. اگر در رایانه دیگر هم کار نمی کند، مطمئن باشید که مشکل از مک شما نیست و ناشی از درایو است.

 

مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل

 

نحوه دسترسی به درایو USB در مک: مطمئن شوید که محتویات درایو با  macOS کار می کند

اگر درایو USB در مک شما نشان داده می‌شود اما با وجود داشتن فایل، خالی است، ممکن است مشکل از انواع فایل‌هایی باشد که می‌خواهید انتقال دهید. همه انواع فایل ها با macOS کار نمی کنند. بنابراین، مطمئن شوید که فایل‌هایی که می‌خواهید به Mac منتقل کنید با macOS سازگار هستند.

گاهی اوقات، با تمامی تلاش ها، شما نمی توانید به درایو USB خود در مک دسترسی داشته باشید. در این حالت، بهتر است که برای انتقال داده‌های خود به نوع ذخیره‌سازی متفاوتی مانند فضای ذخیره‌سازی ابری متوسل شوید.

 


مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 15 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 16 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 13 اینچ اپل

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش ایجاد یک پوشه در دسکتاپ (مک یا ویندوز)

شناسایی و معرفی انواع پورت در مک اپل

آموزش نحوه فرمت کردن فلش USB در مک و ویندوز

نحوه تغییر مکان ذخیره اسکرین شات ها در مک

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.