shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡چگونه در مک‌بوک اسکرین‌شات بگیریم؟

در این مقاله با هم مرور خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم در مک بوک اسکرین شات بگیریم

⚡چگونهدرمک‌بوکاسکرین‌شاتبگیریم؟

نحوه گرفتن اسکرین‌شات در مک بوک چگونه است؟



روش‌های مختلفی وجود دارند که به کمک آنها می‌توانید از تمام صفحه مکبوک خود یا بخشی از آن اسکرین‌شات بگیرید. برای این کار می‌توانید کلیدهای میان‌بر خاصی را فشار دهید یا از قابلیت‌های مختلفی مثل Touch Bar که بر روی این دستگاه‌ها وجود دارند استفاده کنید. برنامه‌هایی مثل Preview هم وجود دارند که می‌توانند به شما در گرفتن اسکرین‌شات کمک کنند.

در ادامه همراه ما باشید تا راههای گرفتن اسکرین شات در مک بوک را مرور کنیم.

 

مک بوک پرو 13 اینچ

 

نحوه گرفتن اسکرین‌شات از کل صفحه در مک‌بوک

اگر می‌خواهید از کل صفحه مک‌بوک خود اسکرین‌شات بگیرید باید کلیدهای Shift, Command و 3 را به طور هم‌زمان فشار دهید. زمانی که این کار را انجام دهید دستگاه به طور خودکار عکس صفحه را با فرمت PNG بر روی دسکتاپ ذخیره می‌کند. درصورتی‌ که دستگاه شما مک‌مینی است به‌جای Command باید کلید Windows را به همراه سایر کلیدها بگیرید.

How to take a screenshot on a MacBook?

نحوه گرفتن اسکرین‌شات بخشی از صفحه در مک‌بوک 

با کمک مک‌بوک خود می‌توانید تنها از بخشی از صفحه خود هم اسکرین‌شات بگیرید. برای این کار باید کلیدهای Shift, Command و 4 را به طور هم‌زمان فشار دهید که بعد از آن وارد حالت Crosshair می‌شوید. درصورتی‌که دستگاه شما مک‌مینی است باید به‌جای کلید Shift از کلید Windows استفاده کنید.

چگونه در مک‌بوک اسکرین‌شات بگیریم؟

بعد از ورود به حالت Crosshair باید با موس خود قسمتی از صفحه که قصد اسکرین‌شات گرفتن از آن را دارید مشخص کنید و بعد از آن موس را رها کنید. با شنیدن صدای شاتر دوربین، اسکرین‌شات صفحه گرفته می‌شود و با فرمت PNG بر روی دسکتاپ ذخیره می‌شود.

How to take a screenshot on a MacBook? چگونه در مک‌بوک اسکرین‌شات بگیریم؟
 

نحوه ذخیره‌کردن اسکرین‌شات در کلیپ بورد مک‌بوک

محصولات شرکت Apple مثل مک‌بوک، مک‌مینی و آی‌مک، برخلاف سایر کامپیوترهای دارای سیستم‌عامل ویندوز دارای کلید اختصاصی بر روی کیبورد خود نیستند که به‌ وسیله آن بتوانید اسکرین‌شات گرفته شده را در کلیپ بورد ذخیره کنید و تنها می‌توانید از کلیدهای میان‌بر برای این کار استفاده کنید. روش‌های ذخیره اسکرین‌شات در کلیپ بوردن این دستگاه‌ها عبارت‌اند از: 
 

اسکرین‌شات کل صفحه

برای گرفتن اسکرین‌شات کل صفحه و ذخیره آن در کلیپ بورد باید کلیدهای Shift، Control، Command و 3 را به طور هم‌زمان فشار دهید. برای چسباندن یا paste کردن آن هم می‌توانید از فشار هم‌زمان کلیدهای V و Command استفاده کنید. در دستگاه‌های مک‌مینی از کلید Windows به‌جای کلید Command استفاده کنید.

How to take a screenshot on a MacBook? چگونه در مک‌بوک اسکرین‌شات بگیریم؟

اسکرین‌شات بخشی از صفحه

اگر می‌خواهید از قسمتی از صفحه مک‌بوک خود اسکرین‌شات بگیرید و آن را در کلیپ بورد خود ذخیره کنید باید کلیدهای Shift، Command، Control و 4 را هم‌زمان فشار دهید. زمانی که این کار را انجام دهید باز هم وارد حالت Crosshair می‌شوید و می‌توانید بخش موردنظر خود را با موس مشخص کنید. زمانی که صدای شاتر را بشنوید از صفحه اسکرین‌شات گرفته شده است و برای paste آن می‌توانید کلیدهای Command و V را فشار دهید. باز هم در دستگاه‌های مک‌مینی باید از کلید Windows به‌جای کلید Command استفاده کنید.

How to take a screenshot on a MacBook? چگونه در مک‌بوک اسکرین‌شات بگیریم؟

نحوه گرفتن اسکرین‌شات در مک‌بوک بدون استفاده از کیبورد

اگر می‌خواهید بدون استفاده از کلیدهای میان‌بر در مک‌بوک خود اسکرین‌شات بگیرید می‌توانید از روش‌های مختلف دیگری استفاده کنید که این روش‌ها عبارت‌اند از: 

استفاده از برنامه Preview

برنامه Preview یک برنامه مناسب برای باز کردن فایل‌های PDF و تصاویر مختلف است که از برنامه‌های خود شرکت Apple به شمار می‌رود. این برنامه دارای ابزار اسکرین‌شات هم هست که به‌وسیله آن می‌توانید از کل صفحه یا بخشی از آن اسکرین‌شات بگیرید. برای این کار می‌توانید در منوی برنامه‌ها گزینه File را انتخاب کنید و سپس بر روی Take Screenshot کلیک کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به‌محض گرفتن اسکرین‌شات آن را ادیت کنید یا با فرمت موردنظر خود ذخیره کنید.
How to take a screenshot on a MacBook? چگونه در مک‌بوک اسکرین‌شات بگیریم؟

استفاده از Touch Bar

یکی دیگر از روش‌های گرفتن اسکرین‌شات در مک‌بوک استفاده از Touch Bar است. درصورتی‌که مک‌بوک شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند می‌توانید یک دکمه اختصاصی را برای اسکرین‌شات گرفتن در دستگاه خود ایجاد کنید. برای این کار در منوی Apple، وارد بخش System Preferences شوید و گزینه‌های Keyboard و Customize Control Strip را انتخاب کنید. بعد از آن می‌توانید محل موردنظر خود برای قرارگرفتن دکمه اسکرین‌شات را در Touch Bar مشخص کنید و سپس آن را ذخیره کنید.
 

مک بوک ایر

 

استفاده از Grab Utility

از ابزار Grab Utilitie هم می‌توانید برای اسکرین‌شات گرفتن در مک‌بوک خود استفاده کنید. برای این کار وارد قسمت Applications شوید و گزینه Utilities را انتخاب کنید. در نهایت هم بر روی Grab کلیک کنید. در این مرحله می‌توانید منوهایی را در سمت چپ صفحه مشاهده کنید؛ اما پنجره‌ای برای شما باز نخواهد شد. بعد از آن وارد منوی Capture شوید که در آن با گزینه‌های مختلفی روبرو می‌شوید. درصورتی‌که می‌خواهید از کل صفحه اسکرین‌شات بگیرید باید گزینه Screen را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بخشی از صفحه را در اسکرین‌شات خود داشته باشید باید گزینه Selection را انتخاب کنید. در صورتی هم که می‌خواهید اسکرین‌شات خود را از یک پنجره خاص بگیرید باید گزینه Window را انتخاب کرده و سپس بر روی پنجره موردنظر خود کلیک کنید. بعد از باز شدن پنجره می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Save As اسکرین‌شات خود را با نام دلخواه در مکان موردنظر خود ذخیره کنید. به این نسخه توجه کنید که ابزار Grab Utilitie تنها در مک‌بوک‌های نسخه High Sierra و قبل‌تر از آن کار می‌کند.
 

How to take a screenshot on a MacBook? چگونه در مک‌بوک اسکرین‌شات بگیریم؟

سوالات متداول

چگونه می‌توان مکان ذخیره‌سازی پیش‌فرض اسکرین‌شات را در مک‌بوک تغییر داد؟

زمانی که با مکبوک خود اسکرین‌شات می‌گیرید، عکس گرفته شده به طور پیش‌فرض بر روی دسکتاپ شما ذخیره می‌شود؛ اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید محل ذخیره اسکرین‌شات‌های خود را تغییر دهید باید مراحل مختلفی را دنبال کنید که عبارت‌اند از: 

1. کلیدهای Command, Shift و 5 را به طور هم‌زمان فشار دهید تا برنامه اسکرین‌شات باز شود.

2. وارد منوی Options شوید.

3. وارد قسمت Save to شوید تا محل ذخیره‌سازی موردنظر خود را انتخاب کنید. این کار را می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Other Location انجام دهید.

How to take a screenshot on a MacBook? چگونه در مک‌بوک اسکرین‌شات بگیریم؟

اگر درباره گرفتن اسکرین شات در Macbook نکته مفیدی دارید، آنرا در بخش نظرات منعکس کنید و اگر سوالی در این رابطه داشتید با پشتیبانی فنی پارسان می، تماس بگیرید

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

مک بوک چیست؟

تاچ بار در کیبورد مک بوک پرو اپل چیست؟

مزایا و معایب تاچ بار مک بوک اپل

چگونه مک‌بوک را ریست فکتوری کنیم؟

نحوه بررسی اصل یا تقلبی بودن مک بوک پرو

معرفی مک بوک ایر M2 2022

چگونه بفهمیم مک‌بوک چند بار شارژ شده است؟

چگونه از باتری مک‌بوک مراقبت کنیم؟

چگونه مشخصات مک بوک را بفهمیم؟

چگونه تاچ اسکرین سرفیس را فعال کنیم؟

آموزش کامل نحوه گرفتن اسکرین شات در سرفیس مایکروسافت Surface

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می