shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8

در این مقاله به مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8 مایکروسافت پرداخته و شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها را برایتان توضیح خواهیم داد.

⚡مقایسهسرفیسپرو7باسرفیسپرو8

سرفیس پرو 7 یا سرفیس پرو 8؟ کدام یک بهتر است؟


 

زمانی که مایکروسافت، سرفیس پرو 8 خود را همراه چند محصول دیگر و بعد از سرفیس پرو 7 معرفی کرد، تحولات زیادی در خانواده سرفیس پرو ایجاد شد. گویا سرفیس پرو 8 متفاوت‌تر و با عملکردی بهتر ظاهر شده بود، ولی این کل ماجرا نبود و اتفاقات دیگری نیز رخ داده بود. در زمان خرید این دو تبلت مایکروسافت، حتی با نگاه کردن به برگه مشخصات روی جعبه آن‌ها، شاید متوجه تفاوت‌های این دو مدل نشوید.

برای دانستن نقاط ضعف و قوت این دو مدل، می‌خواهیم که سرفیس پرو 8 را با سرفیس پرو 7 مقایسه کنیم.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

   

 

مقایسه طراحی ظاهری سرفیس پرو 7 و 8

سرفیس‌های پرو از مدل 4 تا 7 طی گذشت 4 سال، هیچ تغییر ظاهری نداشته‌اند و طراحی ثابت را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از دلایل توجه زیاد کاربران به سرفیس پرو 8، باز طراحی سرفیس‌های پرو بعد از گذشت 4 سال بوده است. این تبلت جدید مایکروسافت با داشتن طراحی ظاهری جدید‌تر (هر چقدر ممکن است این تغییرات جزئی باشند اما سرفیس پرو 8 طراحی مجدد شده است) حرف زیادی برای گفتن دارد.

یکی از تفاوت‌های اصلی در دو مدل تبلت مایکروسافت، طراحی ظاهری آن‌ها است. سرفیس پرو 7 در دو رنگ پلاتین و مشکی مات تولید شد، در حالی که سرفیس پرو 8 دارای دو رنگ پلاتین و گرافیت می‌باشد. همچنین سرفیس پرو 7 با ابعاد (طول 292 میلی‌متری در عرض 201 میلی‌متری با ضخامت 8.5 میلی‌متری) و وزن 770 گرم به بازار عرضه شد.

در مقابل سرفیس پرو 8 با ابعاد (طول 287 میلی‌متری در عرض 208 میلی‌متری با ضخامت 9.3 میلی‌متری) و وزن 900 گرم، کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر تولید شده است.

 

Comparison of Surface pro 7 with Surface pro 8

 

 

 

 

مقایسه صفحه نمایش سرفیس پرو 7 و 8

در نگاه اول، سرفیس پرو 8 کمی پهن‌تر به نظر می‌رسد و دلیل این اتفاق، کمتر شدن حاشیه‌های سیاه رنگ دور صفحه نمایش، در سرفیس پرو 8 می‌باشد. با کم شدن حاشیه‌های دور صفحه نمایش، 11 درصد صفحه نمایش بیشتری در سرفیس پرو 8، در اختیار خواهیم داشت.

صفحه نمایش 12.3 اینچی در سرفیس پرو 7 با وضوح 2736 در 1824 با 267 پیکسل در هر اینچ، صفحه نمایش قدرتمندی می‌باشد. این صفحه نمایش با فریم ریت 60fps می‌تواند به خوبی از پس انجام کارهای روزمره بر بیاید. همچنین سرفیس پرو 7 از روشنایی 395 نیت با نرخ باز تولید 97 درصدی از طیف sRGB، طیف رنگی گسترده‌ای دارد.

در تبلت جدید‌تر شرکت مایکروسافت، یعنی سرفیس پرو 8 با کمتر شدن حاشیه‌های دور صفحه، دارای 13 اینچ صفحه نمایش می‌باشیم که 0.7 از مدل قبل بیشتر است. وضوح تصویر 2880 در 1920 با 267 پیکسل در هر اینچ، صفحه نمایش قدرتمند‌تری از نسل قبل خود می باشد. نرخ بهره سازی 120 مگاهرتز از دیگر پیشرفت‌های این صفحه نمایش می‌باشد که فوق العاده است.

شما می‌توانید کارهای روزمره خود را در مدل پرو 8، با فریم ریت 60 انجام بدهید و در صورت نیاز آن را به 120 تغییر دهید. صفحه نمایش سرفیس پرو 8 دارای روشنایی 453 نیت با نرخ باز تولید 104 درصدی از طیف sRGB، نسبت به پنل صفحه نمایش سرفیس پرو 7 طیف رنگی بیشتری را دارد. هر دو تبلت دارای نسبت تصویر 3:2 می‌باشند.

صفحه نمایش‌های قدرتمند و بی نظیر از ویژگی‌های خاص و مشهور خانواده سرفیس پرو می‌باشند. کاربران حتی در صورت استفاده از سرفیس پرو 7 که صفحه نمایش ضعیف‌تری نسبت به پرو 8 دارد، می‌توانند تجربه بی نظیری را کسب کنند و از عملکرد صفحه نمایش آن شگفت زده شوند.

 

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8

 

مقایسه عملکرد کیبورد و قلم سرفیس پرو 7 و 8

سرفیس پرو 8 همچنان مانند قبل از تایپ کاور پشتیبانی می‌کند، اما داشتن طراحی جدید، تایپ کاور جدید را به همراه داشته است. شما در صورت استفاده از سرفیس پروهای قدیمی‌تر از 8، برای استفاده از سرفیس پرو 8 نیاز به تایپ کاور جدید دارید! تایپ کاور جدید، قابلیت ذخیره سازی مغناطیسی و شارژ برای قلم Surface Slim Pen 2 را دارد.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که، فضای ذخیره سازی در تایپ کاور جدید چه کاربردی دارد؟ در جواب باید بگوییم که سرفیس پرو 8 بعد از طراحی مجدد، دیگر برای چسباندن قلم سرفیس در کنار شاسی جایی ندارد و شما به این فضای ذخیره سازی نیاز پیدا می‌کنید.

 

Comparison of Surface pro 7 with Surface pro 8  8مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو

 

مقایسه پورت‌های سرفیس پرو 7 و 8

در سرفیس پرو 7 شاهد یک پورت USB-C و USB-A، در کنار جک 3.5 میلی‌متری صدا بودیم. یک پورت سرفیس کانکت و یک پورت microSd نیز وجود دارد. در سرفیس پرو 8، دیگر خبری از پورت USB-A و microSD نیست. حذف شدن درگاه USB-A که مخصوص لوازم جانبی و تجهیزات قدیمی است، در تبلت‌ها کمی عقلانی است. از طرفی در سرفیس پرو 7 یک پورت تایپ‌سی وجود داشت، که از فناوری تاندربولت پشتیبانی نمی‌کرد، خبر خوب در سرفیس پرو 8 برای کاربران، وجود 2 پورت تاندربولت 4 است.

پورت‌های تاندربولت 4 امکان اتصال Ssd یا کارت گرافیک خارجی مجزا، اتصال یک صفحه نمایش 120 هرتز خارجی، شارژ پر سرعت 100 واتی و سرعت انتقال داده بالای 40 گیگی را در اختیار کاربر می‌گذارد. در سرفیس پرو 8 همچنان جک 3.5 میلی‌متری و پورت سرفیس کانکت باقی مانده است.

Comparison of Surface pro 7 with Surface pro 8  8مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو

 

مقایسه سخت افزاری سرفیس پرو 7 و 8

• CPU

سرفیس پرو 7 و 8 هر کدام با 3 پردازنده مختلف معرفی شدند، که سرفیس پرو 7 از نسل ده پردازنده‌های مرکزی اینتل به نام Ice Lake و سرفیس پرو 8 از نسل 11 پردازنده‌های مرکزی اینتل به نام Tiger Lake بهره‌مند می‌باشند. نکته قابل توجه درباره سری پردازنده‌های تایگر لیک (نسل 11 اینتل) این است که، آخرین پردازنده خانواده Iris برای کامپیوترها و لپ تاپ‌ها می‌باشد. نسل دوازده خانواده Iris دیگر به گوشی‌ها اختصاص داده شده است.

پردازنده دو هسته‌ای نسل دهم سرفیس پرو هفت Intel® Core™ i3-1005G1 

در مقابل پردازنده دو هسته‌ای نسل یازدهم سرفیس پرو هشت Intel® Core™ i3-1115G4

پردازنده نسل ده سرفیس پرو 7 در حالت پایه با سرعت 1.2GHz کار می‌کند و می‌تواند در حالت توربو فرکانس 3.4GHz را در چند هسته ایجاد کند. همچنین پسوند G1 در این مدل به این معنی است، که تنها 32 واحد پردازشی (شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌) دارد. 

در مقابل پردازنده نسل یازده سرفیس پرو 8 در حالت پایه با سرعت 3GHz کار می‌کند و می‌تواند در حالت فست یا توربو، فرکانس 4.1GHz را در چند هسته ایجاد کند. همچنین داشتن پسوند G4 در این پردازنده بیانگر 48 واحد پردازشی (شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌) می‌باشد. هر دو پردازنده دارای دو هسته و 4 ریسمان می‌باشند.

پردازنده چهار هسته‌ای نسل دهم سرفیس پرو هفت Intel® Core™ i5-1035G4

در مقابل پردازنده چهار هسته ای نسل یازدهم سرفیس پرو هشت Intel® Core™ i5-1135G7

پردازنده i5 در سرفیس پرو هفت، در فرکانس پایه با سرعت 1.1GHz کار می‌کند و می‌تواند در حالت توربو فرکانس 3.7GHz را در چند هسته ایجاد کند. پسوند G4 در این مدل به این معنی است، که تنها 48 واحد پردازشی (شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌) دارد.

در طرف دیگر پردازنده i5 نسل یازده سرفیس پرو هشت، سرعت فرکانس پایه 2.4GHz را دارد و در حالت توربو می‌تواند فرکانس 4.2GHz را در چند هسته ایجاد کند. همچنین این پردازنده دارای پسوند G7 است که دارای 64 واحد پردازشی (شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌) می‌باشد. هر دو پردازنده مرکزی i5 در دو تبلت دارای 4 هسته و 8 ریسمان می‌باشند.

پردازنده چهار هسته‌ای نسل دهم سرفیس پرو هفت Intel® Core™ i7-1065G7 

در مقابل پردازنده چهار هسته‌ای نسل یازدهم سرفیس پرو هشت Intel® Core™ i7-1185G7

پردازنده i7 در سرفیس پرو هفت، فرکانس پایه با سرعت 1.3GHz کار می‌کند و می‌تواند در حالت توربو فرکانس 3.9GHz را در چند هسته ایجاد کند. پسوند G7 در این مدل به این معنی است، که تنها 64 واحد پردازشی (شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌) دارد.

در سرفیس پرو هشت، پردازنده i7 دارای فرکانس پایه 3GHz می‌باشد و در حالت توربو می‌تواند فرکانس 4.8GHz را در چند هسته ایجاد کند. پردازنده نسل 11 اینتل با اینکه دارای پسوند G7 است، اما دارای 96 واحد پردازشی (شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌) می‌باشد، که تقریبا دو برابر مدل قبلی است. هر دو پردازنده i7 دارای 4 هسته و 8 ریسمان می‌باشند.

 

   


• GPU

پردازنده‌های مرکزی i5 و i7، از کارت گرافیک‌های سری Iris استفاده می‌کنند. در هر دو مدل سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 8، از دو مدل مختلف خانواده Iris استفاده شده است، که قصد داریم این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

پردازنده گرافیکی Iris Plus در سرفیس پرو 7 در مقابل پردازنده گرافیکی Iris XE در سرفیس پرو 8

پردازنده خانواده Iris نسبت به مدل‌های UHD (استفاده شده در مدل‌های i3) قوی‌تر می‌باشند. می‌توانیم با کارت گرافیک Iris Plus، عملکردی سریع در انجام کارهای روزمره و بازی‌های سبک را تجربه کنیم. مدل XE در واقع نسل اخر پردازنده‌های گرافیکی اینتل، در خانواده Iris بوده است که از پردازنده‌های نسل 11 پشتیبانی می‌کند.

کارت گرافیک XE نسبت به مدل قبل تعداد فرکانس و واحد پردازشی بیشتری دارد. همچنین حافظه آن با افزایش پهنای باند همراه بوده است، که باعث برتری چشمگیر این پردازنده می‌شود.

 

Comparison of Surface pro 7 with Surface pro 8  8مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو

 

• حافظه یکپارچه و حافظه داخلی

حافظه یکپارچه استفاده شده در هر دو تبلت سرفیس پرو 7 و 8 تا 32 گیگابایت قابل ارتقا می‌باشد. نوع رام‌های هر دو سرفیس از مدل DDR4 می‌باشد، که قادر به سرعت خواندن در فرکانس 3200 مگاهرتز و سرعت کار کردن تا 3600 مگاهرتز را دارند. همچنین هارد‌های Ssd پرو 7 و پرو 8 تا 1 ترابایت موجود می‌باشد. بنابراین هر دو مدل تبلت، حافظه‌ی RAM و داخلی یکسانی دارند.


• AUDIO

در سرفیس پرو 7، میکروفون‌های استودیو 2 گانه، در کنار اسپیکرهای 1.6 واتی با فناوری Dolby AUDIO به کار رفته است. اما در سرفیس پرو 8 اسپیکرهای استودیو 2 واتی با قابلیت Dolby Atmos به کار رفته‌اند.


• Camera

دوربین‌های به کار رفته داخل سرفیس پرو 8، نسبت به مدل قبل، کمی پیشرفت کرده‌اند. دوربین سلفی سرفیس پرو 8 که بی تغییر بوده است و همچنان دارای دوربین 5 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی 1080p است. همچنین روی دوربین سلفی فناوری Windows Hello وجود دارد، که می‌توانید با تشخیص چهره خود، وارد ویندوز 11 شوید.

دوربین عقب سرفیس پرو 8، به 10 مگاپیکسل ارتقاء یافته است. دوربین پشت مدل قبلی (سرفیس پرو 7) 8 مگاپیکسلی بوده است. همچنین فیلمبرداری با دوربین پشتی این تبلت در پرو 8، تا 4K را پشتیبانی می‌کند، در حالی که سرفیس پرو 7 تا فول اچ دی ویدیو می‌گرفت.

 

Comparison of Surface pro 7 with Surface pro 8  8مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو

 

 

 

مقایسه امتیاز‌های بنچمارک سرفیس پرو 7 و 8

تست‌های بنچمارک کمک زیادی به ما می‌کند تا بفهمیم کدام مدل، قوی‌تر و عملکردی بهتر دارد. در تست‌های انجام شده تک هسته‌ای و چند هسته‌ای GeekBench، در پردازنده‌های مرکزی i5 و i7 دو سرفیس پرو 7 و 8 نتایج زیر ثبت شده است:

 امتیاز تک هسته‌ای 1100 و امتیاز چند هسته‌ای 3953 برای سرفیس پرو 7 با CPU نسل ده i5

• امتیاز تک هسته‌ای 1255 و امتیاز چند هسته‌ای 4204 برای سرفیس پرو 8 با CPU نسل یازده i5

 امتیاز تک هسته‌ای 1210 و امتیاز چند هسته‌ای 4299 برای سرفیس پرو 7 با CPU نسل ده i7

• امتیاز تک هسته‌ای 1418 و امتیاز چند هسته‌ای 4854 برای سرفیس پرو 8 با CPU نسل یازده i7
 

مقایسه عملکرد باتری سرفیس پرو 7 و 8

درباره کارت‌های گرافیک استفاده شده در دو مدل تبلت سرفیس Microsoft، باید گفت که هر دو 10 نانومتری می‌باشند. اما در سرفیس پرو 7 شرکت اینتل نتوانسته بود، نرم افزار‌ها و سخت افزارها را با عملکرد باتری بهینه و هماهنگ سازد. بنابراین سرفیس پرو 7 حتی نسبت به مدل قبل‌تر از خود، دارای باتری ضعیف‌تری بود و یک نقطه ضعف بزرگ در این مدل به حساب می آمد.

اینتل در سرفیس پرو 8 توانسته این مشکل را به خوبی برطرف کند. کارت گرافیک XE به خوبی بهینه شده است و در 3D Mark Fire Strike توانسته نمره 5682 را کسب کند، که نسبت به مدل قبل (3024) تقریباً امتیاز دو برابری را بدست آورده است.

سرفیس پرو 7 عملکرد 10.5 ساعت بی وقفه را ثبت کرده بود که بسیار ضعیف بود، در مقابل سرفیس پرو 8 عملکرد 16 ساعت بی وقفه را به ثبت رسانده که بسیار چشمگیر بوده است. 

 

Comparison of Surface pro 7 with Surface pro 8  8مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو

 

جمع بندی پایانی

در مقایسه دو تبلت سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8، باید بگوییم که اگر به دنبال ارتقای سخت افزاری تبلت خود می‌باشید، قطعاً سرفیس پرو 8 عملکرد بهتری را دارد، این برتری هم در آمار و هم در تست‌های بنچمارک، قابل مشاهده است.

سرفیس پرو 8 در مقابل سرفیس پرو 7 دارای برتری‌های زیر می‌باشد: 

باتری تقریبا 2 برابر قوی‌تر، صفحه نمایش بزرگ‌تر با حاشیه‌های کمتر و با کیفیت‌تر، طراحی متفاوت نسبت به مدل‌های قبل با تایپ کاور و قلم جدید، پورت تاندربولت، پردازنده مرکزی و گرافیکی قوی‌تر و وب کم بهتر.

درست است که در نتایج به دست آمده، سرفیس پرو 7 هیچ برتری نسبت به مدل جدیدتر ندارد، اما نمی‌توان سرفیس پرو 7 را یک تبلت ضعیف شمرد! سرفیس پرو 7 در زمان خود و در مقایسه با سایر برندها و حتی با دیگر رقبای خود در سرفیس پرو مایکروسافت، بسیار قوی ظاهر شد.

 

 

 

   

 

 

 

مقالات مرتبط:

مقایسه سرفیس پرو 9 با سرفیس پرو 8

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

بررسی فنی سرفیس پرو 8 مایکروسافت نسخه بیزینس!

مقایسه سرفیس لپ تاپ 4 با مک بوک پرو 16 اینچی

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس‌گو 1

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس گو 2

مقایسه سرفیس پرو 7 با مک بوک پرو

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه مایکروسافت پارسان می