shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

بسیاری از کاربران این سوال را مطرح میکنند که آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟. برای دریافت پاسخ، می‌توانید به مطالعه این مقاله بپردازید.

⚡آیامکاستودیواپلونمایشگراپلجایگزینآیمک27اینچیمیشود؟

دلایلی که اجازه نمی‌دهند، ترکیب مک استودیو و نمایشگر استودیو، جایگزین آی‌مک 27 اینچی شوند


 

اپل با عرضه مک استودیو و استودیو نمایشگر، تولید iMac 27 اینچی را متوقف کرد، اما به نظر کارشناسان، آن‌ها جایگزین‌های مناسبی برای آی مک 27 اینچی نیستند.

مک استودیو (Mac Studio) و استودیو نمایشگر (Display Studio) اپل، از اوایل سال 2022 عرضه شده‌اند و این ترکیب برای افرادی که خواهان یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند هستند، اما نمی‌خواهند 6000 دلار برای مک پرو (Mac Pro) خرج کنند، انتخاب خوبی است. مک استودیو یک ابرقدرت توانمند کامپیوتری است و می‌تواند با یک صفحه نمایش 27 اینچی خیره کننده همراه شود.

اگرچه مک استودیو و نمایشگر استودیو اپل، محصولات فوق‌العاده‌ای هستند، اما ممکن است برای افرادی که امیدوار بودند اپل، یک آیمک 27 اینچی جدید عرضه کند، انتخاب مناسبی نباشند.

 

      

 

چگونه مک استودیو جایگزین آی مک 27 اینچی شد؟

 

Will Apple's Mac Studio and Display replace the 27 inch iMac?

 

هنگامی که مک استودیو و استودیو نمایشگر عرضه شد، اپل، فروش آی‌مک 27 اینچی را متوقف کرد، و iMac M1 24 inch را به عنوان تنها گزینه برای مصرف‌کنندگانی که خواهان یک کامپیوتر رومیزی همه‌کاره اپل بودند، باقی گذاشت. برخی ممکن است Mac Studio و Studio Display را جایگزینی برای iMac 27 inch در نظر بگیرند زیرا استودیو نمایشگر، اساساً همان صفحه نمایش را با iMac 5K خروجی به اشتراک می‌گذارد. اما اگر به کل بسته نگاه کنید، کاملاً مطابقت ندارد.

 M1 Mac mini نیز مورد مناسبی به نظر می‌رسد؛ با این حال، مصرف‌کنندگانی که انواع آی مک را خریداری می‌کنند از بسته همه‌کاره سود می‌برند، بنابراین با وجود اینکه Mac mini شبیه Mac Studio به نظر می‌رسد، ولی جایگزین ایده‌آلی نیست.

علاوه بر این، این گزینه‌ها به اندازه iMac 27 inch قبلی، قابل ارتقا نیستند. در M1 iMac و Mac mini فقط می‌توانید 16 گیگابایت رم داشته باشید، در حالی که iMac 27 اینچی از حداکثر 128 گیگابایت استفاده می‌کند. این حافظه در آی مک 27 اینچی نیز توسط کاربر قابل ارتقا بود.

به دلیل عدم وجود یک مک قدرتمند 27 اینچی، در خط تولید آی مک شکاف عمیقی وجود دارد.

 

 

 

 

در ادامه به دلایلی اشاره خواهیم کرد که کارشناسان، آنها را برای نامناسب بودن جایگزینی MAC Studio و Display Studio به جای آی مک 27 اینچ عنوان می‌کنند.

 

تفاوت قیمت زیاد بین ترکیب مک استودیو با نمایشگر اپل، نسبت به آی مک 27 اینچی

برای مقایسه قیمت‌ها، کافی است به این نکات توجه کنید که اگر شیشه استاندارد و پایه غیر قابل تنظیم ارتفاع می‌خواهید، صفحه نمایش استودیو از 1699 دلار شروع می‌شود. شما باید برای گزینه نانوتکسچر یا پایه متفاوت، باید هزینه اضافی بپردازید. Mac Studio نیز از 1999 دلار شروع می‌شود و دارای تراشه M1 Max و 32 گیگابایت حافظه داخلی و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. بنابراین ترکیب یک مانیتور استودیو اپل در کنار یک مک استودیو پایه برای کاربر، تقریباً 3700 دلار تمام می‌شود.

این قیمت به طور قابل توجهی بالاتر از 1799 دلاری است که iMac 27 inch برای شروع خرید در نیاز دارد. این قیمت آی مک 27 اینچ، برای مصرف‌کنندگانی که یک مک بزرگ‌ و قدرتمند می‌خواهند، اما نمی‌توانند نزدیک به 4000 دلار هزینه کنند، مناسب است. حتی اگر استودیو نمایشگر را با مک مینی M1 جفت کنید، باز هم به دنبال قیمت 2400 دلار هستید. این افزایش قیمت در مقایسه با آی مک 27 اینچی قابل چشم پوشی نیست.

 

هزینه زیاد برای قدرت غیر ضروری در ترکیب مک استودیو با نمایشگر اپل، نسبت به آی مک 27 اینچی

 

Will Apple's Mac Studio and Display replace the 27 inch iMac? آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

 

آی‌مک 27 اینچی اپل تعادل خوبی بین قیمت و قدرت بود. در حالی که Mac Studio به طور قابل توجهی قدرتمندتر از iMac 27 inch است، اما همه کاربران، به دنبال یک کامپیوتر رومیزی با این قدرت نیستند.

علاوه بر این، آی‌مک 27 اینچی، توسط کاربر قابل ارتقا بود. اگر در طول کار، نیاز به اضافه کردن رم بیشتری داشتید، iMac 27 inch دارای یک محفظه کوچک در پشت کامپیوتر بود که می‌توانستید حافظه اضافی، اضافه کنید. مک‌های مجهز به تراشه اپل سیلیکون را نمی‌توان با این روش، توسط کاربر، به رم بیشتر مجهز کرد.

 

طراحی وابسته به ماژول، در مک استودیو

یکی از دلایل اصلی علاقه مردم به iMac 27 inch این بود که یک کامپیوتر همه کاره بود. این کامپیوتر با نمایشگر داخلی، کیبورد و ماوس با قیمت 1799 دلار عرضه شد. از آنجایی که Mac Studio یک سیستم ماژولار است، باید مانیتور، صفحه کلید و ماوس را جداگانه خریداری کنید.

خرید جداگانه لوازم جانبی و نمایشگر، مطمئناً بیشتر از قیمت پایه iMac 27 inch خواهد بود. همچنین، بسیاری از مانیتورها با بلندگوهای داخلی، دوربین یا پشتیبانی از macOS داخلی عرضه نمی‌شوند. هنگام خرید iMac لازم نیست نگران این موضوع باشید، اما برای تهیه نمایشگری از سایر برندها، در کنار Mac Studio باید تحقیقات بیشتری انجام دهید.

 

نیاز به چندین برنامه AppleCare در ترکیب مک استودیو و مانیتور اپل

 

آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟


AppleCare برای آی‌مک 169 دلار هزینه دارد. با این حال، اگر می‌خواهید AppleCare را برای Mac Studio و Studio Display خریداری کنید، آن‌ها دو خرید جداگانه با هزینه کل تقریباً 320 دلار هستند. اگر برای کار به رایانه خود وابسته هستید و نمی‌توانید جایگزینی برای آن بخرید، ممکن است AppleCare ارزش آن را داشته باشد. اما با این هزینه‌ها، واقعاً تناسب هزینه و فایده، برهم می‌خورد.

 

 

      

 

جمع‌بندی نهایی

مک استودیو اپل و استودیو نمایشگر اپل، محصولات خوبی هستند، اما جایگزین مناسبی برای آی‌ مک 27 اینچی اپل نیستند. خط تولید دستگاه های دسکتاپ مک اپل، فاقد دستگاه همه‌کاره بزرگ‌تر است و وضعیتی نا امید کننده برای کاربرانی که می‌خواهند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر داشته باشند، ایجاد کرده است.
اگر به یک ماشین قدرتمند برای کارهای خلاقانه نیاز دارید، مک استودیو و نمایشگر استودیو عالی هستند، اما اگر به دنبال یک کامپیوتر خانوادگی با نمایشگر بزرگ هستید، احتمالاً باید جای دیگری را جستجو کنید مگر اینکه اپل دست به کار شده و آی مک جدید را با صفحه نمایش بزرگ  به خط تولید بازگرداند.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

بررسی ویژگی‌های آی مک M1 (آی مک ام 1) در سال 2021

7 نکته مهم در آی مک 24 اینچی m1 اپل در سال 2021 که باید بدانید

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت

بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

تفاوت مک مینی M2 و مک استودیو 2022

مروری بر مشخصات آی مک، نسل m1 2021

مقایسه کامل مک مینی با مک استودیو | راهنمای خرید + جدول مقایسه

معرفی اجمالی صفحه نمایش رتینا، نورآوری شگفت انگیز اپل

بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال 2023

همه چیز درباره مجیک موس اپل

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می