shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را با بهترین کامپیوترهای همه کاره یا All in one در کلیه برندها در سال 2023 آشنا کنیم تا خرید بهتری داشته باشید.

⚡بهترینکامپیوترهایهمهکارهدرسال2023

بهترین کامپیوترهای همه کاره برای سال 2023 کدامند؟


 

قطعا داشتن یک کامپیوتر رومیزی برای همه جذاب است، اما شاید شما نخواهید، تمام فضای روی میز یا روی زمین شما را اشغال کند. به همین دلیل، لپ‌تاپ‌ها از نظر حجم کم و گرفتن فضای کم فوق‌العاده‌اند، اما در بسیاری از لپتاپ ها، به جای اینکه عالی بودن در عملکرد، مهم باشد، کار در حین حرکت، هدف اصلی قرار بوده است. اینجاست که با داشتن یک کامپیوتر همه کاره (AIO)، بطور همزمان به ترکیبی از یک کامپیوتر رومیزی عالی و یک مانیتور روشن و زیبا، در قالب یک کامپیوتر دسترسی پیدا می‌کنید که فضای آزاد بیشتری در اطراف داشته باشید و در زمان بازی هم راحت باشید. در این بین، Apple iMac، با وجود سخت افزار و استایل عالی خودش، کامپیوتر همه کاره مورد علاقه اکثر کاربران است، اما تعداد زیادی از مدل‌های دیگر، از HP Envy 34 گرفته تا Dell Inspiron 7000 برای انتخاب در این دسته وجود دارد.


این مقاله به بررسی لیستی از بهترین رایانه‌های همه کاره که می‌توانید در حال حاضر بخرید، پرداخته است. کامپیوترهایی همچون HP Envy 34 AIO، Apple iMac M1 (2021)، Apple iMac 5K 27 inch ، Dell Inspiron 27 7000، HP EliteOne 840 G9 و...
 

 

1. آی مک Apple iMac M1 2021

بهترین کامپیوتر AIO اپل

 

The best all-in-one computers

 

نکات مثبت

• صفحه نمایش چشم نواز Retina

• داشتن بلندگوهایی با صدای شگفت‌انگیز

• به کارگیری وب کم عالی

• برخورداری از عملکرد شگفت انگیز تراشه M1 

• تنوع زیاد در گزینه‌های جذاب رنگبندی

• به کارگیری مجیک کیبورد مجهز به شناسه لمسی (Touch ID) که در بسته بندی قرار دارد

نکات منفی

• انتخاب پورت لنگ

• مجیک ماوس، شاید مورد پسند برخی کاربران نباشد

 

 

 

 

Apple iMac 2021 M1، قدرتمندترین دستگاه iMac است که اپل تا به حال عرضه کرده است و مدل‌های مختلف و رنگارنگ آن، طرحی جدید و چشم نواز دارند و خرید آن، برای همه کسانی که یک AIO ساده با قدرت کافی برای انجام بیشتر کارها بخواهند، مناسب است.

به روز رسانی اپل در سال 2021 برای آی مک iMac، یک نسخه رنگارنگ 24 اینچی از این دستگاه‌های All-in-one محبوب را برای ما به ارمغان آورد که اکنون به تراشه پردازنده M1 اپل نیز مجهز شده است.

طراحی جدید و بسیار نازک آی مک 24 اینچ 2021، همراه با گزینه‌های رنگی متنوع ارائه می‌شود، اما نقطه قوت واقعی آن، در داشتن صفحه نمایش 4.5K با وضوح 4480 در 2520 برای به نمایش گذاشتن تصاویر فوق‌العاده متمایز است (البته 100٪ در محدوده sRGB و 90٪ در AdobeRGB) مثل همیشه، تا زمانی که برای کار با macOS مشکلی نداشته باشید، این کامپیوتر، یک گزینه عالی برای هنرمندان و طراحان است.

علاوه بر تراشه قدرتمند M1 اپل، که در واقع یک ارتقاء نسبت به iMac های کوچکتر قبلی محسوب می‌شود، این iMac همچنین دارای یک GPU هفت هسته‌ای (قابل ارتقا تا هشت هسته)، 8 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی است. مدل پایه دارای دو پورت Thunderbolt 4/USB4 است، اما مدل‌های ارتقا یافته پورت‌های USB-A و Gigabit Ethernet را اضافه می‌کنند.

نکته منفی این است که تنها گزینه برای نسخه iMac M1، مدل 24 اینچی است که فضای نمایشگر کوچکتری را در اختیار کاربر می‌گذارد. آی‌مک‌های ۲۷ اینچی با نمایشگر بزرگ‌تر، فعلاً دارای تراشه‌های Core i9 اینتل هستند که قدرتمند هستند، اما عضو خانواده سیلیکون اپل M1 جدید نشده‌اند.

 

2. آی مک Apple iMac 5K 27 inch

بهترین عضو 27 اینچی اپل در گروه AIO 

 

بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

 

نکات مثبت

• گزینه‌های بیشتر و بهتر برای حافظه و رم

• گرافیک بهبود یافته نسبت به قبل

• عملکرد بسیار بهبود یافته نسبت به نسل قبل

• پوشش با بافت نانو برای نمایشگر

• اسپیکرها و وب کم درجه یک هستند

نکات منفی

• طراحی قدیمی شده

• به سیلیکون اپل مجهز نشده

 

 

 

 

Apple iMac 5K 27 inch، قدرتمندترین iMac 27 اینچی است که می‌توانید بخرید و خرید این آی مک، برای طرفداران اپل که یک AIO بزرگ 27 اینچی اپل می‌خواهند و نمی‌توانند منتظر یک مدل جدید باشند، مناسب است.

اپل از تراشه سیلیکون M1 خود در آی مک 24 اینچی استفاده کرد، اما مدل 27 اینچی با صفحه نمایش 5K همچنان از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کند. اگرچه iMac 27 اینچی، برای رسیدن به قدرت بالا، حرارت بیشتری نسبت به همتای M1 خود است، اما iMac 27 اینچی همچنان بهترین و قدرتمندترین آل این وان 27 اینچی در جهان است. البته تا زمانی که اپل، این مدل را با تراشه سیلیکون خود بازسازی نکرده است.

در این مدل، گزینه‌های رنگی متنوع ندارید، اما طراحی نمادین نقره‌ای iMac مثل همیشه خوب به نظر می‌رسد. در زیر بدنه این دستگاه، یک پردازنده نسل دهم اینتل Core i7 با هشت هسته، حداکثر 128 گیگابایت حافظه، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و یک پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro 5500 XT دارید. iMac 27 اینچی یک ماشین مخصوص بازی نیست، اما GPU اختصاصی، در زمان بازی کمک زیادی به کاربر می‌کند.

هیچ جای نگرانی برای پشتیبانی اپل وجود ندارد، چرا که اپل قبلاً گفته است که برای سال‌های آینده نیز از دستگاه‌های اینتل، از جمله iMac 27 اینچی 5K پشتیبانی خواهد کرد. تراشه اینتل در داخل این مدل ممکن است داغتر باشد، اما تقریباً هر چیزی را که در مقابل آن قرار دارد، از بین می‌برد. در مقایسه با نسل قبلی، شاهد بهبودهایی تا 48 درصد در برخی کارها بودیم.

iMac Pro دستگاه قدرتمندتری است، اما قیمت آن نیز بسیار بیشتر است. این دستگاه به جای پردازنده Intel Core i7 با پردازنده Xeon عرضه شده است و این تغییر باعث افزایش شدید قیمت است. حداقل 3800 دلار برای iMac Pro بازسازی شده و 7200 دلار برای آی مک پرو نو باید هزینه کنید.


3. کامپیوتر HP Envy 34 AIO

به نظر بسیاری از کاربران، بهترین کامپیوتر همه جانبه AIO

The best all-in-one computers بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

نکات مثبت

 به‌کارگیری تراشه هشت هسته‌ای نسل دوازدهم اینتل

• نسخه‌های مختلف آن می‌توانند همه نوع کارها یا بازی‌ها را انجام دهند

• استفاده از کارت گرافیک GeForce برای انجام بازی

• صفحه نمایش 34 اینچی بزرگ

• استفاده از وب‌کم قدرتمند

نکات منفی

• مشخصات فنی دستگاه، ممکن است از نیاز واقعی برخی از کاربران، بالاتر باشد

قیمت آن بالاست و از 2200 دلار شروع می‌شود

 

این رایانه از نظر بسیاری از کاربران، در حال حاضر بهترین رایانه رومیزی AIO است که می‌توانید بخرید و خرید آن برای کاربران رایانه‌های شخصی آگاه به فضا که می‌خواهند بدون برج سنگین از رایانه استفاده کنند، عالی است.

کامپیوترهای Envy AIO برند HP همیشه دستگاه‌های رده بالایی بوده‌اند، اما HP Envy 34 AIO که جدیدترین دستگاه HP در این دسته است، بدون زحمت، شما را به اوج عملکرد می‌رساند. با داشتن یک AIO از این مدل، جای نگرانی نیست، زیرا دارای مشخصات عالی از جمله پردازنده هشت هسته‌ای نسل دوازدهم اینتل، 16 گیگابایت رم، صفحه نمایش 34 اینچی بزرگ با رزولوشن 5120 در 2160 پیکسل است.

این مدل AIO برای انجام هر کاری که شما در نظر داشته باشید، آماده است و به سادگی می‌تواند آن را مدیریت کند. این دستگاه دارای یک کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 3060 است که اجازه می‌دهد شما به ماجراجویی در بازی‌ها بپردازید.

این کامپیوتر همه کاره اچ پی، با داشتن دو درگاه Thunderbolt 4، یک پورت USB-A، یک پورت USB-C و یک شیار کارتخوان SD، از لحاظ پورت‌ها حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. فضای ذخیره‌سازی آن، 1 ترابایت از نوع PCIe NVMe SSD بوده و برای اکثر موارد کافی است و از  Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می‌کند.

نماینده HP، یک وب‌کم مغناطیسی هم دارد که می‌توانید بسته به اینکه در چه حالتی برای شما بهتر عمل می‌کند، آنرا به پنج موقعیت مختلف در امتداد مانیتور متصل کنید

به طور کلی، HP Envy 34 AIO، بهترین AIO است که تاکنون با آن روبرو شده‌ایم و می‌توان گفت، شاید اکثر کاربران به این مشخصات فنی نیاز نداشته باشند.

 

4. کامپیوتر Dell Inspiron 27 7000

بهترین کامپیوتر AIO خانگی 

The best all-in-one computers بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

نکات مثبت

• طراحی عالی AIO برای خانواده

• گزینه‌های متعدد و متنوع در پورتها و اتصالات 

• Wi-Fi 6  آماده است

نکات منفی

• این jack-of-all-trades AIO ممکن است برای برخی کاربران به قدر کافی، قدرتمند نباشد

 

Dell Inspiron 27 7000 یک کامپیوتر همه کاره با بودجه نسبتاً بالا بوده که جدیدترین سخت افزار را در خود جای داده است و خرید آن برای کاربران دفترخانه که قدرت یک اولترابوک را به شکل همه کاره می‌خواهند مناسب است.

اگر به یک کامپیوتر AIO نیاز دارید که تمام خانواده از آن لذت ببرند، مدل Inspiron 27 7000 از شرکت دل، عالی است. هزینه خرید این کامپیوتر، برای اکثر ما زیاد است، اما ظاهری درجه یک داشته و تعداد زیادی سخت افزار به روز و با کارایی بالا را برای تمام اعضای خانواده ارائه می‌دهد.

جدیدترین رایانه شخصی Inspiron AIO دل، دارای صفحه نمایش 27 اینچی از نوع HD InfinityEdge است که منجر به ارائه نمایشگر فشرده‌تر با حاشیه‌های نازک می‌شود. در پشت این نمایشگر، جدیدترین پردازنده Core i7-1165G7 اینتل، حافظه تا 12 گیگابایت و یک حافظه داخلی از نوع PCIe NVMe SSD با ظرفیت ذخیره‌سازی 512 گیگابایت قرار دارد. این پیکربندی‌ها همچنین شامل پردازنده گرافیکی ظریف Nvidia GeForce MX330 هستند.

این کامپیوتر برای کسانی که به پورتهای زیادی نیاز دارند، ایده‌آل بوده و دارای چهار پورت USB-A, یک پورت USB-C و خروجی و ورودی HDMI است. همچنین دارای کارت خوان SD, اترنت سیمی, بلوتوث نسخه 5.1, وب کم پاپ آپ و Wi-Fi 6 (2×2) است که Dell Inspiron 27 7000 را به یک رایانه شخصی استثنایی برای خانواده تبدیل می‌کند.

 

 

 

 

5. کامپیوتر HP EliteOne 840 G9

بهترین AIO برای کسب و کار 

The best all-in-one computers بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

نکات مثبت

• دارای پردازنده نسل دوازدهم اینتل است

• همراه با Wolf Pro Securityارائه می‌شود

• ویژگی‌های کنفرانس وب دارد

نکات منفی

• قیمت آن، گران است

 

AIO HP دارای جدیدترین پردازنده اینتل بوده و به گزینه‌های امنیتی عالی مجهز است و خرید آن برای شرکت‌هایی که مایل هستند، در ازای یک هاب AIO برای کارهای جدی، هزینه بیشتری پرداخت کنند، عالی است.

کسب و کارها یا کسانی مانند کارمندان دورکار، که مایلند اندکی بیشتر هزینه کنند، از خرید این HP AIO ارتقا یافته بسیار راضی خواهند بود. این دستگاه دارای برخی مشخصات قدرتمند، از جمله تراشه 12 هسته‌ای نسل دوازدهم اینتل، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD است. همچنین صفحه نمایش 24 اینچی آن، دارای قابلیت‌های صفحه نمایش لمسی است و این چیزی است که در بسیاری از AIO ها به سختی می‌توان آن را پیدا کرد.

EliteOne همچنین برای جلسات از راه دور طراحی شده است، به این معنی که با HP Auto Frame و سایر مزایای وب کم، تصویر شما را در طول تماس‌های کنفرانس از راه دور شفاف نگه می‌دارند. این دستگاه همچنین دارای ویژگی HP Wolf Pro Security است، که از سوی کسب‌وکارهای کوچکی که به دنبال نرم افزار امنیتی یکپارچه‌ای هستند، مورد اعتماد قرار گرفته و از آن استقبال می‌شود.

پورت‌های کامپیوتر شامل HDMI 2.0a, USB-A, DisplayPort 1.4 و USB-C است. همچنین اگر تصمیم دارید ایستگاه کاری خود را به ظرفیت ذخیره سازی یا حافظه بیشتری تجهیز کنید، چندین اسلات برای توسعه و ارتقاء آن وجود دارد.

 

6. کامپیوتر Lenovo IdeaCentre AIO 3

بهترین کامپیوتر AIO مقرون به صرفه (خوش قیمت)

The best all-in-one computers بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

نکات مثبت

• گزینه اقتصادی، بین رقبا

• مجهز به 16 گیگابایت رم

• مدیریت آسان کابل

نکات منفی

• ممکن است مشخصات فنی آن، برای برخی کارها خیلی محدود کننده باشد

 

 

 

 

قیمت این کامپیوتر به اندازه کامپیوترهای رومیزی همه منظوره، ارزان است و خرید آن برای خانواده‌ها و دانش آموزانی که نیاز به قدرت محاسباتی بالا با کارت گرافیک اختصاصی دارند، مناسب است.

مجموعه IdeaCentre Lenovo ترکیبی عالی از "مقرون به صرفه بودن" و "عملکرد خوب" است. پردازنده AMD Ryzen 4500U قدرت کافی برای شعبده بازی و کار را فراهم می‌کند، در حالی که صفحه نمایش 24 اینچی FHD باعث صرفه جویی در فضا شده و گزینه‌های مدیریت کابل را نیز در پشت خودش، ارائه می‌دهد.

این مدل خاص با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD عرضه می‌شود. ویژگی‌های کاربر پسند، مانند وب کم 720P با شاتر حریم خصوصی داخلی، آن را به انتخابی عالی برای موقعیت‌های کاری از راه دور، با هزینه کمتر نسبت به بسیاری از آل این وان‌ها تبدیل می‌کند.

تنوع و تعداد پورت‌ها در IdeaCentre AIO 3 تا حدودی محدود هستند: دو درگاه USB-A 3.0 و دو درگاه USB-A 2.0 وجود دارد، اما گزینه USB-C وجود ندارد. درگاه‌های نماینده لنوو، هیچ شباهتی با درگاه‌های USB4 پیشرفته‌ای iMac M1 ندارد و یک پورت HDMI و یک کارت خوان (سه در یک) نیز بین پورتهای آن گنجانده شده است.

 

7. کامپیوتر HP Chromebase All-in-One

بهترین AIO برای سیستم عامل Chrome 

The best all-in-one computers بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

 

نکات مثبت

 مجهز به سیستم عامل سریع کروم است

 طراحی AIO شامل حالت صفحه نمایش عمودی است

 بهره مندی از قابلیت‌های صفحه نمایش لمسی

نکات منفی 

• پورت USB-C  ندارد

 

HP Chromebase All-in-One یک رایانه رومیزی با سیستم عامل کروم، طراحی منحصر به فرد و قیمت مقرون به صرفه است که خرید آن، برای دانش‌آموزان، آپارتمان‌ها و خانه‌هایی که به یک دسکتاپ چند منظوره و سریع نیاز دارند، مناسب است.

دسکتاپ مبتنی بر کروم چندین مزیت دارد: مقرون به صرفه است، راه‌اندازی آن سریع است و تجربه‌ای آسان برای انجام کارها را ارائه می‌دهد.

HP Chromebase 22 inch ویژگی‌های جالبی را دارد که این AIO را بیشتر به نام کامپیوتر همه‌کاره، نزدیک می‌کند: صفحه نمایش به گونه‌ای طراحی شده است که برای آسان شدن چت ویدیویی، کار و یادگیری از راه دور، به سرعت به شکل "حالت عمودی کج شده" درمی‌آید. همچنین این ترکیب خوب، از قابلیت‌های صفحه لمسی نیز برخوردار است که به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت جستجوها را مرور کنید یا از برنامه‌ها به راحت‌ترین روش استفاده کنید. (شاتر دوربین و کنترل‌های والدین نیز در آن گنجانده شده است).

در داخل این HP Chromebase All-in-One، یک پردازنده نسل دهمی 2 هسته‌ای Intel Core i3-10110U ,16 گیگابایت رم و یک درایو 256 گیگابایتی PCIe NVMe SSD برای ذخیره سازی خواهید یافت. اتصالات بی سیم Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 هر دو در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند و یک پورت USB-C برای انتقال انرژی، یک پورت DisplayPort 1.2 برای دریافت تصاویر در مانیتور خارجی و یک پورت SuperSpeed USB-A نیز وجود دارد. ارتباط ویدیویی با کمک دوربین 5 مگاپیکسلی و آرایه میکروفون به همراه بلندگوهای دوگانه 5 واتی، برقرار می‌شود.

 


سوالات متداول

 

کامپیوتر همه کاره چیست؟

این رایانه‌ها کیس رایانه شخصی (جایی که تراشه‌ها، کارت‌ها و درایوهای رایانه در آن قرار دارند) را با نمایشگر مانیتور، ترکیب می‌کنند. نتیجه بسیار شبیه به یک مانیتور سنگین به نظر می‌رسد اما برای کار کردن به کیس کامپیوتر نیازی ندارد. این ترکیب، برای صرفه جویی در فضا و قرار دادن همه چیز در یک جعبه، عالی است، اما این اتفاق باعث می‌شود تا شما از توانایی ارتقا بخش‌های خاصی از رایانه مانند مانیتور یا برخی جنبه‌های عملکردی، محروم شوید. iMac یک نمونه کلاسیک است، اما همانطور که از لیست ما می‌بینید، مارک‌های زیادی وجود دارند که کامپیوتر‌های همه کاره را تولید می‌کنند.

 

مزایای کامپیوترهای همه کاره چیست؟

کامپیوترهای همه کاره، رایانه‌های جمع و جوری هستند که به صرفه جویی در فضا کمک می‌کنند، به خصوص اگر واقعاً فضای لازم برای یک کیس رایانه شخصی را ندارید. از آنجایی که کیس و مانیتور با هم ترکیب می‌شوند، کابل‌های کمتری نیز برای مدیریت وجود دارد. اگر در موقعیتی هستید که باید مرتباً رایانه رومیزی خود را جابجا کنید، جابه‌جایی دستگاه All-in-one بسیار آسان‌تر است. همچنین لازم نیست نگران انتخاب لوازم جانبی جداگانه باشید، زیرا AIO ها معمولا با صفحه کلید، وب کم و ماوس مخصوص خودشان، به بازار عرضه می‌شوند. آنها همچنین تمایل دارند نمایشگرهای بزرگتری داشته باشند که برای کار یا استفاده عمومی خانواده، عملکرد خوبی دارند.

 

معایب کامپیوترهای همه کاره چیست؟

شما معمولاً با صفحه نمایشی که رایانه با آن عرضه می‌شود، کنار می‌آیید و ارتقاء صفحه نمایش معمولاً به معنای خرید یک رایانه جدید است. یک کیس رایانه شخصی به کاربران اجازه می‌دهد تا ارتقاهای خود را برای اجزای خاص انتخاب کنند و به گونه‌ای طراحی شده است که این ارتقاها را تا حد امکان بدون دردسر انجام دهند. اما در یک All-in-one، ارتقاء برخی از اجزا ممکن است دشوار یا حتی غیرممکن باشد. همچنین جایی برای افزودن یا ارتقاء سیستم‌های خنک کننده وجود ندارد و از سوی دیگر، این که آنها رایانه‌های مخصوص بازی نیستند.

با این حال، برخی از بخش‌های AIO ممکن است بسته به مدل، قابل ارتقا باشند. به عنوان مثال، بسیاری از iMac های Apple دارای اسلات‌های اضافی برای افزایش حافظه هستند. انتخاب‌هایی مانند HP EliteOne، جایگاه‌هایی برای توسعه انواع افزونه‌ها در اختیار شما قرار خواهد داد اما همچنان با غیر ممکن بودن تغییر در اجزایی مانند صفحه نمایش سروکار دارید و با آن درگیرید.

 

آیا باید یک کامپیوتر همه کاره AIO بخرم یا یک کامپیوتر رومیزی؟

رایانه‌های همه‌کاره، رایانه‌های خانگی یا رایانه‌های ایستگاه کاری عالی هستند که برای انجام کارهای معمول، نمایشگرهای بزرگ‌تری را برای انجام چند کار ارائه می‌کنند که البته اگر مدل‌هایی با مشخصات مناسب را انتخاب کنید، می‌توانند کارهای فشرده و سنگین را نیز مدیریت کرده و با موفقیت به پایان برسانند. همانطور که در انتخاب‌هایی مانند Surface Studio 2 یا  Apple iMac 5K می‌بینید، آنها گزینه‌های محبوبی برای هنرمندان و طراحان هستند.

با این حال، اگر ترجیح می‌دهید اجزای رایانه خود را در طول زمان ارتقا دهید یا می‌خواهید صفحه نمایش تخصصی‌تری داشته باشید، به جای کامپیوتر همه کاره، یک رایانه رومیزی سنتی را انتخاب کنید. این بدان معناست که کامپیوترهای همه کاره، برای گیمرها، کاربرانی که به یک نمایشگر ultrawide واقعی نیاز دارند یا کسانی که می‌خواهند رایانه‌های شخصی خود را تا زمانی که ممکن است نگه دارند، گزینه مناسبی نیستند. این کامپیوترها، همچنین ممکن است بهترین انتخاب برای رایانه‌های شخصی که صرفا استفاده بازی و سرگرمی دارند، نیز نباشند.

 

 

 

 

در یک کامپیوتر همه کاره به دنبال چه چیزی باشم؟

• به دنبال یک صفحه نمایش بزرگ و دقیق باشید. این یکی از مزایای بزرگ کامپیوتر همه کاره است. به خصوص اگر نیازهای بصری خاصی برای کار یا بازی دارید و نمی‌توانید بعداً مانند رایانه‌های شخصی دیگر، صفحه نمایش را جایگزین کنید. برای شروع به دنبال 24 تا 27 اینچ باشید و اگر به رزولوشن بالاتر علاقه دارید، می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که نمایشگری با رزولوشن 4K داشته باشد. برخی از آنها مانند سرفیس استودیو مایکروسافت، صفحه نمایش لمسی هستند، اما این ویژگی همیشه در یک دستگاه همه کاره مهم نیست.

• مشخصات فنی کامپیوتر همه کاره، گاهی می‌توانند قابل ارتقا باشند. یک پردازنده قدرتمند و رم اضافی، به دستگاه All-in-one کمک می‌کند تا دستگاه طول عمر بیشتری داشته باشد. اگر ویرایش ویدیویی انجام می‌دهید یا می‌خواهید از همه کاره خود، به ‌عنوان رایانه‌ای برای بازی استفاده کنید، مطمئن شوید که یک GPU نیز دارید. به یاد داشته باشید، ارتقای همه این مشخصات در یک دستگاه همه کاره، سخت یا غیرممکن است؛ بنابراین می‌بایست در بررسی چیزی که می‌خرید دقت بیشتری داشته باشید.

• نگران فضای ذخیره سازی نباشید: یک هارد دیسک اکسترنال خوب، یک وسیله جانبی عالی برای یک دستگاه همه کاره، برای پشتیبان‌گیری و ذخیره سازی اضافی خواهد بود.

• سیستم عامل مورد علاقه خود را انتخاب کنید. آی‌مک‌های اپل یکی از بهترین دستگاه‌های همه‌کاره در سراسر جهان هستند، اما اگر سیستم‌عامل ویندوز را ترجیح می‌دهید، ممکن است لازم باشد گزینه دیگری را خریداری کنید و بالعکس.

 

آیا کامپیوترهای AIO دارای وب کم هستند؟

بله، اکثر کامپیوترهای همه کاره باید دارای یک وب کم برای فعال کردن ویدئو کنفرانس و توانایی‌های مشابه باشند. این یک تضمین مطلق نیست، اما حتی اگر مدل دلخواه شما فاقد وب‌کم باشد، همچنان می‌توانید دوربین‌های شخص ثالث عالی را برای اتصال پیدا کنید. تنظیم این وب‌کم‌ها آسان‌تر و عموماً ایمن‌تر هستند، زیرا همیشه می‌توانید آنها را جدا کنید.

 

آیا کامپیوتر all in one باتری دارد؟

باتری چیزی است که کامپیوترهای AIO ندارند. آنها برای رایانه‌های رومیزی طراحی شده‌اند و باید به برق قابل اعتماد وصل شوند.

 

 

 

 

جمع بندی پایانی

همانطور که گفته شد، کامپیوتر‌های همه کاره All in one، ترکیبی از کیس و مانیتور هستند که عموماً موس و کیبورد نیز به همراه آنها در بسته بندی ارائه می‌شود. مزایایی مانند مانیتور بزرگ، اشغال فضای کمتر، بهره مندی از سخت افزار معقول، برخورداری از وب کم و مواردی دیگر، از مزایای این دستگاه‌ها محسوب می‌شود و محدودیت در ارتقاء سخت افزار و نمایشگر نیز از معایب آنها به شمار می‌رود.

انتخاب یک دستگاه AIO برای خرید، بستگی به نیازهای کاربر داشته و عوامل زیادی در این امر موثر است. برای مثال اگر نیاز به دستگاهی دارید که از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی کند می‌توانید به سراغ سرفیس استودیو مایکروسافت یا آی مک 27 اینچ اپل بروید و اگر می‌خواهید سیستم عامل macOS را در اختیار داشته باشید می‌توانید در خانواده آی مک 24 اینچ اپل به دنبال خرید باشید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

بررسی ویژگی‌های آی مک M1 (آی مک ام 1) در سال 2021

7 نکته مهم در آی مک 24 اینچی m1 اپل در سال 2021 که باید بدانید

مروری بر مشخصات آی مک، نسل m1 2021

آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت

آموزش نحوه نصب هکینتاش هانتری روی کامپیوتر

10+1 دلیل برای خریدن مک اپل به جای کامپیوتر ویندوزی

بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال 2023

40 مورد از مفیدترین میانبرهای صفحه کلید مک

آموزش نحوه کار با سیستم عامل مک macOS

 

 

 

 

 

گردآوری: سایت فروشگاهی پارسان می