shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️کدام مک بوک برای شما مناسب است؟

با توجه به تنوع بالا در خط تولید مک، پیدا کردن مک بوک مناسب برای شما کمی دردسر ساز است اما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم، تصمیم درست‌تری بگیرید.

کداممکبوکبرایشمامناسباست؟

بهترین مک بوک برای من، کدام است؟


 

همانطور که می دانید، اپل انواع مختلفی از مک بوک ها را ارائه می دهد، برای کمک به شما در این مقاله، هر مدل از انواع مک بوک را تجزیه و تحلیل می کنیم تا بهتر بفهمید، کدام مک بوک برای شما مناسب است. از آنجایی که اپل چندین مک بوک ( شامل: مک بوک ایر و مک بوک پرو ) را در پیکربندی های مختلف ارائه می دهد، تعیین اینکه کدام مدل برای نیازهای شما مناسب است، می تواند زمان بر باشد.

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 14 اینچ اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 15 اینچ اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر

 

اما بطور خلاصه:

  • مک بوک ایر 13 اینچی M2 با قیمت مقرون به صرفه و توانایی انجام کارهای روزمره، برای دانشجویان و کاربران عادی توصیه می شود.
  • مک بوک ایر 15 اینچی  M2، صفحه نمایش بزرگتر و بلندگوهای بهتری نسبت به مک بوک ایر 13 اینچی ارائه می دهد و برای کاربرانی که خواهان نمایشگر بزرگتر در یک لپ تاپ نازک و سبک هستند، مناسب است.
  • مک بوک پرو 14 اینچی M3 یک گزینه مقرون به صرفه با تراشه سریعتر، نمایشگر مینی ال ای دی با تازه سازی بالا، درگاه HDMI و اسلات کارت SDXC است که برای کاربرانی که به دنبال ویژگی های بیشتر هستند، بدون نیاز به هزینه، گزینه ای عالی است.

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 16 اینچ اپل

 

مناسب برای دانشجویان و کاربران عادی:

مک بوک ایر 13 اینچی M2

به عنوان اولین گزینه، ما مک بوک ایر M2 را داریم که اپل، در اواسط سال 2022 عرضه کرد. نسخه M2 تغییری اساسی در طراحی ارائه کرد که شبیه مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی بود و برای اولین بار شکل گُوِه‌ای را کنار گذاشه و همانطور که از نام آن پیداست، تراشه نسل دوم M2 را در خود جای داده است که نسبت به پردازنده سیلیکونی M1 اپل، پیشرفت های متوسطی را ارائه می دهد.

به گفته اپل، با وجود تراشه قدرتمندتر، مک بوک ایر M2 هنوز تا 18 ساعت عمر باتری دارد. قیمت نیز یکی از بهترین دلایل برای خرید مک بوک ایر M2 است . قیمت آن از 1099 دلار برای مدل پایه شروع می شود و می توانید نسخه ای با تراشه بهتر و فضای ذخیره سازی بیشتر را با قیمت 1399 دلار دریافت کنید. این یک قیمت عالی برای بسیاری از کاربرانی است که برای استفاده در مدرسه یا امور شخصی به مک بوک نیاز دارند.

اگر لپ‌تاپ مدرنی می‌خواهید که به راحتی از پس کارهای روزانه و تکالیف مدرسه برآید، مک بوک ایر M2 را به شدت توصیه می‌کنیم. با این حال، اگر می‌خواهید دستگاهتان بارهای کاری سنگین را برای مدت زمان طولانی تحمل کند، ممکن است لازم باشد سیستم خود را به مدل‌های بالاتر در دسته مک بوک پرو، ارتقا دهید.

 

مناسب برای دانشجویان و کاربران عادی

 

بهترین مدل، از همه جهت:

مک بوک ایر 15 اینچی  M2

در مرحله بعد، مک بوک ایر 15 اینچی M2 را داریم. مک بوک ایر 15 اینچی علاوه بر اینکه یک لپ تاپ بزرگتر است، دارای همان قطعات داخلی قدرتمندی است که مدل کوچکتر 13 اینچی دارد.

این مک بوک شامل همان تراشه M2 و 18 ساعت عمر باتری است. اما، تراشه M2 به طور استاندارد با یک CPU  هشت هسته ای و GPU  ده هسته ای در مک بوک ایر بزرگتر ارائه می شود، بنابراین تعداد هسته های گرافیکی در مدل پایه 15 اینچی در مقایسه با پیکربندی پایه 13 اینچی، کمی افزایش می یابد. همچنین مقدار حافظه رم و گزینه های ذخیره سازی در مک بوک ایر 15 اینچی مشابه مدل کوچکتر 13 اینچی بوده، تا 24 گیگابایت حافظه و 2 ترابایت حافظه SSD را ارائه می دهد.

قیمت مک بوک ایر 15 اینچی برای مدل پایه با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی از 1299 دلار شروع می شود. اپل همچنین یک گزینه 512 گیگابایتی با قیمت 1499 دلار ارائه می دهد که ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد زیرا ممکن است 256 گیگابایت برای بسیاری از کاربران کافی نباشد.

مک بوک ایر 15 اینچی ، مانند مدل 13 اینچی، به راحتی می تواند کارهای سبک تا متوسط ​​مانند: مرور وب، برنامه نویسی، ویرایش عکس و غیره را انجام دهد. تفاوت اصلی که هنگام انتخاب مک بوک ایر 15 اینچی نسبت به مدل 13 اینچی متوجه خواهید شد این است که صفحه نمایش آن، دارای فضای بیشتری برای کار کردن است. علاوه بر این، لپ‌تاپ بزرگ‌تر به اندازه یک لپ‌تاپ 13 اینچی احساس محدودیت در شما ایجاد نمی‌کند. علاوه بر صفحه نمایش بزرگتر، به جای چهار بلندگو، شش بلندگو نیز دریافت می کنید که برای تماشای فیلم بهتر است.

مک بوک ایر M2 سایز 15 اینچی برای کسانی که به قدرت مک بوک پرو 14 یا 16 اینچی نیازی ندارند، اما خواهان یک صفحه نمایش بزرگ در یک لپ تاپ نسبتا نازک و سبک هستند، عالی است. این ترکیبی عالی از اندازه و عملکرد برای کاربران معمولی است.

 

بهترین مدل، از همه جهت

 

یک سیستم قدرتمند و اقتصادی

مک بوک پرو 14 اینچی M3

هنگامی که اپل در اکتبر 2023 مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو را معرفی کرد، بسیاری از کاربران از دیدن نسخه‌ای با تراشه پایه M3 شگفت‌زده شدند. اگرچه ممکن است، ارائه این نسخه، حرکتی گیج کننده از سوی اپل به نظر برسد اما این نسخه از مک بوک پرو برای بسیاری از افراد که بودجه خرید آن را دارند، مناسب است.

مک بوک پرو M3 سایز 14 اینچی، یک محصول میان رده عالی در سری لپ تاپ های پرو اپل است. این شرکت ادعا می کند که تراشه M3 آن تا 20 درصد سریعتر از M2 قدرتمند است و از آنجایی که مک بوک پرو برخلاف مدل های مک بوک ایر دارای فن است، می تواند عملکرد بهینه خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند. اگرچه شما پیشرفته ترین تراشه های سیلیکونی اپل را دریافت نمی کنید، اما عملکرد تراشه M3 برای اکثر کاربران کافی است.

علاوه بر این، مک بوک پرو M3 دارای سه ویژگی قابل توجه است که مک بوک ایر M2 فاقد آن است:

  • یک صفحه نمایش مینی ال ای دی با تازه سازی بالا
  • یک پورت HDMI
  • یک اسلات کارت .SDXC

بنابراین، اگر صفحه نمایش درخشان و پورت‌های اضافی مک‌بوک پرو را می‌خواهید، اما به پردازنده‌های M3 Pro یا M3 Max نیاز ندارید، مک‌بوک پرو 14 اینچی M3 با قیمت 1599 دلاری خود، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

 

یک سیستم قدرتمند و اقتصادی

 

بهترین حالت ارتقاء برای شما

مک بوک پرو 14 اینچی M3 Pro

اگر به یک دستگاه همه کاره رده بالا نیاز دارید که علاوه حفظ قابلیت حمل، خیلی گران هم نباشد، به دنبال چیزی بیشتر از مک بوک پرو 14 اینچی M3 Pro نباشید. با پردازش پیشرفته  M3 Pro، می توانید انتظار عملکرد بهتری از CPU و GPU داشته باشید. حتی اگر بخواهید آن را تا حدی ارتقا دهید، می‌توانید آن را با تراشه M3 Max پیکربندی کنید.

 

مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید آی مک مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 13 اینچ اپل

 

در صورت نیاز به انعطاف پذیری، این مک بوک پرو تا 8 ترابایت حافظه SSD و 128 گیگابایت رم را پشتیبانی می کند، اگرچه این پیکربندی به M3 Max نیاز دارند. در بخش نرم‌افزاری، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با M3 Max به شما امکان می‌دهد حالت High Power Mode را فعال کنید، که به فن‌ها اجازه می‌دهد سریع‌تر کار کنند تا به خنک‌کردن دستگاه در حین انجام کارهای فشرده CPU و GPU کمک بیشتری کند.

عملکرد مک بوک پرو 14 اینچی M3 Pro به اندازه ای است که این مدل را به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای ویرایش ویدیو تبدیل می کند ، بنابراین اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید که قیمت برایتان مهم است، به دنبال آن نباشید. علاوه بر این، مک بوک پرو 14 اینچی پورت های زیادی را ارائه می دهد: پورت شارژ MagSafe، سه پورت Thunderbolt شامل 4 پورت فعال، یک اسلات کارت SDXC و یک پورت HDMI 2.1.

در پایان باید گفت، درست مانند نسخه M3، مک بوک پرو 14 اینچی M3 Pro، یکی از بهترین صفحه نمایش های لپ تاپ یعنی صفحه نمایش Liquid Retina XDR را دارد.

به طور کلی، می‌توانید برای انجام تمام کارهای خود به مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3 Pro تکیه کنید و با پرداخت 1999 دلار، عملکرد بهینه تر و انعطاف پذیری بالا را بصورت یکجا در یک لپ‌تاپ جمع‌وجور و با قابلیت حمل مناسب، دریافت می‌کنید.

 

بهترین حالت ارتقاء برای شما

 

برای حرفه ای های خلاق:

مک بوک پرو 16 اینچی

اگرچه مدل‌های 14 اینچی عملکرد بسیار خوبی دارند، اما در بین مک بوک ها، گزینه گران‌تری نیز برای حرفه‌ای‌های خلاقی که خواهان حداکثر کارایی، نمایشگر بزرگ و عمر باتری عالی در حین حرکت هستند، وجود دارد: مک‌بوک پرو 16 اینچی.

پیکربندی اولیه مک بوک پرو 16 اینچی دارای مشخصاتی مشابه مدل کوچکتر 14 اینچی است. با این حال، مک بوک پرو 16 اینچی صفحه نمایش بزرگ تری دارد که به شما امکان می دهد محتوای بیشتری را مشاهده کنید. علاوه بر صفحه نمایش بزرگ، مک بوک پرو 16 اینچی با 22 ساعت عمر باتری، شرایط بهتری نسبت به مک بوک پرو 14 اینچی  M3 Proارائه می دهد. بنابراین اگر برایتان مهم نیست که یک لپ‌تاپ بزرگ‌تر حمل کنید، مدل از مک بوک پرو 16 اینچی، برای کار در سفر بسیار مناسب است.

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 15 اینچ اپل

 

اگر زمان، مانند پول برای شما ارزشمند است، مک‌بوک پرو 16 اینچی یک لپ‌تاپ شایسته در این زمینه است که می‌تواند ابزاری حیاتی باشد تا به شما کمک کند که کارتان را به نحو احسن انجام دهید و اگر آن را با تراشه رده بالای M3 Max پیکربندی کنید، تا سال ها نیازی به زیر سوال بردن عملکرد و ارتقاء آن نخواهید داشت.

 

برای حرفه ای های خلاق

 

چگونه مک بوکی را انتخاب کنید، که متناسب با نیاز شما باشد؟

هزینه کردن بیش از حد روی یک مک بوک کار آسانی است، در حالی که ممکن است هیچگاه از تمام توان آن استفاده نکرده و بهره لازم را نبرید. اما این روزها به لطف تراشه Apple Silicon، برای داشتن یک مک بوک قدرتمند، نیازی به هزینه گزافی ندارید. اگر دانشجو هستید، به مک بوکی به غیر از مک بوک ایر 13 اینچی نگاه نکنید، در حالی که تولیدکنندگان محتوا با بودجه محدود می‌توانند به دنبال مک بوک پرو 14 اینچی M3 باشند.

 

مشاهده قیمت خرید قلم اپل نسل 2 اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل اپل با تاچ آیدی MK293 مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل مشکی

 

اما برای کسانی که برای کارآمدی به بهترین عملکرد نیاز دارند، مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های پیشرفته‌تر M3 Pro و M3 Max با جریان کاری آنها سازگاری بیشتری دارند. اکنون که با همه این مدل ها آشنا شدید، در نهایت می توانید تصمیمی آگاهانه در خرید مک بوک خود بگیرید.

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

10 ترفند برای اینکه کامپیوتر شما سریع‌تر کار کند (ویندوز و مک)

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

بهترین لپتاپ‌ها برای طراحی گرافیکی - 2024

نحوه بررسی اصل یا تقلبی بودن مک بوک پرو

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

 

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.