shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

در این مقاله با مفهوم کالیبره کردن باتری آیفون آشنا خواهید شد و نحوه انجام کالیبراسیون باتری آیفون را به شما خواهیم گفت.

⚡آموزشنحوهکالیبرهکردنباتریآیفون

آشنایی با کالیبره کردن باتری آیفون 


 
 

گوشی‌های آیفون خیلی زود باتری خالی می‌کنند، و دارندگان این گوشی‌ها، همیشه از عمر ضعیف باتری آن گله می‌کنند، اگر شما نیز جز کسانی هستید که در طول روز زیاد از گوشی آیفون استفاده می‌کنید و نیاز دارید که در مدت زمان بیشتری شارژ داشته باشید، بهتر است برای استفاده در طولانی مدت از دستگاه خود، آن را کالیبره سازی کنید. 

در اصطلاحات فنی، کالیبره سازی باتری، به معنای تنظیم دوباره سطح شارژ و تراز توان آن است. این کار به صورت دوره‌ای انجام می‌شود تا دستگاه بتواند به درستی و با کارایی بالا از باتری استفاده کند. به عنوان مثال، اگر گوشی شما برای مدت طولانی در حالت شارژ بوده باشد و همیشه 100٪ شارژ شود، شاید دستگاه شما دیگر نتواند درست تشخیص دهد که باتری چه وضعیتی دارد و چه مقدار توان باقی مانده در آن وجود دارد. به همین دلیل، برای بهبود عملکرد باطری، کالیبره سازی آن بسیار مهم است.

 

برای آشنایی با نحوه کالیبراسیون و اجرای مراحل آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

 

اهمیت و مزایای کالیبره کردن باتری آیفون:

 کالیبراسیون می‌تواند کمک کند تا باطری به بهترین شکل در دستگاه کار کند.

برخی از دلایل و مزایای کالیبراسیون شامل موارد زیر می‌شوند:

1. بهره برداری بیشتر: با انجام این عمل، می‌توان به بیشترین ظرفیت و عمر مفید دستگاه دست یافت و نسبت به قبل بهره برداری بیشتری کرد.

2. دقت بهتر در نمایش شارژ باتری: این عمل، موجب افزایش دقت در نمایش درصد شارژ باقی‌ مانده می شود و شما به دقت می‌توانید متوجه شارژ باقی ‌مانده شوید.

3. افزایش عمر باتری: این عمل، می‌تواند موجب افزایش طول عمر باطری دستگاه شود و نیاز به تعویض آن را به تعویق بیاندازد.

4. کاهش مصرف باطری: با این فرآیند، مصرف باطری دستگاه بهینه شده و در نتیجه دستگاه کارایی بیشتری خواهد داشت.

در هر صورت، بهتر است به راهنمایی تولید کننده دستگاه و نیز راهنمایی‌هایی که در سایت شرکت اپل قرار دارد توجه بکنید و تمامی مراحل را به درستی پشت سر بگذارید. ممکن است که موبایل شما، پس از برخی بروزرسانی‌ها نیز نیاز به کالیبراسیون مجدد داشته باشد.
 

آماده سازی آیفون برای کالیبره کردن  

کالیبراسیون، فرآیندی است که شامل تخلیه کامل شارژ گوشی برای بازیابی دقیق‌تر حداکثر ظرفیت و عمر طولانی‌تر آن می‌شود. بهتر است که قبل از شروع کالیبراسیون، جهت مصرف کمتر و بهبود اجرای این فرآیند، ابتدا چند ویژگی یا برنامه را در گوشی خود غیر فعال کنید یا کاهش دهید، که البته پس از طی کردن تمامی مراحل، می‌توانید این سرویس‌ها را مجددا فعال و راه اندازی بکنید. 

 

برنامه‌ها یا سرویس‌هایی که قبل از کالیبراسیون باید غیر فعال کنید شامل موارد زیر است: 

غیر فعال کردن به روزرسانی‌های خودکار 

Calibrate iPhone battery

غیر فعال نمودن سرویس مکان یابی (لوکیشن گوشی)

 

آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

 

غیر فعال نمودن تازه سازی در برنامه‌های پس زمینه 

 

Calibrate iPhone battery آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

 

کم کردن روشنایی نمایشگر 

 

Calibrate iPhone battery آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

 

لازم است که بدانید در انجام این فرایند باید دو بار  گوشی را شارژ نموده و دوباره خالی کنید، پس نیاز به مقداری صبر و حوصله دارد و نیاز است که زمان مناسب و مشخصی را به آن اختصاص بدهید . پس از اتمام تمامی مراحل، پیامی نمایش داده می‌شود که به شما اعلام می‌کند که گوشی شما با موفقیت کالیبره شده است.

همچنین، بهتر است تجهیزات زیر ساختی آیفون خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها در حالت عادی و بهینه قرار دارند.

 

 

 

 

نحوه کالیبره کردن باتری آیفون:

در این بخش به مراحل کالیبره کردن باتری آیفون می‌پردازیم:

قدم اول:

ابتدا لازم است تا شارژ گوشی به طور کامل خالی شود. برای خالی کردن سریع شارژ گوشی باید به فعالیت‌هایی بپردازید که شارژ زیادی را مصرف می‌کنند؛ برای تسریع بخشی به این جریان مثلا، می‌توانید نور صفحه گوشی را تا حد ممکن زیاد بکنید و یا از طریق اینترنت و یوتیوب یک فیلم با مدت زمان زیاد و صدای بالا تماشا کنید و یا اینکه به بازی بپردازید، همچین می‌توانید روش‌های دیگری را هم امتحان بکنید. و تا زمانی که هشدار خاموش شدن بر روی صفحه ظاهر شود به استفاده از برنامه‌های مختلف، یا تماشای فیلم خود ادامه بدهید تا اینکه باطری گوشی به طور کامل خالی شود و در نهایت خاموش شود .
 

قدم دوم :

پس از خاموش شدن، در این مرحله باید اقدام به شارژ کردن گوشی بکنید، لازم است که باتری مدت زمان زیادی در شارژ باقی‌ بماند، بطوری که حتی پس از شارژ صد در صدی باز باید به شارژر متصل باشد و در این حین به هیچ عنوان نباید از گوشی استفاده کنید. در این مرحله لازم است کمی صبر و حوصله به خرج بدهید تا از شارژ کامل گوشی اطمینان یابید.

 

در این مرحله، بهتر است چند نکته را رعایت کنید، برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● برای شارژ کردن گوشی سعی کنید حتماً، به جای اتصال کابل به کامپیوتر از پریز برق استفاده بکنید 

● از شارژر متناسب و مشخص اپل استفاده کنید و حداقل در مدت زمان ۴ ساعت به شارژ کردن گوشی خود ادامه دهید 

 

قدم سوم:

پس از اطمینان پیدا کردن از صحت و درستی مرحله شارژ شدن، لازم است که دکمه پاور را فشار دهید و صبر کنید تا گوشی روشن شود.

 

قدم چهارم:

در این مرحله لازم است باز هم از گوشی استفاده کنید تا شارژ آن به طور کامل تمام شود و گوشی خاموش شود و در واقع مراحل قبلی را یک بار دیگر تکرار کنید، یعنی پس از خالی شدن شارژ گوشی باید اجازه بدهید تا دستگاه به شکل کامل و بیشتر از مقدار کافی شارژ شود .

 

پس از انجام تمامی این مراحل پروسه کالیبره‌ سازی آیفون شما به پایان می‌رسد و می‌توانید تمامی سرویس‌ها و برنامه‌هایی که غیر فعال کرده بودید (مانند لوکیشن یا به روز رسانی‌ها) را دوباره فعال کنید. نکته جالب اینجاست که اجرای تمامی این مراحل بدون نیاز داشتن به برنامه‌‌های خارجی و تنها با گوشی آیفون امکان پذیر است.

 

 

 

 

جمع بندی 

شما با مطالعه این مقاله، با فرایند کالیبراسیون و نحوه انجام و مراحل آن آشنا شدید. کالیبره کردن باتری آیفون یعنی تنظیم دقیق عملکرد باتری که در جهت نمایش دقیق‌تر درصد شارژ و همچنین افزایش طول عمر آن انجام می‌شود. همچینین توجه داشته باشید که، انجام این فرایند در دستگاه‌های مختلف، ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشد و نمی‌تواند نتایج مشابهی را فراهم بکند. در صورت داشتن مشکلات خاص در گوشی خود، توصیه می‌شود با تیم پشتیبانی یا مرکز خدماتی آن تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش نحوه ریست فکتوری آیفون

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

Dark mode چیست؟ + آموزش نحوه فعال سازی آن در iOS, iPadOS, macOS, Android, Windows

آموزش نحوه تنظیم حسگر اثر انگشت آیفون

راهنمای فعال سازی Find My در آیفون، آیپد، آیپاد و مک

دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

آموزش کامل ضبط صفحه نمایش آیفون 13

آموزش فعال سازی Assistive Touch در آیفون و آیپد

ویژگی های آیفون SE 2020 اپل

 

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می