shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

بسیاری از کاربران، محصولات اپل، به دلیل نداشتن شناخت کافی درباره کالاهای اورجینال این شرکت، مورد سوء استفاده افراد شیاد قرار گرفته‌اند. در این مقاله سعی خواهیم کرد، شما را با روش های شناسایی محصولات تقلبی اپل آشنا کنیم تا دچار این چالش نشوید.

⚡نحوهشناساییمحصولاتتقلبیاپل

چگونه محصولات تقلبی اپل را از کالای اصلی تشخیص دهیم؟


 

یک واقعیت انکار ناپذیر در دنیای محصولات دیجیتال، حضور پر رنگ شرکت اپل است که با عرضه محصولات بسیار با کیفیت خود (مانند مک، آیفون، اپل واچ، ایرپاد و...)، به یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه تولید لپ تاپ، تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند و... تبدیل شده است. کیفیت کالاها و سپس کیفیت خدمات پس از فروش اپل، استقبال پرشور خریداران را در سراسر جهان به دنبال داشته و بازار وسوسه انگیزی برای تولید کنندگاه کالای تقلبی اپل، ایجاد شده است.

محصولات جعلی اپل به سادگی می توانند هر کسی را فریب دهند و با اینکه ممکن است از تسلط خود در شناسایی کالاهای تقلبی اپل مطمئن باشید اما شما هم میتوانید یکی از قربانیان آن باشید. مطمئن ترین راه جلوگیری از فروش کالای جعلی اپل، خرید از فروشگاه های رسمی اپل یا نمایندگان معتبر اپل میباشد.

 

در این مقاله به آموزش نحوه شناسایی محصولات جعلی اپل به صورت دقیق، خواهیم پرداخت.

در ادامه همراه ما باشید.

 

 

 

 

1. تشخیص آیفون و آیپد جعلی با بررسی iTunes

برای تشخیص آیفون جعلی یا آیپد جعلی می‌توان اتصال آن‌ها به iTunes را بررسی کرد. اگر بارگیری برنامه‌ها در iTunes موفقیت آمیز بود، دستگاه شما معتبر و اصلی است و در غیر این صورت با یک آیفون جعلی روبرو هستید (آیپد نیز همینطور است).

البته در صورت درست نبودن نتیجه، خیلی نگران نشوید. احتمال دارد نرم افزار iOS و iTunes شما به روز رسانی نشده باشند و درست کار نکنند (این اتفاق نادر است). پس آپدیت بودن این دو را بررسی کنید.

 

How to identify fake Apple products

 

2. چک کردن شماره سریال برای شناسایی محصولات تقلبی اپل (مخصوص دستگاه‌ها)

یکی از روش‌های معتبر برای بررسی اصالت محصولات اپل، بررسی شماره سریال آن‌ها است. شماره سریال هر یک از محصولات اپل، منحصر به فرد بوده و تنها با چند کلیک، شما را به هدف می‌رساند.

ابتدا بررسی کنید که شماره سریال روی جعبه با شماره سریال دستگاه که در آدرس زیر نوشته شده است، یکی باشد.

Settings> General> About

در مسیر فوق، شماره سریال، مدل، رنگ، ظرفیت و تاریخ اتمام گارانتی دستگاه نوشته شده که باید با اطلاعات روی جعبه، یکسان باشند.

در گام بعدی می‌توانید، درستی شماره سریال را در وب سایت اپل نیز بررسی کنید. برای این کار به آدرس support.apple.com رفته و سریال محصول خود را وارد کنید. اگر اصالت دستگاه اپل شما درست باشد، پاسخ تایید را دریافت خواهید کرد و اگر دستگاه اپل شما جعلی باشد، با این عبارت مواجه خواهید شد: "We’re sorry, but this serial number isn’t valid. Please check your information and try again" 

 

نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

 

3. بررسی گارانتی دستگاه برای تشخیص اصالت کالا

کلیه محصولات اپل، به غیر از لوازم جانبی اپل، دارای گارانتی می‌باشند. برای بررسی وضعیت گارانتی محصولات اپل به آدرس https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do رفته و شماره سریال را وارد کنید.

در این صفحه اگر با ورود شماره سریال نتیجه‌ای مشاهده نشود، کالای شما تقلبی است و اگر گارانتی دستگاه منقضی شده باشد و یا بخشی از تاریخ گارانتی، سپری شده باشد، شما یک محصول کارکرده خریداری کرده‌اید.

 

How to identify fake Apple products نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

 

4. بررسی سخت افزار و طراحی ظاهری 

خرید از فروشگاه معتبر محصولات اپل، به شما این اطمینان را می‌دهد که کالای شما جزو محصولات اصلی اپل است. با این حال به کمک بررسی شرایط سخت افزاری و ظاهری محصولات اپل و مشاهده تفاوت‌های فاحش بین دستگاه اصلی و جعلی، امکان شناسایی محصول تقلبی اپل وجود دارد.

 

 

 

 

a. نحوه شناسایی محصولات اصلی و تقلبی در آیفون:

الف. بررسی وجود شیار کارت حافظه

طبق سیاست داخلی شرکت اپل، در آیفون امکان اضافه کردن فضای ذخیره سازی وجود ندارد. بنابراین اگر مشاهده کردید که آیفون شما دارای اسلات کارت حافظه است، مطمئن باشید که آیفون جعلی خریداری کرده‌اید.

 

How to identify fake Apple products نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

 

ب. بررسی و لمس کردن لوگوی اپل

یکی از بخش‌هایی که در آیفون‌های جعلی، به درستی تقلید نشده، آرم اپل است که در پشت آیفون، نقش بسته است. لوگوی اپل، یک روکش آینه‌ای با زمینه تیره‌تر بوده که جزئی از بدنه آیفون است و بازتاب نور کمی دارد. این لوگو بصورت نقش برجسته یا حکاکی فرورفته نبوده و به دلیل اینکه این لوگو کاملاً با بدنه آیفون همسطح است، زیر انگشتان دست به خوبی لمس نخواهد شد.

 

How to identify fake Apple products نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

 

پ. بررسی جعبه و بسته بندی اورجینال

با بررسی جزئیات جعبه محصولات اپل، می‌توانیم به سرنخ‌های جالبی در تشخیص کالای اپل تقلبی برسیم. نوع فونت، فاصله و اندازه حروف، یکی از راهکارها است که البته نیاز به کمی تجربه و آشنایی با فونت کالاهای اصلی اپل دارد. کیفیت پائین بسته بندی نیز یکی از علامت‌های محصولات جعلی اپل می‌باشد.

 

How to identify fake Apple products نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

 

b. نحوه شناسایی محصولات اصلی و تقلبی در ایرپاد:

الف. بررسی دقیق دیفیوز

در ایرپادهای اورجینال اپل، قسمت بالایی ایرپادها و بخشی که صدا را از آن می‌شنویم، به شکلی دقیق با کناره‌ها تراز شده است که در ایرپادهای تقلبی، بی نظمی مشهودی در این بخش وجود دارد. با بررسی دقیق و از فاصله نزدیک، می‌توانیم این اختلاف را مشاهده کنیم.

ب. بررسی بخش خروجی پخش کننده صدا

مانند بخش بالایی، در قسمت پائینی پخش کننده صدا نیز تفاوت ظاهری فاحشی بین ایرپاد اصلی و ایرپاد تقلبی وجود دارد. ایرپاد اورجینال اپل، نسبت به نمونه جعلی، پخش کننده بزرگ‌تر با رنگ روشن‌تر داشته و تفاوت در گریل پخش کننده صدا نیز از لحاظ عمق کار و شبکه توری آن، قابل مشاهده است.

 

 

 

 

ت. بررسی کیس شارژ ایرپاد

در این بخش می‌توانید چند مورد را بررسی کنید.

- در ایرپادهای تقلبی، دکمه ریست کیس شارژ، در جایی بالاتر از نمونه اصلی قرار گرفته است.

- فونت عبارت "Designed by Apple in California/Assembled in China" (طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا/مونتاژ شده در چین)، در ایرپاد اصلی نازک‌تر و کوچک‌تر است و در ایرپادهای تقلبی، از فونت بزرگ‌تر و ضخیم‌تر استفاده شده است.

- لولای کیس شارژ، در ایرپادهای تقلبی، بیشتر برق میزند و می‌توان آن را از بقیه بخش‌های ایرپاد تفکیک کرد در صورتی که در ایرپادهای اورجینال اپل، این تفکیک رنگ و جنس را نخواهید دید.

 

How to identify fake Apple products نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

 

c. نحوه شناسایی محصولات اصلی و تقلبی در لوازم جانبی اپل:

- جعبه لوازم جانبی اپل، مانند آنچه که در دستگاه‌های اپل اشاره کردیم، در شناخت نمونه‌های جعلی به ما کمک می‌کند. برای مثال، در جعبه محصولات اپل اصلی، "MFI" یعنی "Made for iPhone/iPad/iPad" را نداریم.

- شارژرها و کابل و مبدل‌های اصلی اپل، همیشه عبارت “Designed by Apple in California” را دارند و در انتهای آن نیز شماره سریال 12 رقمی دیده می‌شود که متاسفانه نمی‌توانید تایید اصالت آنرا بصورت آنلاین دریافت کنید. برای اثبات این مدعا می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید که در سایت اپل منتشر شده است:

https://discussions.apple.com/thread/255074643#:~:text=AFAIK%2C%20Apple%20power%20adapters'%20serial,Apple%20product%20or%20a%20fake.

- سایت اپل، برای کمک به شناسایی دقیق‌تر لوازم جانبی با اتصال تاندربولت، یک صفحه اختصاصی در نظر گرفته است که در مقاله‌ای دیگر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

How to identify fake Apple products نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل 

 

d. نحوه شناسایی محصولات اصلی و تقلبی در ساعت های هوشمند اپل

الف. بررسی ابعاد ساعت

ابعاد یک اپل واچ اصل، همیشه با آنچه که روی جعبه آن دیده می‌شود، دقیقا یکسان است، نه کوچک‌تر و نه بزرگ‌تر. سازندگان اپل واچ تقلبی از طراحی دقیق آن ناتوان هستند و ساعت‌های هوشمند تقلبی اپل، همیشه بزرگ‌تر یا ضخیم‌تر از نمونه اصلی خواهند بود.

ب. بررسی سنسورهای پشت

همه اپل واچ‌ها، دارای 4 سنسور گرد با طرحی الماس، در بخش پشتی هستند. اگر تعداد سنسور متفاوت یا شکل متفاوت یا الگوی متفاوتی در این سنسورها مشاهده کردید، این اپل واچ، تقلبی است.

 

How to identify fake Apple products نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

 

ت. بررسی جعبه و شماره سریال

در اپل واچ نیز می‌توانید، همانند آنچه در سایر کالاها گفته شده به بررسی مشخصات جعبه و کنترل شماره سریال در سایت اپل، بپردازید، تا از اصالت آن مطئن شوید.

 

 

 

 

5. استفاده از دستور سیری اپل

یکی از ویژگی‌های دستگاه‌های اپل، قابلیت راه اندازی سیری می‌باشد که یک برنامه اختصاصی برای دستگاه‌های اپل است. زمانی که اقدام به خرید یک محصول اپل کردید، برای رفع شبهه و اطمینان از اصل بودن آن، می‌توانید از سیری استفاده کنید.

 

How to identify fake Apple products نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

 

6. مراجعه به مراکز معتبر

خرید از نمایندگی‌های رسمی اپل، اطمینان بخش‌ترین حالت خرید است و شما را از شر خرید دستگاه اپل تقلبی، در امان نگه می‌دارد. همچنین با مراجعه به مراکز رسمی اپل، می‌توانید با کمک کارشناسان و مهندسان متخصص، تشخیص دهید که محصول اپل شما، اصلی یا تقلبی است. ایراد این کار این است که کار از کار گذشته و شما کالای تقلبی را خریداری کرده‌اید.

 

How to identify fake Apple products نحوه شناسایی محصولات تقلبی اپل

سخن پایانی

از آنجا که پشتیبانی شرکت اپل برای کالاهای این شرکت (شامل مک، آیفون، اپل واچ، ایرپاد و...) در ایران تحریم می‌باشد، می‌توانید برای خرید محصولات اپل، از پارسان می کمک بگیرید که یکی از معتبرترین مراکز فروش و قیمت گذاری دستگاه‌ها و لوازم جانبی اپل می‌باشد.

برای مشاهده قیمت محصولات اپل، می‌توانید به فروشگاه پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

 

مقالات مرتبط:

نحوه بررسی اصل یا تقلبی بودن مک بوک پرو

اکوسیستم اپل چیست و چرا به وجود آمد؟

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

همه چیز درباره مجیک موس اپل

آشنائی با نام های اختصاصی محصولات اپل

مروری بر تاریخچه شرکت اپل

مک بوک چیست؟

کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022

چه چیزی خانواده آیفون 13 را تبدیل به محبوب‌ترین گوشی کرده است؟

معرفی اجمالی صفحه نمایش رتینا، نورآوری شگفت انگیز اپل

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می