shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡5 قابلیتی که آیفون‌ها بهتر از دستگاه‌های اندرویدی انجام می‌دهند

آیا می‌دانید که آیفون های اپل، چه قابلیت‌هایی را بهتر از گوشی های اندروید انجام می‌دهند. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت و 5 تا از مهمترین موارد آنها را برای شما خواهیم گفت.

⚡5قابلیتیکهآیفون‌هابهترازدستگاه‌هایاندرویدیانجاممی‌دهند

آیفون‌ها در چه قابلیت‌هایی از دستگاه‌های اندرویدی بهتر هستند؟



مهم نیست چه گوشی هوشمندی را خریداری می‌کنید، با هر نوع و برندی بسیاری از ویژگی‌های مشابه را خواهید داشت، اما در برخی از ویژگی‌ها، آیفون‌ها بسیار بهتر از دستگاه‌های اندرویدی هستند.

انتخاب یک برند یا سیستم عامل خاص گوشی هوشمند، اغلب یک تصمیم شخصی بر اساس ترجیحات یا تجربه گذشته شما است. اما اگر برای مدت طولانی با یک برند بوده‌اید، ممکن است متوجه نشوید که چگونه آن را با دیگر برندها مقایسه کنید. به عنوان مثال، احتمالا کسی که گوشی اندروید دارد، از تفاوت آیفون‌ها با دستگاه‌های اندرویدی اطلاعی نداشته باشد.

این مقاله، شامل لیستی از تمام ویژگی‌هایی است، که آیفون‌ها بهتر از دستگاه‌های اندرویدی از پس آن‌ها برمی‌آیند.

 

 

 

 

1. بازخورد لمسی

بازخورد لمسی الگوی ارتعاشی است که هنگام تعامل با تلفن احساس می‌کنید. این یکی از آن ویژگی‌های ظریفی است که هنگام تعویض از اندروید به iOS بلافاصله متوجه آن می‌شوید یا هنگام تعامل با دستگاه اندرویدی از دست می‌دهید. تجربه بازخورد لمسی آیفون لذت بخش است زیرا طبیعی‌تر و سازگارتر است و احساسات متفاوتی را برای تعاملات مختلف ارائه می‌دهد.

Taptic Engine اپل تجربه بازخورد لمسی بی‌نظیری را ارائه می‌کند، از لرزش بلندی که آهنگ زنگ شما را تقلید می‌کند و با برداشتن تلفنتان شدت کمتری پیدا می‌کند تا لمس ظریف‌تری که هنگام باز کردن قفل دستگاه iOS خود با استفاده از Face ID  احساس می‌کنید، همه شاهد این ادعاست.

برای باور هر چه بیشتر این ادعا، به برنامه Torch در مرکز کنترل iOS بروید و انگشت خود را روی نوار لغزنده به سمت بالا و پایین بکشید تا با افزایش و کاهش شدت نور، بازخورد لمسی ظریف و تقریبا نامرئی را احساس کنید. همچنین می‌توانید به برنامه Watch بروید تا هنگام تعامل با کرونومتر یا تایمر، بازخورد کلیک را تجربه کنید.

در بخش اندروید، بازخورد لمسی کمی بیشتر است. برخی از دستگاه‌های اندرویدی، مانند پیکسل 6، بازخورد لمسی خوبی دارند، در حالی که برخی دیگر بیشتر شبیه به ضربه های ارزان قیمت هستند.

 

5 features that iPhones do better than Android devices

 

2. فرآیند راه اندازی

اپل در راه اندازی آیفون جدید بهتر از هر شرکت دیگری به شما کمک می‌کند. اگر چه Google به شما اجازه می‌دهد تا برخی از داده‌ها و تنظیمات را از طریق Google Drive از یک دستگاه اندرویدی قدیمی به دستگاه جدید منتقل کنید، اما به اندازه راه حل اپل، جامع یا یکپارچه نیست.

با یک دستگاه iOS، می‌توانید همه چیز را با استفاده از Apple ID خود، از مخاطبین و تقویم‌ها گرفته تا طرح‌بندی برنامه و تنظیمات سیستم، انتقال دهید. آیفون جدید شما ظاهرا جدید به نظر می‌رسد اما شما احساس می‌کنید زمان زیادی است که متعلق به شماست، چرا که تمامی اطلاعات و داشته ‌های قبلی شما پس از تلاش بسیار کمی درگوشی جدید شما وجود دارد.

اپل حتی با کمک به شرکت‌ها در مدیریت و استقرار دستگاه‌های جدید از طریق برنامه ثبت نام دستگاه خود (DEP) از این هم فراتر می‌رود. این امر به بخش‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تنظیمات، برنامه‌ها و دسترسی به منابع شرکت را از قبل پیکربندی کنند.

 

5 قابلیتی که آیفون‌ها بهتر از دستگاه‌های اندرویدی انجام می‌دهند

 

3. امنیت نرم افزار شخص ثالث

وقتی صحبت از امنیت، کیفیت و عملکرد برنامه به میان می‌آید، اپ استور به طور مداوم از Google Play پیشی می‌گیرد. چندین دلیل برای این مورد وجود دارد:

• اپل از همه برنامه‌ها می‌خواهد قبل از اینکه از طریق اپ استور در دسترس کاربران قرار گیرند، بازبینی کاملی داشته باشند. این کار تضمین می‌کند که برنامه‌ها از استانداردهای کیفی و امنیتی خاصی برخوردار هستند. اگرچه گوگل یک فرآیند بررسی برای برنامه‌های ارسال شده به Play Store دارد، اما به اندازه اپل کامل نیست و در نتیجه بسیاری از برنامه‌های بی‌کیفیت و مخرب حذف می‌شوند.

• Sideloading برنامه‌ها (نصب آنها از فروشگاه‌های برنامه غیر رسمی) در iOS پیچیده‌تر از Android است. در نتیجه، کاربران آیفون کمتر در معرض برنامه‌های مخرب یا ضعیف قرار می‌گیرند.

• توسعه‌دهندگان باید برای انتشار برنامه‌ها در اپ استور، سالانه، هزینه بیشتری نسبت به پرداخت یک‌باره Play Store بپردازند. این امر باعث می‌شود که تعداد کمتری از توسعه دهندگان، برنامه‌ها را در iOS در دسترس قرار دهند. همچنین به طور کلی منجر به کیفیت بهتر و برنامه‌های صیقلی‌تر می‌شود.

• اپل سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را تولید می‌کند و دستگاه‌های کمتری در اختیار دارد که بهینه‌سازی برنامه‌ها را برای برنامه‌نویسان برای آیفون آسان‌تر می‌کند. این منجر به یک تجربه کلی بهتر برای کاربران می‌شود. همین امر را نمی‌توان در مورد دستگاه‌های اندرویدی که در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف از تولید کنندگان مختلف تولید می‌کنند، گفت، و بهینه سازی برنامه‌های خود برای هر برند را برای توسعه دهندگان دشوارتر می‌کند. این امر به ویژه هنگام استفاده از برنامه‌های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا اسنپ چت مشهود است، زیرا آنها معمولاً دوربین‌های درون برنامه‌ای ضعیف‌تری در اندروید نسبت به iOS دارند.

 

5 features that iPhones do better than Android devices 5 قابلیتی که آیفون‌ها بهتر از دستگاه‌های اندرویدی انجام می‌دهند

 

4. برنامه‌ها و ویژگی‌های داخلی

هر سیستم عامل دارای مجموعه‌ای از برنامه‌ها و ویژگی‌های داخلی است، اما iOS در این بخش نسبت به اندروید برتری دارد.

البته، اگر اولین کاربر آیفون هستید که هنوز عمیقاً در اکوسیستم اپل غوطه‌ور نشده‌اید، احتمالاً با آن موافق نخواهید بود. می‌توان گفت که آیفون دارای نرم افزارهای bloatware بیشتری نسبت به دستگاه‌های اندرویدی است زیرا آیفون‌های جدیدتر دارای چندین برنامه از پیش نصب شده هستند که ممکن است به آن‌ها نیاز نداشته باشید، مانند Apple TV, Watch یا Stocks. با این حال، اگر اسکریپت (script) را معکوس کنید، همان استدلال وجود دارد.

در واقع، علاوه بر برنامه‌های بومی که با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شوند، اکثر دستگاه‌های اندرویدی به همراه سایر برنامه‌های شخص ثالث از تولیدکنندگان و اپراتورهای مربوطه خود از قبل نصب شده‌اند. بسیاری از کاربران این برنامه‌ها را چیزی بیش از bloatware می‌دانند که فضای ذخیره سازی و حافظه ارزشمندی را اشغال می‌کند.

جدا از این بحث، برنامه‌ها و ویژگی‌های داخلی اپل به طور کلی بهتر از همتایان اندرویدی خود هستند. به عنوان مثال، ویژگی نشانه‌گذاری داخلی اپل به شما امکان می‌دهد یک امضا به سند خود اضافه کنید. iMessage اپل بهترین پلت فرم پیام رسانی است و Keychain راه حل مدیریت رمز عبور جامع‌تر و راحت‌تری نسبت به آنچه در اندروید موجود است، ارائه می‌دهد و  ناگفته نماند اپلیکیشن Shortcuts نیز به شما امکان می‌دهد کارهای روزمره را در آیفون خود خودکار کنید .

 

5 features that iPhones do better than Android devices 5 قابلیتی که آیفون‌ها بهتر از دستگاه‌های اندرویدی انجام می‌دهند

 

5. یکپارچه سازی اکوسیستم

اگر می‌خواهید یک تجربه یکپارچه و بدون درز در همه دستگاه‌های خود داشته باشید، iOS  راهی است که باید انجام دهید.

اکوسیستم اپل به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران را در تمام جنبه‌های سفر دیجیتالی آن‌ها در خود جای دهد و تجربه‌ای منسجم و راحت را برای آن‌ها فراهم کند، از نحوه برقراری ارتباط یکپارچه دستگاه‌ها تا نحوه دسترسی آسان به خدمات مختلف اپل، از جمله امکاناتی است که اکوسیستم اپل فراهم می‌کند.

به عنوان مثال، ویژگی Handoff به شما اجازه می‌دهد تا یک کار را در یک دستگاه اپل شروع کنید و آن را از جایی که در دستگاه دیگر متوقف کرده‌اید، ادامه دهید. شما همچنین دارای AirDrop هستید که اشتراک گذاری فایل‌ها را بین دستگاه‌های اپل آسان می‌کند یا iCloud Keychain که رمزهای عبور شما را در همه دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌کند.

در حالی که اپل همیشه از رقبا جلوتر است، گوگل به سرعت در حال ادغام اکوسیستم خود است. با این حال، تنها زمان نشان می دهد که آیا این محصول می تواند از اپل پیشی بگیرد یا خیر. اما در حال حاضر iOS بهترین پلتفرم در این زمینه باقی مانده است. 

 

5 features that iPhones do better than Android devices 5 قابلیتی که آیفون‌ها بهتر از دستگاه‌های اندرویدی انجام می‌دهند

 

جمع‌بندی

در نهایت، بهترین سیستم عامل موبایل یا گوشی هوشمند، سیستمی است که ویژگی‌ها و برنامه‌هایی که برای شما مهم است را ارائه می‌دهد. اگر برای ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد ارزش قائل هستید، احتمالا آیفون انتخاب بهتری است و در این بین سعی کنید آیفونی را انتخاب کنید تا از این ویژگی‌های گوشی هوشمند لذت ببرید.

با این حال، دلایل قانع کننده‌ای نیز برای انتخاب اندروید وجود دارد. پس حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی، گزینه‌های خود را به دقت بسنجید.

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

15 مزیت گوشی آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید در سال 2023

دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

آموزش کامل ضبط صفحه نمایش آیفون 13

چه چیزی خانواده آیفون 13 را تبدیل به محبوب‌ترین گوشی کرده است؟

ویژگی های آیفون SE 2020 اپل

همه چیز درباره آیفون های سری 12

مقایسه آیفون‌های iPhone SE 2022 با iPhone SE 2020

آموزش نحوه ریست فکتوری آیفون

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

 

 

 

 


گردآوری: فروشگاه پارسان می