shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡روش های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن باتری آیفون

در موارد بسیار زیادی، کاربران آیفون برای هزینه کمتر، اقدام به خرید آیفون دست دوم و کارکرده می‌کنند. در این شرایط، باید دقت کنند که باتری آیفون اورجینال باشد تا از تحمیل هزینه‌های بیشتر و آسیب به گوشی، جلوگیری به عمل آید. در این مقاله، روشهای تشخیص باتری اصلی آیفون را خواهیم گفت.

⚡روشهایتشخیصاصلییاتقلبیبودنباتریآیفون

چگونه بفهمیم، باتری آیفون خود تقلبی است یا اصلی؟


 

با توجه به هزینه بالای خرید آیفون نو، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که یک آیفون دسته دوم خریداری کنند. با اینکه گوشی آیفون کالای جذابی است اما در زمان خرید آیفون دسته دوم، یکی از مواردی که ممکن است تعویض یا تعمیر شده باشد، باتری آیفون می‌باشد. فردی که اقدام به خرید آیفون دسته دوم می‌کند بهتر است علاوه بر کنترل سایر موارد سخت افزاری، به سلامت باتری و اصالت آن نیز توجه کند. باتری‌های آیفون علاوه بر بازدهی بهتر، موارد ایمنی را برای استفاده روزمره همراه دارند.

در این مقاله به این سوالات پاسخ می‌دهیم: چگونه بررسی کنیم، باتری آیفون ما، اصلی یا تقلبی است؟ راه‌های تشخیص باتری اصلی آیفون از باتری تقلبی چیست؟

 

 

 

 

راه‌های اثبات شده برای تشخیص تقلبی یا اصلی بودن باتری آیفون

برای تشخیص باتری آیفون تقلبی، همیشه به تخصص و تجهیزات تخصصی نیاز ندارید. می‌خواهیم با هم چند روش برای شناسایی باتری آیفون تقلبی را مرور کنیم.

در ادامه بحث به چند روش برای فهمیدن این نکته خواهیم پرداخت که آیا آیفون شما هنوز باتری اصلی خود را دارد یا خیر؟

 

1- مراقب اعلان‌ها باشید

در سیستم عامل‌های iOS 15.2 و بعد از آن، آیفون XR، آیفون XS و نسل‌های بعد از آن، برای اطلاع از تاریخچه قطعات و خدمات آیفون خود به  این مسیر بروید: Setting> General> About

از همینجا می‌توانید متوجه شوید که آیا باتری تعویض شده است یا خیر. اگر تعویض باتری یا قطعه با استفاده از قطعات و لوازم اصلی اپل صورت گرفته باشد، جمله "Genuine" در کنار باتری ظاهر می‌شود و اگر باتری اصلی جایش را به یک باتری تقلبی داده باشد یا اینکه باتری در آیفون دیگری استفاده شده باشد، عبارت "Unknown Part" را در کنار باتری خواهید دید.

احتمال دارد یک پیام دیگر را نیز ببینید که عبارت است از "اپل اطلاعات دستگاه را برای این آیفون به روز رسانی کرده است". مشاهده این جمله به این مفهوم است که اپل اطلاعات نگهداری شده برای این آیفون را برای نیازهای خدمات، تجزیه و تحلیل ایمنی و بهبود محصولات آینده، به روز کرده است.

 

How to tell if the iPhone battery is original or fake

 

2- به بخش تنظیمات سلامت باتری مراجعه کنید

در نسخه‌های قدیمی‌تر از iOS 15.2، به جای پیام "Unknown Part"، یک پیام مهم باتری ظاهر می‌شود. این پیام را با رفتن به مسیر زیر می‌توانید مشاهده کنید: Setting> Battery> Battery Health

باتری‌های اصلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بهترین عملکرد را در حین کار با iOS داشته باشند. مثلاً گزارش سلامت باتری و میزان شارژ قابل دسترسی خواهد بود اما در باتری‌های جعلی آیفون، امکان به دست آوردن اطلاعات مربوط به باتری آیفون وجود ندارد.

جالب اینجاست که اگر یک آیفون XS، XS Max و یا XR خریده باشید و باتری آن اصلی نباشد، اخطاری بصورت خودکار با این محتوا دریافت خواهد شد که: "نمی‌توان تایید کرد که این آیفون باتری اصلی اپل دارد. اطلاعات ایمنی برای این باتری در دسترس نیست"

وقتی اپل، یک باتری تقلبی را شناسایی کند، اخطار مربوط به آن را به مدت 4 روز بر روی صفحه قفل و به مدت 15 روز در تنظیمات نگهداری می‌کند. همچنین شما می‌توانید با بررسی مسیر زیر در هر زمانی (دائمی) از اصل بودن باتری باخبر شوید: Setting> Battery> Battery health. 

 

روش های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن باتری آیفون

 

3- به اپل یا نمایندگی مجاز اپل بروید

وقتی آیفون از کار بیافتد و از اصلی یا تقلبی بودن باتری خود اطمینان نداشته باشید، می‌توانید به نزدیک‌ترین فروشگاه اپل یا مرکز تعمیر مجاز اپل، مراجعه کنید.

برای گرفتن نوبت باید به صفحه پشتیبانی سایت اپل رفته و گزینه Start a repair request را انتخاب کنید و در بخش انتخاب دستگاه نیازمند تعمیر، آیفون را انتخاب کنید.

در صفحه بعد از شما می‌پرسد که شرح مشکلی را که با دستگاه خود دارید، انتخاب کنید. در اینجا هیچ گزینه‌ای بابت باتری تقلبی آیفون وجود ندارد اما می‌توانید با انتخاب گزینه "موضوعات فهرست نشده"، آنچه را که می‌خواهید تایپ کنید.

در مرحله بعدی می‌توانید از بین گزینه‌های " راه اندازی یک چت آنلاین با پشتیبانی اپل" و " بازدید حضوری برای تعمیر" یکی را انتخاب کنید. اگر تعمیر حضوری را انتخاب کرده باشید باید شماره IMEI آیفون خود را وارد کنید.

 

خطر استفاده از باتری تقلبی آیفون

استفاده از باتری غیر اصلی آیفون می‌تواند باعث اتفاقات ناگواری مانند انفجار، آتش سوزی و در نتیجه جراحت شما شود. باتری‌های لیتیوم یون با توجه به حساسیت بالایی که دارند، نیازمند احتیاط بیشتر در زمان تعمیر هستند. در این مورد حتماً باید از یک تعمیرکار ماهر و آموزش دیده برای تعویض باتری آیفون کمک گرفت.

تعمیر باتری آیفون توسط افراد ناآگاه و یا استفاده از باتری غیر اصل برای آیفون، بر ایمنی دستگاه و عملکرد مناسب آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

How to tell if the iPhone battery is original or fake روش های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن باتری آیفون

 

برخی از مشکلات آیفون با باتری تقلبی

استفاده از باتری تقلبی آیفون منجر به مشکلاتی از قبیل: ظرفیت ناکافی باتری آیفون، داغ شدن بیش از حد باتری آیفون، مشکلاتی در عملکرد آیفون، اتفاقات غیر منتظره پس از نصب یا به روزرسانی نرم افزارها، مشکل در هنگام شارژ و در نهایت مسائل مربوط به ایمنی اتفاق بیافتد.

 

 

 

 

با چه ترفندی، باتری تقلبی آیفون نخریم؟

مراجعه به تعمیرکاران غیر مجاز برای تعمیر محصولات اپل، ممکن است تبعات زیادی برای شما داشته باشد. مثلاً استفاده از قطعات تقلبی، تعویض برخی از قطعاتی که هنوز سالم هستند یا سرقت بعضی از قطعات. مهمتر اینکه آیفون شما از شرایط پشتیبانی اپل خارج می‌شود.

شاید ملاک شما ارزان بودن خدمات، در سایر مراکز تعمیر (غیر مجاز) باشد و شاید آیفون شما برای مدتی بدون مشکل کار کند اما قطعات غیر اصلی (مخصوصاً باتری غیر اصل)، عملکرد بقیه اجزای دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از جهتی، با وجود تنوع مدل‌های آیفون در بازار، حتی یک تعمیرکار مطمئن ممکن است مدل نادرستی از باتری را بر روی دستگاه شما نصب کند.

تنها راه جلوگیری از ورود باتری تقلبی به آیفون شما، حضور در تعمیرگاه‌های مجاز Apple و استفاده از تکنسین‌های آموزش دیده اپل می‌باشد. زیرا علاوه بر تخصص در کار، اگر خطایی در حین تعمیر رخ دهد، تمام صورت حساب شما توسط اپل پرداخت خواهد شد.

 

How to tell if the iPhone battery is original or fake روش های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن باتری آیفون

 

سخن پایانی

باتری‌های تقلبی آیفون، به شکل انبوه تولید شده و با قیمتی بسیار ارزان‌تر در بازار یافت می‌شوند و ممکن است بسیاری از کاربران وسوسه شوند که با مراجعه به تعمیرکاران غیر متخصص و استفاده از باتری ارزان آیفون، شرایط بهتری را در هزینه‌های خود داشته باشند. اما باید به خاطر داشته باشید، این کار علاوه بر اینکه می‌تواند به آیفون شما آسیب برساند، احتمال دارد که بیش از حد گرم شده یا آتش بگیرد و منفجر شود.

برای تعمیر یک کالای اصلی مانند آیفون، فقط باید از قطعات اصلی اپل استفاده کرده و خیال خودتان را از همه جهت راحت کنید.

 

پیشنهاد: شاید بخواهید به لیست قیمت خرید آیفون سر بزنید، برای اینکار می‌توانید به فروشگاه پارسان می مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

آموزش نحوه ریست فکتوری آیفون

همه چیز درباره باتری پک Magsafe اپل

اکوسیستم اپل چیست و چرا به وجود آمد؟

نقاط قوت و ضعف باتری در مک بوک های M1 اپل

آموزش نصب و اجرای ویندوز 10 روی مک M1

همه چیز درباره آیفون های سری 12

آموزش نصب و اجرای اپلیکیشن‌های آیفون در مک M1

 

 

 

 

 

وبلاگ فروشگاه پارسان می