shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️بهترین مک اپل برای بازی

اکثر کاربرانی که از مشتریان پروپاقرص اپل هستند، می‌خواهند بدانند کدام مک برای بازی مناسب است. برخی دیگر از کاربران سایر برندها که بدنبال کوچ به اکوسیستم اپل هستند نیز مشخصات بهترین مک برای بازی را برای بررسی بیشتر نیاز دارند.

بهترینمکاپلبرایبازی

کدام مدل از مک‌های اپل برای بازی مناسب است؟


در گذشته مک‌های اپل، به خوبی رایانه‌های شخصی (ویندوزی) برای بازی مناسب نبودند ولی امروزه این قضیه تغییر کرده است و شما می‌توانید به شکلی عالی، بازی‌ها را روی مک انجام دهید. البته مهم است که کدام مک را برای بازی انتخاب کنید و همه مک‌ها برای این کار مناسب نیستند.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 15 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل

 

آیا مک برای بازی مناسب است؟

از نظر کاربران ویندوز، استفاده از مک‌ها برای بازی، چیزی شبیه به یک شوخی است. در واقع، به طور سنتی، مک‌ها، به عنوان یک گزینه خوب برای بازی در نظر گرفته نشده اند زیرا:

اولاً با وجود اینکه مک‌هایی وجود دارند که می‌توانند بازی‌ها را به خوبی انجام دهند، اما به طور کلی بسیار گران‌تر از رایانه‌های شخصی مشابه هستند.

ثانیاً از آنجاکه ارتقاء یک مک برای برآورده کردن الزامات یک بازی مدرن نیازمند به گرافیک، امکان پذیر نیست، مک را به کم‌مصرف‌ترین گزینه برای گیمرها تبدیل می‌کند. اغلب گیمرها دوست دارند، سیستم ایده‌آل خود را با سلیقه خود، جمع آوری کنند.

 

آیا مک برای بازی مناسب است؟

 

با ورود اولین مک‌های M1 اپل در اواخر سال 2020، مک‌های M1 Pro، M1 Max و M1 Ultra در 2021، مک‌های M2، M2 Pro، M2 Max و M2 Ultra، در 2022 و مک‌های  M3، M3 Pro و M3 Max در سال 2023، مک‌ها تبدیل به گزینه بسیار بهتری برای گیمرها شدند. دلیل این تغییر رویه این است که در گذشته، فقط گران‌ترین مک‌ها، گرافیک مجزای مورد نیاز برای بازی را ارائه می‌کردند اما امروزه اگر چه مک‌های اپل سیلیکون (سریM) دارای گرافیک مجزا نیستند، اما قابلیت‌های گرافیکی آن‌ها بسیار فراتر از گزینه‌های یکپارچه در مک‌های مبتنی بر اینتل است و حتی بهترین کارت‌های گرافیک مجزا را که قبلا در مک‌های مجهز به اینتل گنجانده شده بودند، شکست می‌دهند. با ورود تراشه‌های اپل سیلیکون نسخه پرو و ​​مکس به مک بوک پرو، مک مینی و مک استودیو، سرانجام اپل تراشه‌ای تولید کرد که قادر به مدیریت بازی‌های  AAA با گرافیک فشرده است.

تغییر قابل توجه دیگری که با macOS Sonoma در پاییز 2023 به مک‌های اپل سیلیکون اضافه شد، شامل یک جعبه ابزار (Toolkit) جدید به نام Game Porting برای توسعه دهندگان و یک حالت بازی برای گیمرها است. حالت بازی، اولویت پردازش را به بازی‌ها داده، علاوه بر کاهش تأخیر صدا برای AirPods، نرخ نمونه برداری بلوتوث برای اتصال و عملکرد بهتر کنترلرهای بازی، به دو برابر می‌رساند.

ابزار Game Porting به این شکل عمل می‌کند که کد  x86 و عناصر دیگر مانند دستورات DirectInput، دستورات XAudio، دستورات  Direct3D و دیگر فراخوان‌های API  بازی ویندوز را دریافت می‌کند و آنها را برای اجرا بر روی اپل سیلیکون، در آن واحد، ترجمه می‌کند. این ابزار، شبیه به بخشهایی از برنامه رزتا (Rosetta) برای بازی‌های ویندوز عمل می‌کند.

اگر چه هنوز نمی‌توان ادعا کرد که مک‌ها به طور کامل برای بازی‌ها عالی هستند، اما امروزه کمتر کسی وجود دارد که مک‌های اپل را برای بازی خوب نداند. مشکل اصلی کمبود بازی‌های موجود برای مک است که این موضوع در تراشه‌های سری M  تشدید می‌شود و در حال حاضر، این، مسئله‌ای است که اپل سعی در اصلاح آن دارد.

همچنین این واقعیت وجود دارد که، علیرغم عملکرد کاملاً قابل احترام، مک‌ها نمی‌توانند به طور کامل با رایانه‌های شخصی بازی رقابت کنند. حتی مک مینی با M2 Pro، که یک انتخاب عالی برای بازی‌های مک است، توسط رایانه‌های بازی ویندوزی با قیمتی مشابه شکست خواهد خورد.

در حال حاضر، برای کسانی که به دنبال یک مک مناسب برای بازی هستند، چند گزینه عالی وجود دارد که در عین حال که کار اصلی خود را به خوبی انجام می‌دهد، برای بازی هم خوب باشد. در این مقاله به معرفی آنها و ارائه راهنمای خرید بهترین مک برای بازی می‌پردازیم.

 

وضعیت اجرای بازی در مک

مشکل بازی‌ با مک این است که بازی‌های زیادی برای مک‌ها (به دلایلی که خواهیم گفت) موجود نیست.

از سال 2007 و قبل از تراشهM1 ، مک‌ها از پردازنده‌های اینتل مشابه رایانه‌های شخصی ویندوز، استفاده می‌کردند فروش بالای مک، در سال‌های بعد، به توسعه دهندگان کمک کرد تا بازی‌های A-List بیشتری را نسبت به قبل، در دسترس کاربران مک قرار دهند.

با این حال، همه چیز با ورود تراشه M1 در سال 2020 تغییر کرد. با توجه به اینکه اکثر بازی‌های AAA روی رایانه‌های شخصی مبتنی بر x86 و اینتل، در ویندوز اجرا می‌شوند، بنابراین، توسعه‌دهندگان بازی‌ها یا ناشرانی مانند Feral  یا Aspyr، باید بازی‌های خود را علاوه بر اینتل، برای تراشه جدید مبتنی بر  ARM نیز بنویسند. انتقال بازی‌های ویندوز به مک‌های مجهز به اینتل کار سختی نبود، زیرا از همان مجموعه دستورالعمل‌ها تبعیت می‌کرد، اما با توجه به اینکه امروزه، مک‌ها دیگر مبتنی بر اینتل نیستند، مجموعه دستورالعمل‌ها بیش از همیشه از رایانه‌های ویندوزی فاصله گرفته و کار بسیار پیچیده‌تر است.

در اینجا تنها تراشه‌های سری M مقصر نیستند. وقتی macOS Catalina  در سال 2019 وارد بازار شد، پشتیبانی از کد 32 بیتی را متوقف کرد، به این معنی که بسیاری از بازی‌هایی که از کد 32 بیتی استفاده می‌کردند دیگر با  Mac سازگار نبودند. با اینکه در همان زمان، اپل، برنامه متال را برای گرافیک سه بعدی نیز معرفی کرده بود اما حتی قبل از ورود M1، بسیاری از توسعه دهندگان بازی، تصمیم گرفته بودند به دلیل کار اضافی مورد نیاز برای تولید بازی برای مک، تولید نسخه جدید مخصوص مک را متوقف کنند.

 

اپل برای رفع برخی از این مشکلات، اقداماتی انجام داده است:

-به لطف Rosetta 2 (یک مترجم باینری پویا که دستورالعمل‌ها را از اینتل به ARM ترجمه می‌کند)، توسعه دهندگان بازی لزوماً نیازی به بازنویسی کد خود برای مک سری اپل سیلیکون ندارند تا تراشه‌های سری M روی مک‌های سری M کار کنند.

-اپل، برای آسان‌تر کردن انتقال بازی‌ها به مک برای توسعه‌دهندگان،  کیت ابزار انتقال بازی (Game Porting Toolkit  ) را در سال 2023 معرفی کرد. از زمان معرفی آن، شاهد عرضه بازی‌های بیشتری مانند: Biohazard and World of Warcraft: The War Within برای مک بوده‌ایم.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید آی مک مشاهده قیمت خرید آی مک 27 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک مینی اپل مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل

 

بازی‌هایی که روی مک اجرا می‌شوند

برخی از توسعه‌دهندگان بازی‌ها، در اوایل عرضه مک‌های سری M ، نسخه‌های بومی بازی‌های خود را برای آن‌ها ساختند. از جمله Blizzard’s World of Warcraft، که  از روز عرضه مک M1  آماده بود،Asphalt 8  و Asphalt 9 Gameloft  نیز هر دو به‌ طور بومی بر روی M1 اجرا می‌شوند.

اکنون 300 بازی بومی M1 وجود دارد. برخی از این بازی‌ها عبارتند از: Asphalt 8 و Asphalt 9، Alto's Odyssey: The Lost City and Alto's Adventure، Baldur's Gate 3، Civilization 6، Diablo، Disco Elysium، Doom، Doom 3، EVE Online، The Elder Scrolls III، Half-Life 2، Minecraft، Myst، No Man's Sky، Resident Evil Village، Rise of the Tomb Raider.

همچنین مواردی وجود دارند که می‌توانید از طریق Rosetta بازی کنید. مانند: Banner Saga 2، BioShock 2 Remastered، Borderlands، Call of Duty، Diablo III، Deux Ex: Mankind Divided، Final Fantasy XIV، Hogwarts Legacy.

Fortnite یک بازی محبوب است که روی مک‌های سری M از طریق Rosetta اجرا می‌شود. با این حال، به دلیل اختلاف بین Epic و اپل، این توسعه دهنده، به روز رسانی‌های نسخه مک را منتشر نمی‌کند. اگر می‌خواهید بازی Fortnite را در مک انجام دهید، ممکن است، لازم باشد از سرویسی مانند Xbox Cloud Gaming استفاده کنید.

بازی‌های Aspyr شامل: Borderlands 3، Call of Duty، Civilization VI و Planet Coaster، از طریق Rosetta پخش می‌شوند.

تعدادی از نسخه‌های  Feral نیز از طریق Rosetta  در مک سری M، قابل اجرا هستند. از جمله A Total War Saga: Troy، Deus Ex: Mankind Divided، Dirt and Dirt Rally و Shadow of the Tomb Raider  که به خوبی اجرا می‌شوند.

Steam  نیز یکی دیگر از منابع بازی در مک بوده و پلتفرم  Steam با تراشه‌های سری  M اپل سازگار است.

 

بازی‌هایی که روی مک اجرا می‌شوند

 

 

گزینه‌های دیگر برای بازی در مک

قبل از M1، مک دارای یک ترفند ویژه هوشمندانه در مهندسی ابزار دقیق خود به نام Boot Camp بود. به این معنی که بازی‌های ویندوز را می‌توان بر روی مک مبتنی بر اینتل بازی کرد.

متأسفانه Boot Camp  به عنوان یک گزینه در مک‌های سری M  در دسترس نیست. با اینکه شما هنوز هم می‌توانید ویندوز را بر روی Mac نصب کنید، اما فقط نسخه  Windows for Arm ، که از نظر پشتیبانی نرم افزاری، حتی از مک‌های سریM  نیز محدودتر است.

در غیاب Boot Camp، احتمالاً Parallels  یا Vmware  بهترین گزینه‌های شما برای بازی‌های رایانه شخصی (ویندوزی) در مک هستند.

اگر در مورد اجرای بازی‌های ویندوزی سازگار نشده روی مک سری M اجرا کنید، برنامه Mac Crossover از تیم Codeweavers گزینه خوبی است. این برنامه می‌تواند کد x86-64 را که مخصوصو ویندوز است به کد ARM64 برای macOS ترجمه کند.

اگر این مورد برایتان جذاب نیست، باید منتظر بمانید تا Feral Interactive، Aspyr  و کمپانی‌های دیگر، بازی‌های رایانه شخصی (PC) را به مک‌های سری M منتقل کنند.

همه موارد گفته شده در بالا، به این معنی است که عرضه بازی‌های رایانه‌ای کمتری برای مک، صورت گیرد اما ممکن است این موضوع خیلی مهم نباشد زیرا مک‌های مبتنی بر ARM می‌توانند هر برنامه iOS یا iPad را به صورت بومی اجرا کنند. تا کنون، حدود 60 بازی iOS در مک قابل بازی هستند، از جمله: Among Us، Alien Isolation، Call of Duty: Mobile، Dragon Quest VIII، Grand Theft Auto، Minecraft، Monument Valley، Need for Speed​ No Limits، Stardew Valley، X-Plane Flight Simulator.

 

گزینه‌های دیگر برای بازی در مک

 

یک نکته جالب و مهم:

برخی از بازی‌ها مانند نینتندو سوییچ، روی پردازنده‌های ARM اجرا می‌شوند، به این معنی که از نظر تئوری امکان اجرای این بازی‌های بر روی مک اپل سیلیکون وجود دارد.

 

آنچه تا اینجا گفته شد، وضعیت اتفاق افتاده برای بازی بر روی مک تا این تاریخ بود. اما آنچه امیدوار کننده است، ادامه روند توسعه بازیها برای مک است.

 

بازی در مک: آنچه شما نیاز دارید

- اجرای جدیدترین بازی‌ها، چه از نظر گرافیک و چه از نظر عملکرد پردازنده، نیازهای زیادی را به رایانه ایجاد می‌کند.

برای اطمینان از داشتن بهترین سیستم، برای ماجراجویی‌های دیجیتالی خود، باید یک مک با پردازنده سریع را انتخاب کنید. می‌توانید سراغ پردازنده‌های 12 هسته‌ای را در M2 Pro و Max و M3 Pro و Max بروید و یا به دنبال Mac Studio که یک پردازنده 24 هسته‌ای M2 Ultra ارائه می‌کند، باشید. البته شما می‌توانید M2 Ultra را در Mac Pro نیز دریافت کنید، اما این مک به گیمرها توصیه نمی‌شود.

 

 

 

- برای انجام بازی با مک، شما مجبور هستید، یک پردازنده گرافیکی قدرتمند داشته باشید.

بازی‌های معمولی، از گرافیک‌های دو بعدی ساده استفاده می‌کنند که به قدرت گرافیکی زیادی نیاز ندارند اما گرافیک سه‌بعدی و دقیق مورد استفاده در بازی‌های اکشن و پرسرعت، می‌تواند فشار زیادی را به دستگاه شما وارد کند. بنابراین، پردازنده‌های گرافیکی پیشنهادی اپل، شامل پردازنده‌های گرافیکی 16 یا 19 هسته‌ای در M2 Pro، 30 یا 38 هسته‌ای در M2 Max  و پردازنده گرافیکی 60 یا 76 هسته‌ای در Mac Studio با قدرت فوق‌العاده M2 خواهد بود.

 

- حداقل 16 گیگابایت رم برای انجام بازی با مک توصیه می‌شود (البته بهتر است، بیشترین مقدار رم را که می‌توانید هزینه کنید، انتخاب کنید، زیرا امکان ارتقاء آن در آینده وجود ندارد).

در بین محصولات مک اپل، شما می‌توانید، 18 گیگابایت رم باM3 Pro  (در مک بوک پرو) دریافت کنید، و یا می‌توانید تا 32 گیگابایت با M2 Pro  (در مک مینی)، 36 گیگابایت رم در M3 Pro  (در مک بوک پرو) تا 96 گیگابایت رم باM2 Max  (در مک استودیو)، تا 128 گیگابایت رم باM3 Max  (در مک بوک پرو) و 192 گیگابایت رم شگفت انگیز با M2 Ultra (در مک پرو و مک استودیو) داشته باشید.

 

- داشتن یک صفحه نمایش مناسب نیز برای بازی در مک، یک امتیاز خواهد بود، اما از آنجایی که تقریباً تمامی مک‌ها (به غیر از مک استودیو و مک مینی) ​​دارای صفحه نمایش رتینا با وضوح بالا هستند، می‌توانید مطمئن باشید که بازی‌ها در مک شما عالی به نظر می‌رسند.

 

- داشتن یک حافظه SSD سریع و با ظرفیت نسبتاً بالا نیز ایده خوبی است، زیرا بازی‌ها می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. ضمن اینکه این درایو سریع، می‌تواند به بهبود عملکرد بازی کمک کند.

خوشبختانه اپل دیگر هیچ مکی با هارد دیسک یا درایو Fusion  (که ترکیبی از هارد دیسک و حافظه فلش است) را نمی‌فروشد، اما شایان ذکر است که برخی از مک‌ها،  SSD کندتری نسبت به بقیه دارند. به طور کلی، مدل‌های سطح پایه، با فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی هستند که تحت تأثیر این موضوع بوده و هارد کندتری دارند. با در نظر گرفتن این محدودیت، اگر می‌توانید حداقل یک ترابایت، هاردSSD  تهیه کنید.

 

- یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت، توانایی کامپیوتر در مدیریت بازی‌های نیازمند به پردازش سنگین است. به عنوان مثال، اگرچه ممکن است به نظر برسد که مک بوک ایر، مشخصات مشابهی با مک بوک پرو نسخه پایه داشته باشد، اما فاقد فن است، بنابراین ممکن است برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، سرعت آن کاهش یابد.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 16 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 13 اینچ اپل

 

گیمرهای مک اپل، باید از این مدلها اجتناب کنند

بدیهی است که عملکرد گرافیکی مک‌ها، بسته به نوع بازی‌هایی که دوست دارید انجام دهید، متفاوت خواهد بود. قاعده کلی این است که اگر قصد دارید بازی‌های اکشن سه بعدی سریع انجام دهید، باید تراشه‌های M3 Pro، M3 Max، M2 Pro، M2 Max  یاM2 Ultra  را در نظر بگیرید. ممکن است برخی از گیمرها (مخصوصاً آنهایی که بودجه محدود دارند)، مک بوک پرو M3 را برای خود کافی بدانند، ولی اگر توانایی پرداخت بیشتری دارید، بهتر است سراغ تراشه‌های نسخه پرو بروید.

بنابراین، برخی از مک‌ها به سادگی قدرت لازم برای اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین را ندارند و زمانی که شخصیت‌های زیادی در صحنه بازی، به گرافیک سیستم فشار بیاورند، نرخ فریم، سریعاً به سطوح تقریبا غیرقابل بازی کردن، کاهش می‌یابد. بنابراین، تکیه به گرافیک یکپارچه، به این معنی است که چندین مدل مک وجود دارد که گیمرها اگر بخواهند بازی‌هایی با گرافیک فشرده انجام دهند، احتمالاً از آنها اجتناب خواهند کرد.

البته، اگر نوع اصلی سرگرمی شما با برنامه‌های سبکی مانند Football Manager، Limbo، یا بسیاری از بازی‌های مستقلی که در اپ استور مک پیدا می‌کنید، باشد، تقریباً هر مدلی از مک‌ها (و حتی آیپدها)، نیازهای شما را برآورده می‌کند.

 

با توجه به نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، اگر می‌خواهید بازیهایی با گرافیک سنگین، را اجرا کنید، باید از این مک‌ها اجتناب کنید:

  • مک‌های اینتل
  •  مک مینی (M2 یا مدل‌های قدیمی‌تر)
  • مک بوک پرو 13 اینچی (مدل‌های M2 یا قدیمی‌تر)
  • مک بوک پرو 14 اینچی (M3)
  • آی مک 24 اینچی (M1 یا M3)

 

مک‌هایی که گیمرها باید در نظر بگیرند

اگر می‌خواهید جدیدترین بازی‌های سه بعدی را انجام دهید، ما مجموعه خوبی از مک‌های مناسب این کار را انتخاب کرده‌ایم که می‌توانید در لیست زیر آنها را ببینید:

  • مک مینی M2 Pro (CPU ده هسته‌ای، GPU  شانزده هسته‌ای) - (قابل خرید در نسخه‌ای با پردازنده گرافیکی 19 هسته‌ای)
  • مک بوک پرو 14 اینچی  M3 Pro با CPU  یازده هسته‌ای، پردازنده گرافیکی چهارده هسته‌ای
  • مک بوک پرو 14 اینچی  M3 Pro با CPU دوازده هسته‌ای، پردازنده گرافیکی هجده هسته‌ای
  • مک بوک پرو 16 اینچی با M3 Pro با CPU هجده هسته‌ای ، پردازنده گرافیکی دوازده هسته‌ای
  • مک بوک پرو 14 اینچی M3 Max با CPU چهارده هسته‌ای، پردازنده گرافیکی سی هسته‌ای
  • مک بوک پرو 16 اینچی M3 Max با CPU چهارده هسته‌ای، پردازنده گرافیکی سی هسته‌ای
  • مک بوک پرو 16 اینچی  M3 Max با CPU شانزده هسته‌ای، پردازنده گرافیکی چهل هسته‌ای
  • مک استودیو M2 Max با CPU  دوازده هسته‌ای، پردازنده گرافیکی سی هسته‌ای
  • مک استودیو M2 Ultra با CPU بیست و چهار هسته‌ای، پردازنده گرافیکی شصت هسته‌ای
  • مک بوک پرو 14 اینچی قدیمی، 16 اینچی با  M2 Pro یا M2 Max  نیز در صورتی که بتوانید آنرا در بازار پیدا کنید، به عنوان یک گزینه توصیه می‌شوند.

 

مک‌های یادشده، ارزان نیستند اما بهترین پیشنهادهای ما برای بازی در مک برای کاربران مختلف هستند.

 

بهترین مک برای بازی

نبود بازی‌های سازگار با M1 برای مک‌ها، که به صورت بومی یا از طریق Rosetta اجرا شوند، برای مدتی مشکل ساز بود، اما اکنون وضعیت بسیار بهتر شده است، به همین دلیل است که مک‌های سری M به راحتی برای بازی کردن توصیه می‌شوند.

گزینه‌های مورد علاقه ما برای بازی، مک مینی M2 Pro و مک استودیو M2 Max هستند که هر دوی آنها، در مقایسه با مدل‌های مک بوک پرو با مشخصات مشابه، قیمت مناسب‌تری دارند. از آنجایی که احتمالاً صفحه نمایش خارجی با اندازه بزرگ را برای استفاده در بازی با مک خود ترجیح می‌دهید، نداشتن صفحه نمایش در بسته بندی مک مینی مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توانید با سلیقه خودتان آنرا تهیه کنید.

اگر حتماً لپ تاپ می‌خواهید، می‌توانید از مک بوک پرو به M3 Pro و M3 Max استفاده کنید که در اکتبر 2023 به روز شده‌اند. البته نسخه M3 نیز وجود دارد، اما به شما توصیه می‌کنیم از این تراشه برای بازی خودداری کنید زیرا گزینه‌های بهتری وجود دارد.

 

1. مک مینی M2 Pro

اگر می‌خواهید یک مک اپل داشته باشید که به اندازه کافی برای اجرای بدون دردسر بازی‌های گرافیکی فشرده، قدرتمند باشد، مک مینی M2 Pro انتخاب خوبی است. حتی اپل ادعا می‌کند که این یک کامپیوتر بازی عالی است. مک مینی از 1299 دلار برای مدل M2 Pro با پردازنده 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای شروع می‌شود که ارزان‌ترین راه برای داشتن یک مک (به اندازه کافی قدرتمند) برای بازی است.

 

مک مینی M2 Pro بهترین مک برای بازی

 

 

2. مک استودیو M2 Max 2023

اگر می‌خواهید صاحب یک مک بسیار قدرتمند و بدون پرداخت هزینه سنگین باشید، می‌توانید به داشتن مک استودیو فکر کنید. مک استودیو M2 Max قیمتی معادل 1999 دلار دارد، بنابراین به طور قابل توجهی کمتر از مدل‌های مک بوک پرو M3 Max و حتی ارزان‌تر از مدل‌های M3 Pro است. این مک با یک CPU دوازده هسته‌ای و یک GPU سی هسته‌ای (و حتی یک GPU  سی و هشت هسته‌ای، در صورت خرید نسخه‌های سفارشی CTO) یک راه خوب برای دریافت یک  مک اپل است که می‌توانید در صورت داشتن صفحه نمایش مناسب، به خوبی برای بازی از آن استفاده کنید.

 

مک استودیو M2 Max 2023 بهترین مک برای بازی

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل مشاهده قیمت خرید مک مینی اپل 

 

3. مک بوک پرو 14 اینچی M3 Pro ( 18 گیگابایت رم، 1 ترابایت SSD)

مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه M3 Pro ، گزینه خوبی برای گیمرها است. اگر بودجه‌ کافی دارید، باید به سراغ مدل میانرده‌ای بروید که با 1 ترابایت SSD، CPU  12 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 18 هسته‌ای عرضه می‌شود. به این ترتیب از مشکلات SSD کندتر در مدل پایه (M3) فاصله می‌گیرید و هسته‌های گرافیکی بیشتری را دریافت می‌کنید. یکی از مزایایM3 Pro  در مقایسه با M2 Pro  این است که به جای 16 گیگابایت، 18 گیگابایت رم به صورت پیشفرض ارائه می‌کند.

با همین قیمت، می‌توانید یک مک بوک پرو 16 اینچی با همان تراشه M3 Pro  بخرید، اما یک SSD با ظرفیت 512 گیگابایت را انتخاب کنید. اگر فقط به خاطر صفحه نمایش بزرگتر، این مک بوک را انتخاب کرده‌اید، با توجه به ظرفیت کم حافظه داخلی این مک بوک، ممکن است تهیه یک صفحه نمایش خارجی، انتخاب بهتری باشد.

 

مک بوک پرو 14 اینچی M3 Pro ( 18 گیگابایت رم، 1 ترابایت SSD) بهترین مک برای بازی

 

 

4. مک بوک پرو 14 اینچی M2 Max، 2023 (CPU دوازده هسته‌ای، 32 گیگابایت رم، 1 ترابایت SSD ، پردازنده گرافیکی 30 هسته‌ای)

مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه  M3 Max با قیمت 3199 در سایت Apple دلار در دسترس است که ارزان به حساب نمی‌آید، اما یک GPU 30 هسته‌ای و 36 گیگابایت حافظه یکپارچه را به صورت پیشفرض، در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید هزینه کمتری بپردازید، بهترین گزینه، مک بوک پرو 14 اینچی M2 Max، با 32 گیگابایت رم می‌باشد.

نسخه‌های سفارشی دیگری برای این مک بوک در دسترس هستند که شامل یک پردازنده گرافیکی 40 هسته‌ای و 64 گیگابایت رم و 128 گیگابایت رم ، می‌باشد اما احتمالاً بیش از حد نیاز شما برای بازی هستند. مک بوک پرو 16 اینچی نیز همان گزینه‌های M2 Max  را ارائه می‌دهد.

 

مک بوک پرو 14 اینچی M2 Max، 2023 (CPU دوازده هسته‌ای، 32 گیگابایت رم، 1 ترابایت SSD ، پردازنده گرافیکی 30 هسته‌ای) بهترین مک برای بازی

 

 

سخن پایانی

اگر یک ماشین بازی واقعاً خوب در خانواده مک اپل می‌خواهید، باید هزینه بالایی بپردازید و به همین دلیل است که مک‌ها به این که برای بازی خوب نیستند، شهرت دارند. با قیمت یک Mac mini M2 Pro، می‌توانید یک رایانه بازی قوی مبتنی بر ویندوز تهیه کنید که برای بازی مناسب‌تر است. اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم، کیفیت ساخت محصولات اپل و مخصوصاً مک اپل به گونه‌ای است که در طی سالیان متمادی، ساختار اولیه را به خوبی حفظ می‌کند و این ویژگی را در هیچیک از برندهای دیگر نمی‌بینیم.

 

مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل سفید مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل مشکی اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل اپل با تاچ آیدی MK293 مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد 

 

در نهایت اگر می‌خواهید یک مک اپل داشته باشید که بتواند بازی‌ها را در کنار تمام وظایف دیگر، به خوبی اجرا کند، می‌توانید از لیست بالا یکی را با توجه به بودجه خودتان انتخاب کنید.

همچنین برای خرید تمامی مدلهای مک اپل مانند مک بوک ایر، مک بوک پرو، مک مینی و... به فروشگاه محصولات اپل (پارسان می) مراجعه کرده و پس از مشاهده قیمت و بررسی مشخصات فنی، اقدام به خرید نمایید.

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

بهترین لپتاپ‌ها برای طراحی گرافیکی - 2024

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

بهترین برنامه‌های کیبورد فارسی آيفون

بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال 2023

بهترین مک بوک در سال 2024 - کدام مدل را بخریم؟

بهترین موس برای مک بوک (1402 - 2023)

بهترین لپتاپ‌های مایکروسافت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

پارسان می

رشید مظاهری
22 مهر 1403
اتفاقا به نظر بنده دستگاه های میک برای گیم یا بازی مناسب نیست