shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 

_____

⚡حسگربارکدیاکدQRچیست؟ 

حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 


 

حسگر بارکد

حسگر بارکد یا کیو آر کد مخفف کلمه‌ی انگلیسی Quick Response به معنی پاسخ سریع می‌باشد. برای آشنایی بهتر با این حسگر ابتدا باید بدانیم بارکد چیست؟ قطعاً تا به حال شکل بارکد را روی بسته‌بندی‌های مواد غذایی، بسته‌های پستی و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. 
 

بارکدها 2 نوع هستند:

1- در نوع اول بارکدها یک بُعد دارند که از ستون‌ها یا میله‌های مشکی با قطرهای متفاوت و یک سری اعداد که همگی بر روی صفحه‌ی سفید قرار دارند، تشکیل شده است. در فارسی به آن کد میله‌ای نیز می‌گویند. هر یک از این ستون‌ها معنی خاصی دارند. این بارکدهای تک بعدی را اصولاً در صنعت‌های کوچک‌تر مثل سوپرمارکت‌ها، بسته‌های پستی، کارت شناسایی و ... می‌بینیم. 

2- نوع دوم بارکدها 2 بُعدی هستند، که از مجموعه‌ی خطوط افقی و عمودی تشکیل شده‌اند. کیو آر کد در دسته‌ی بارکدهای دوبُعدی قرار دارد، که اطلاعات بیشتری را نسبت به بارکدهای یک بعدی در خود ذخیره می‌کنند و برای مجموعه‌های بزرگ‌تری مثل انبارها، آزمایشگاه‌ها و صنایع تجاری، ادارات دولتی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد حسگر بارکد یا QR کد در گوشی‌های هوشمند

امروزه این حسگر در گوشی‌های هوشمندی مانند آیفون تعبیه شده است تا کاربران بتوانند از این تکنولوژی در زندگی روزمره‌ی خود بهره ببرند. آنها تنها با نصب اپلیکیشن بارکد خوان از اپ استور در گوشی خود، می‌توانند به راحتی تمام بارکدها را اسکن کرده و اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنند. تنها کافی است که وارد اپ بارکد خوان شده و دوربین گوشی خود را بر روی بارکد قرار دهند، سپس تمامی اطلاعات مورد نیاز بر روی صفحه‌ی گوشی به نمایش در می‌آید که کاربران می‌توانند آن را مشاهده کرده و یا در گوشی خود ذخیره کنند. 

بیشتر گوشی‌های هوشمند به طور خودکار توسط دوربین QR کد را اسکن می‌کنند. حتی برای دسترسی آسان و سریع می‌توان از صفحه‌ی کاشی‌های سریع که با پایین کشیدن صفحه‌ی گوشی نمایش داده می‌شوند، نیز QR SCAN را استفاده کرد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

کاربردهای سنسور LiDAR و نحوه استفاده از آن

سنسور ToF چیست 

حسگر GPS یا سیستم موقعیت‌یاب مکانی چیست؟

حسگر مجاورتی چیست؟

حسگر مغناطیس سنج چیست؟

حسگر شتاب سنج چیست؟

حسگر میکروفون چیست؟

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

حسگر گام‌ شمار چیست؟

حسگر دماسنج گوشی چیست؟

 

 

 

 

 

وبلاگ پارسان می