shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡انواع حسگرهای اپل واچ

آیا میدانید انواع حسگرهای بکار رفته در اپل واچ کدامند؟ در این مقاله با هم به مرور انواع حسگر در اپل واچ ها خواهیم پرداخت.

⚡انواعحسگرهایاپلواچ

آشنایی با انواع حسگر در اپل‌ واچ


اپل‌واچ‌ ها علاوه بر این که امکانات رفاهی ساده مثل نمایش ساعت و پیام‌ها را دارا هستند، دارای حسگرهای منحصر به‌فردی هستند تا کاربر از زندگی روزمرۀ با کیفیتی برخوردار باشد. این حسگرها شامل تشخیص دمای بدن، تشخیص تصادف، ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، تشخیص میزان نور محیط، فشارسنجی، ژیروسکوپ و... هستند. با توجه به اینکه اپل واچ سری 8 یکی از جدیدترین مدلهای ساعت هوشمند اپل است، سنسورهای این مدل را بررسی خواهیم کرد.

در ادامه به بررسی دقیق انواع سنسورهای اپل واچ و کاربرد آنها خواهیم پرداخت.

 

   

 

قیمت خرید اپل واچ

 

انواع حسگر اپل‌ واچ: سنسور تشخیص دمای بدن

حسگر تشخیص دمای اپل‌واچ سری 8، با استفاده از دو سنسور، دمای بدن کاربر را با دقت بالایی اندازه‌گیری می‌کند که یکی از این سنسورها در نزدیکی پوست دست قرار گرفته و دیگری در زیر صفحه نمایش ساعت کارسازی شده است. این سنسورها به صورت همزمان کار می‌کنند و اطلاعات را با هم مقایسه می‌کنند تا دمای دقیق بدن را بدست آورند؛ این قابلیت می‌تواند در تشخیص بیماری‌ها، جت‌لگ و سایر شرایط سلامتی مفید باشد.

حسگر تشخیص دمای بدن اپل‌واچ با گذشت زمان، میانگین دمای بدن کاربر را یاد می‌گیرد و به‌ تدریج با شرایط بدنی او سازگار می‌شود. این حسگر همچنین می‌تواند فعالیت‌های بدنی کاربر را به‌خوبی تشخیص دهد. این حسگر برای بانوان می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا می‌تواند زمان تخمک‌گذاری را به آنها اعلام کند و در گوشی آیفون شما به‌صورت کاملاً ایمن ذخیره شود. حسگر دمای بدن اپل‌ واچ، با دقت بالا تغییرات دمای بدن را به‌ راحتی تا 0.1 درجه سانتی‌گراد نیز تشخیص می‌دهد.

 

Types of sensors in Apple Watch

 

انواع حسگر اپل‌ واچ: سنسور تشخیص تصادف

اپل‌ واچ سری 8 با قابلیت تشخیص تصادف خود، یک ویژگی ایمنی پیشگامانه را ارائه می‌دهد که می‌تواند جان کاربران را در صورت تصادف خودرو نجات دهد؛ این قابلیت با استفاده از ژیروسکوپ پیشرفته و شتاب سنج دقیق، می‌تواند تصادفات شدید را شناسایی کند. هنگامی که اپل واچ سری 8 تصادفی را تشخیص می‌دهد، به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد و موقعیت کاربر را ارسال می‌کند. این قابلیت همچنین می‌تواند به کاربر کمک کند تا هوشیار بماند و در صورت لزوم، کمک دریافت کند.

قابلیت تشخیص تصادف اپل‌واچ سری 8 از ترکیب چندین سنسور و الگوریتم استفاده می‌کند تا تصادفات شدید را تشخیص دهد. این سنسورها عبارتند از:

1. ژیروسکوپ: این سنسور میزان چرخش ساعت را اندازه می‌گیرد.

2. شتاب‌سنج: این سنسور میزان شتاب و نیروی وارد شده به ساعت را اندازه می‌گیرد.

3. میکروفون: این سنسور صداهای ناشی از تصادف را ضبط می‌کند.

GPS: این سنسور موقعیت مکانی ساعت را تعیین می‌کند.

علاوه بر این، قابلیت تشخیص تصادف اپل‌ واچ سری 8 تنها در زمان حرکت، فعال است و با استفاده از ارتباط GPS به گوشی آیفون شما، اطلاعات قرارگیری شما در داخل ماشینتان را دریافت می‌کند.

این ساعت هوشمند با استفاده از سنسورهای خود، تغییرات محیطی را در حین تصادف تشخیص می‌دهد. این تغییرات شامل تغییر فشار کابین، کاهش ناگهانی سرعت و صداهای ناشی از تصادف هستند، در صورت تشخیص این تغییرات، ساعت به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد و مکان تصادف را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد، این ویژگی می‌تواند در مواقعی که راننده در حین تصادف بیهوش یا قادر به حرکت نیست بسیار مفید باشد همچنین، حتی اگر راننده بتواند خود با خدمات اضطراری تماس بگیرد، این ویژگی می‌تواند به‌ سرعت و دقت تماس کمک کند البته، این ویژگی برای همه افراد ضروری نیست برخی از افراد ترجیح می‌دهند که در صورت تصادف، خودشان با خدمات اضطراری تماس بگیرند با این‌حال، برای افرادی که نگران ایمنی خود در هنگام رانندگی هستند، این ویژگی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

انواع حسگرهای اپل واچ

اپل‌واچ سری 8 مجهز به سنسور تشخیص تصادف است که می‌تواند در صورت وقوع تصادف شدید، به مخاطبین اضطراری کاربر اطلاع دهد؛ این سنسور از طریق شتاب‌ سنج داخلی ساعت، میزان نیروی وارده به بدن کاربر را اندازه‌گیری می‌کند؛ اگر میزان این نیرو از 265 گرم تجاوز کند، سنسور تشخیص تصادف فعال می‌شود و در عرض 10 ثانیه پس از فعال شدن سنسور، یک اعلان روی صفحه نمایش اپل واچ ظاهر می‌شود که از کاربر می‌پرسد آیا به کمک نیاز دارد یا خیر، اگر کاربر به این اعلان پاسخ ندهد، اپل واچ به طور خودکار با مخاطبین اضطراری او تماس می‌گیرد. اپل واچ سری 8 همچنین می‌تواند انواع مختلف تصادف را تشخیص دهد، از جمله برخورد از جلو، برخورد از عقب، واژگونی و برخورد جانبی، البته باید توجه داشته باشید که قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری 8 مانند هر محصول دیگری بدون خطا نیست در برخی موارد، ممکن است این قابلیت به اشتباه فعال شود، مثلاً در اثر حرکات شدید مانند سوار شدن بر ترن هوایی.

 

انواع حسگر اپل‌ واچ: سنسور ضربان قلب یا ECG

ضربان قلب یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامتی است که می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت قلب، عروق و حتی سلامت کلی بدن باشد به همین دلیل، قابلیت‌های تشخیص ضربان قلب و EKG از جمله ویژگی‌های مهم اپل‌ واچ سری 8 هستند. اپل‌واچ سری 8 از طریق سنسور مادون‌ قرمز موجود در پشت خود، به‌ صورت مداوم و منظم ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری می‌کند. این داده‌ها در بخش سلامتی اپل واچ ثبت شده و می‌توانند برای نظارت بر سلامت قلب و ورزش مورد استفاده قرار گیرند.

الکترو کاردیوگرام یا EKG، یک آزمایش ساده و بدون درد است که فعالیت الکتریکی قلب را ثبت می‌کند، این آزمایش می‌تواند برای تشخیص طیف وسیعی از مشکلات قلبی، از جمله فیبریلاسیون دهلیزی، آریتمی و سکته قلبی مورد استفاده قرار گیرد. اپل‌ واچ سری 8 نیز از سنسور EKG برخوردار است که به کاربران اجازه می‌دهد یک الکترو کاردیوگرام دستی بگیرند. این ویژگی می‌تواند برای افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی دارند یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ها هستند، مفید باشد.

 

حسگرهای اپل واچ  Types of sensors in Apple Watch

 

انواع حسگر اپل‌ واچ: سنسور اکسیژن

اپل‌ واچ سری 8 علاوه بر قابلیت‌های دیگر، به سنسوری برای اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون نیز مجهز است، این سنسور با بررسی میزان اکسیژن خون در بدن، می‌تواند در صورت کاهش اکسیژن کاربر را از این مشکل مطلع بسازد هرچند دقت این داده‌ها در حد قابل قبولی نیستند، اما می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل ریه‌ای یا بیماری باشد بنابراین، کاربر می‌تواند با مراجعه به پزشک، نسبت به پیگیری و درمان احتمالی اقدام نماید.

 

 انواع حسگرهای اپل واچ Types of sensors in Apple Watch

 

انواع حسگر اپل‌ واچ: سنسور نور محیط

حسگر نور محیط اپل‌ واچ، میزان نور محیط را تشخیص می‌دهد و باتوجه‌ به آن، روشنایی صفحه‌ نمایش را تنظیم می‌کند در حالت عادی، اپل‌ واچ به‌ صورت خودکار این کار را انجام می‌دهد به‌عنوان‌ مثال، اگر ساعت را در یک محیط تاریک قرار دهید، صفحه‌ نمایش تاریک می‌شود تا از آسیب به چشم جلوگیری شود این قابلیت یکی از مزایای عملکردی اپل‌ واچ است که باعث می‌شود در هر محیطی، با روشنایی مناسبی نمایش داده شود.

 

   

 

انواع حسگر اپل‌ واچ: سنسور فشار سنج

فشارسنج اپل‌ واچ یک قابلیت جدید است که در سری 8 این ساعت هوشمند معرفی شدT فشارسنج اپل‌ واچ می‌تواند به افراد کمک کند تا فشار خون خود را به طور منظم و در زمان واقعی اندازه‌گیری کنند این امر می‌تواند به افراد کمک کند تا در صورت وجود هرگونه مشکلی در فشار خون خود، سریعاً اقدامات لازم را انجام دهند و از خطرات جدی در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی در امان باشید.

فشارسنج اپل‌ واچ دو نوع فشارخون را اندازه‌گیری می‌کند:

1. فشارخون انقباضی (Systolic Pressure – SP): نشان‌ دهنده فشار خون در لحظه‌ای است که قلب خون را به عروق خونی پمپ می‌کند، این فشار معمولاً بیشترین فشار خون است و با عدد بالاتری نمایش داده می‌شود.

2. فشارخون انبساطی (Diastolic Pressure – DP): نشان‌دهنده فشارخون در لحظه‌ای است که قلب در حال استراحت است و خون را به قلب باز می‌گرداند، این فشار معمولاً پایین‌ترین فشارخون است و با عدد پایین‌تری نمایش داده می‌شود.

این اطلاعات می‌تواند به افراد کمک کند تا وضعیت فشارخون خود را به طور دقیق و به‌ روز پیگیری کنند، برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، نظارت بر فشارخون اهمیت ویژه‌ای دارد این افراد در معرض خطر بیشتری برای افزایش فشارخون هستند و نظارت مداوم می‌تواند به آنها کمک کند تا فشارخون خود را در محدوده سالم نگه دارند؛ در صورت افزایش فشارخون، افراد می‌توانند تغییرات را به پزشک یا متخصص بهداشت خود اطلاع دهند. این امر می‌تواند به پزشکان کمک کند تا اقدامات درمانی لازم را برای کنترل فشارخون انجام دهند.

 

قیمت خرید اپل واچ

 

انواع حسگر اپل‌ واچ: سنسور ژیروسکوپ (Gyroscope)

ژیروسکوپ یکی از سنسورهای مهم اپل‌واچ است که به آن کمک می‌کند تا جهت حرکت شما را تشخیص دهد، این سنسور با همکاری شتاب‌سنج، دقت تشخیص حرکت را به میزان قابل‌ توجهی افزایش می‌دهد؛ ژیروسکوپ با اندازه‌گیری میزان چرخش ساعت، جهت حرکت شما را تعیین می‌کند.

 

انواع حسگرهای اپل واچ Types of sensors in Apple Watch

 

ژیروسکوپ در کاربردهای مختلفی در اپل‌ واچ مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تشخیص جهت حرکت برای نمایشگر همیشه روشن: ژیروسکوپ به اپل‌ واچ کمک می‌کند تا جهت حرکت شما را تشخیص دهد و نمایشگر را در جهت صحیح نمایش دهد.

2. تشخیص ژست‌های حرکتی: ژیروسکوپ به اپل‌ واچ کمک می‌کند تا ژست‌های حرکتی شما را تشخیص دهد و به‌ عنوان‌ مثال، موسیقی را پخش یا مکالمه را رد کند.

ژیروسکوپ برای تعیین ارتفاع هواپیما استفاده می‌شود، ارتفاع‌ سنج هواپیما می‌تواند تشخیص دهد که هواپیما در چه ارتفاعی قرار دارد این اطلاعات برای کنترل ارتفاع هواپیما و ایمنی پرواز ضروری است.

 

   

 

تلاش کردیم انواع حسگر در اپل واچ را با هم مرور کنیم. اگر سوال یا نکته ای در این رابطه دارید، می‌توانید علاوه بر انعکاس آن در بخش نظرات، با پشتیبانی فنی پارسان می، نیز به صورت چت آنلاین و تماس تلفنی، ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید.

همچنین اگر به مشاهده قیمت خرید اپل واچ، علاقمند هستید، می‌توانید به فروشگاه پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

انواع اپل‌واچ

اپل واچ چیست؟

حسگر سنجش ضربان قلب چیست؟

حسگر مجاورتی چیست؟

حسگر نور محیط چیست؟

نحوه نصب واتساپ روی اپل واچ

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

نحوه آپدیت اپل واچ و رفع مشکل آپدیت نشدن آن

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می