shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡حسگر سنجش ضربان قلب چیست؟

توضیحات مختصر درباره سنسور ضربان قلب

⚡حسگرسنجشضربانقلبچیست؟

آشنایی با حسگر سنجش ضربان قلب در گوشی‌های هوشمند


 

زمانی که صحبت از حسگرها می‌شود، آشنایی با تکنولوژی گوشی‌های هوشمند توجه ما را به خود جلب می‌کند. حسگر‌ها با پیشرفت هر روزه‌ی خود تحول بزرگی در زندگی امروز ایجاد کرده‌اند. یکی از  این حسگر‌های موجود در گوشی‌های هوشمند، حسگر سنجش ضربان قلب می‌باشد، که در بحث کنترل سلامت بسیار با اهمیت است. سیستم های کنترل سلامت و گجت‌های پوشیدنی مانند اپل واچ (مانند بسیاری از ساعت‌های هوشمند)، به این حسگر مجهز شده و برای افرادی که به سلامت وضعیت جسمانی و تعداد ضربان قلبشان اهمیت زیادی می‌دهند، بسیار کاربردی می‌باشند.

 

سنسور سنجش ضربان قلب چگونه اندازه گیری می‌کند؟

این حسگر با استفاده از منبع نور، به شکل LED های نوری و حسگر نوری LED، ضربان قلب افراد را بر حسب تعداد آن در دقیقه محاسبه می‌کند. برای این کار باید بعد از باز کردن برنامه‌ی سنجش ضربان قلب در گوشی، انگشت خود را روی دوربین گذاشته تا حسگرِ ضربان قلب، بوسیله‌ی نوری که از پوست ما به گوشی می‌تابد، در زمان برگشت (انعکاس) نور را اندازه گیری کرده و تعداد ضربان قلب ما را نشان دهد.

 

 

 

 

سنسور سنجش ضربان قلب درباره سلامت چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

دانستن تعداد ضربان قلب برای ما می‌تواند مفید باشد، زیرا با استفاده از آن می‌توانیم متوجه شویم که فعالیت‌های بدنی ما در طول روز برایمان مفید بوده است یا سلامت جسمانی مان را به خطر انداخته است.

به طور مثال قبل و بعد از ورزش یا پیاده روی تعداد ضربان قلب خود را اندازه گیری می‌کنیم، اگر تغییرات کم و ناچیز بود یعنی فایده‌ای برای ما نداشته است اما اگر این تغییر قابل توجه باشد به این معنی است که آن فعالیت روی بدن ما تاثیرگذار بوده است.

در درستی اطلاعات ارائه شده توسط دستگاه و نرم افزار‌های مختلف سنجش تعداد ضربان قلب، عواملی مانند وضعیت پوستی، شرایط محیطی و تنظیمات دستگاه تاثیر گذار می‌باشد. 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

حسگر شتاب سنج چیست؟

حسگر مغناطیس سنج چیست؟

حسگر مجاورتی چیست؟

حسگر GPS یا سیستم موقعیت‌یاب مکانی چیست؟

حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 

حسگر میکروفون چیست؟

حسگر نور محیط چیست؟

حسگر گام‌ شمار چیست؟

حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟

حسگر دماسنج گوشی چیست؟

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می