shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مقایسه سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 7 پلاس

در این مقاله با مقایسه سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 7 پلاس، می‌خواهیم ببینیم آیا سرفیس پرو 7 پلاس نسبت به سرفیس پرو 7، پیشرفتی داشته است یا خیر. همچنین تفاوت و شباهت این دو مدل را با هم مرور خواهیم کرد.

⚡مقایسهسرفیسپرو7وسرفیسپرو7پلاس

سرفیس پرو 7 یا سرفیس پرو 7 پلاس؟ کدام یک بهتر است؟


 

تبلت‌های سرفیس پرو، طی سال‌های اخیر توانسته‌اند، توجه زیادی را به خود جلب کنند. در سال 2021 انتظار می‌رفت، که مایکروسافت سرفیس پرو جدید را سری 8 نام گذاری کند، اما 7 پلاس مردم را شگفت زده کرد. این مدل در حقیقت نسخه‌ی کامل‌تر سرفیس پرو 7 بوده، اما مناسب افراد خاص طراحی شده است. شرکت مایکروسافت، در این سال به جای معرفی سری جدیدی از سرفیس پرو، با ارتقاء سرفیس پرو 7 اقدام کرد و نام مدل پیشرفته تر و جدید را سرفیس پرو 7 پلاس گذاشت.

در این مقاله قصد داریم دو مدل 7 و 7 پلاس را با یکدیگر مقایسه کنیم و از تفاوت‌های موجود در این دو تبلت، آگاه شویم.
 

 

 

      

 

مقایسه طراحی Surface pro 7 و surface pro 7 plus

دو محصول سرفیس پرو 7 و 7 پلاس شرکت مایکروسافت، با تفاوت 2 سال از یکدیگر عرضه شده‌اند و کاربران این توقع را دارند، که شرکت بزرگ مایکروسافت در این 2 سال تغییرات زیادی ایجاد کرده باشد، همچنین ضعف‌های مدل قبل و انتقادات کاربران را برطرف کرده باشد. هر دو تبلت دارای ابعادی یکسان (طول 292 در عرض 201 میلی‌متری و ارتفاع 8.5 میلی‌متری) و در عین حال رنگ‌های یکسان می‌باشند. رنگ مشکی و پلاتینیومی، رنگ ثابتی است که در طراحی بیشتر سرفیس‌های پرو به کار رفته است. البته سرفیس پرو 7 پلاس، دارای وزنی سنگین‌تر (816 گرم در برابر 770 گرم) است.

هر دو مدل تبلت، طراحی مشابهی دارند و از تفاوت‌های آن‌ها می‌توان به وجود پایه و درب کوچک مستطیلی برای مدل سرفیس پرو 7 پلاس اشاره کرد. پایه نگه دارنده که به گفته مایکروسافت بزرگ‌ترین تغییر در این مدل به حساب می‌آید، بسیار کاربردی است. کاربران می‌توانند با تنظیم کردن آن در هر سطحی با هر زاویه‌ای، به خوبی روی تبلت خود تسلط داشته باشند. از طرفی درب کوچک مستطیلی در پشت تبلت، محل نگه داری حافظه SSD می‌باشد که با باز کردن این درب به آن دسترسی دارید. نکته‌ی مثبت این تغییر برای کاربران این است که هر موقع بخواهند می‌توانند حافظه‌ی خود را تغییر دهند.

 

Comparison of Surface Pro 7 and Surface Pro 7 Plus

 

مقایسه صفحه نمایش سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 7 پلاس

در نگاه اول به صفحه نمایش، متوجه حاشیه‌های سیاه رنگ دور صفحه می‌شویم، که کاربران انتقاد زیادی بر آن وارد کرده‌اند. (در سال 2021 اکثر تبلت‌ها توسط شرکت‌های رقیب، با حاشیه‌های نازک‌تر عرضه شده‌اند) صفحه نمایش لمسی 13.2 اینچی با حداکثر وضوح تصویر 2736 x 1824، نسبت تصویر 3:2 و فریم ریت 60 fps برای هر دو تبلت یکسان و بی تغییر بوده است. همچنین قابلیت تاچ در 10 نقطه به صورت همزمان در دو مدل تبلت وجود دارد و از تایپ کاور و قلم‌های سرفیس پشتیبانی می‌کنند.

در آزمایش‌های طیف رنگی، سرفیس پرو 7 پلاس توانست طیف رنگی sRGB با باز تولید 106% را به دست بیاورد، در حالی که سرفیس پرو 7 در تست‌های رنگی و طیف رنگی sRGB، امتیاز 97% درصد داشته است. پیشرفت تقریباً 10 درصدی در مدل جدیدتر معقولانه است.

برای روشنایی تصویر، در سرفیس پرو 7 روشنایی 400 نیت و در تبلت پرو 7 پلاس روشنایی 400 نیت، نشان دهنده روشنایی برابر در هر دو مدل قدیمی‌ و جدید است. 

 

مقایسه سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 7 پلاس

 

مقایسه پورت‌های Surface pro 7 vs surface pro 7 plus

هر دو تبلت دارای یک پورت USB-C می‌باشند، اما این پورت از قابلیت‌های یک درگاه تاندربولت پشتیبانی نمی‌کند! به دلیل استفاده از پردازنده‌های اینتل، پیش بینی می‌شود که پورت‌های تاندربولت در آینده‌ای نزدیک به سرفیس‌های پرو اضافه شوند و در این صورت، تبلت‌های سرفیس به واسطه تاندربولت می‌توانند به صورت همزمان از قابلیت‌های شارژ دهی و انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا و انتقال تصویر بهره‌مند شوند.

پورت تایپ c در این دو مدل تبلت، تنها USB 3.0 می‌باشد. یک پورت USB-A برای اتصال تجهیزات و دانگل‌های قدیمی‌تر، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون، یک پورت مغناطیسی Surface Connect برای شارژ کردن دستگاه در هر دو تبلت مشابه وجود دارد.

در سرفیس پرو 7 شاهد یک پورت microSD جداگانه می‌باشیم اما در سرفیس پرو 7 پلاس روی لبه‌ی دستگاه وجود ندارد. در پشت سرفیس پرو 7 پلاس، درب‌های کوچکی را مشاهده می‌کنید که با باز کردن درب مستطیلی بزرگ به وسیله سوزن مخصوص موجود در جعبه‌ی دستگاه، امکان تعویض SSD و درب کوچک‌تر برای اتصال سیم کارت یا microSD می‌باشد.

 

Comparison of Surface Pro 7 and Surface Pro 7 Plus مقایسه سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 7 پلاس


مقایسه سخت افزاری Surface pro 7 و surface pro 7 plus


• CPU

سرفیس پرو 7 پلاس مجهز به پردازنده‌ی نسل 11 اینتل، مدل‌های Intel Core i3 1115G4، Intel Core i5 1135G7 ، Intel Core i5-1135G7 می‌باشد. در طرف مقابل سرفیس پرو 7، با 3 پردازنده نسل 10 اینتل، یعنی i3 و i5 و i7 تولید و عرضه شده است. از مدل سرفیس پرو 7 به بعد، ما شاهد لیتوگرافی‌های 10 نانومتری در پردازنده‌های اینتل بوده‌ایم، که تا قبل از سرفیس پرو 7، دارای معماری 14 نانومتری بودند. کوچک‌تر شدن اندازه تراشه، باعث افزایش سرعت پردازش و بیشتر شدن تعداد ترانزیستورها در مساحت کمتر می‌شود، که این اتفاق عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد. در مقایسه‌ی پردازنده‌ها، پردازنده i3 در مدل سرفیس پرو 7 که دارای کارت‌های گرافیک ضعیف‌تر UHD می‌باشد، را نادیده می‌گیریم و سایر پردازنده‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. (تمامی پردازنده‌ها به جز i3 که 2 هسته‌ای است، 4 هسته‌ای می‌باشند.)

پردازنده نسل 11 (Core i5-1135G7) سری مدل‌های Iris که Tiger Lake نام دارند که در سرفیس پرو 7 پلاس بکار گرفته شده اند و دارای فرکانس پایه 2.4GHz، فرکانس توربو 4.2GHz در چند هسته و همچنین دارای 64 واحد پردازشی (یا همان شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌) می‌باشند.

پردازنده نسل 10 سرفیس پرو 7 (Core i7-1065G7) از سری مدل‌های Ice Lake دارای فرکانس پایه 1.3GHz، در حالت توربو فرکانس 3.9GHz را در چند هسته ایجاد می‌کند. این پردازنده 64 واحد پردازشی (شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌) دارد.

البته پردازنده نسل 10 (Core i5-1035G4) سری مدل‌های Iris که Ice Lake نام دارند نیز در سرفیس پرو 7 استفاده شده و در مدل i5 در فرکانس پایه با سرعت 1.1GHz کار می‌کند و می‌تواند در حالت توربو فرکانس 3.7GHz را در چند هسته ایجاد کند. این پردازنده مرکزی 48 واحد پردازشی (شتاب دهنده‌ی گرافیکی‌) دارد. اما مبنای مقایسه ما، قویترین سری پردازنده هر یک از دستگاه ها میباشد.

بنابر مشخصات پردازنده های بکار رفته در این دو نسل سرفیس پرو مایکروسافت، سرفیس پرو 7 پلاس، برگ برنده را در اختیار داشته و عملکرد بهتری در بخش پردازش خواهد داشت.

 

 

 

      

 

• GPU

گرافیک‌های یکپارچه مدل Iris برای هر دو تبلت در نظر گرفته شده است. در مدل سرفیس پرو 7، مدل Iris plus را مشاهده می‌کنیم که سازگار با پردازنده‌های نسل ده می‌باشد. 

در سرفیس پرو 7 پلاس، آخرین مدل سری گرافیک‌های Iris مدل XE را داریم، که بسیار قوی‌تر از قبل ظاهر شده است. مدل XE تعداد فرکانس و واحد پردازشی بیشتری دارد. همچنین حافظه آن با افزایش پهنای باند همراه بوده است.
 

• RAM

در هر دو تبلت از رم‌های DDR4 استفاده شده است. رم‌ DDR4 قادر به سرعت خواندن در فرکانس 3200 مگاهرتز و سرعت کار کردن تا 3600 مگاهرتز را دارند. داشتن فرکانس بالاتر موجب می‌شود که حافظه یکپارچه دچار مشکل و اختلال نشود، همچنین پهنای باند در سری‌های DDR4 افزایش یافته است.

در سرفیس پرو 7 پلاس، تنها حافظه‌ی رم 8 تا 32 گیگابایتی را در اختیار داریم، اما در سرفیس پرو 7، از 4 تا 16 گیگابایت رام برای پردازنده‌های i5 و i7 وجود دارد.

 

• SSD

حافظه‌ی داخلی در مدل سرفیس پرو 7، در داخل تبلت می‌باشد و کاربر قادر به تعویض آن نمی‌باشد ( امکان دسترسی به حافظه داخلی در سرفیس پرو 7، توسط کاربر و افراد معمولی وجود ندارد و تعویض یا ارتقاء آن توسط متخصص باید انجام شود)، به همین خاطر در سرفیس پرو 7 از 128 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه داخلی وجود دارد و در صورت تمایل می‌توانید تبلت دلخواهتان را با حافظه مشخص، بخرید.

در سرفیس پرو 7 پلاس، شرایط بسیار متفاوت است و حافظه‌ی داخلی در بخش مستطیلی شکل پشت تبلت قرار گرفته که کاربر میتواند با باز کردن درب آن توسط سوزن‌های مخصوص موجود در جعبه‌ی دستگاه به حافظه دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز حافظه‌ی داخلی دستگاه خود را تعویض کرده یا ارتقاء دهد.

 

Comparison of Surface Pro 7 and Surface Pro 7 Plus مقایسه سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 7 پلاس

 

• Audio و  WEB CAM

مشخصات صوتی و دوربین در دو تبلت مشابه یکدیگر می‌باشد. هر دو تبلت سرفیس، دارای دو اسپیکر با پخش صدای خوب، دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی مجهز به Windows Hello (بازگشایی رمز دستگاه به وسیله تشخیص چهره) و دوربین پشت 8 مگاپیکسلی می‌باشند.

 

مقایسه عملکرد بنچمارک سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 7 پلاس

سرفیس پرو 7 در تست‌های عمومی Geekbench 6، در حالت تک هسته ای امتیاز 1786 و سرفیس پرو 7 پلاس امتیاز 1755 را کسب کردند و در بخش چند هسته ای نیز به ترتیب امتیاز 5291 و 5258 را بدست آوردند. در تست Cinebench R23 نیز سرفیس پرو 7، شرایط بهتری را نشان میدهد زیرا در بخش تک هسته ای امتیاز 1426 و در بخش چند هسته ای نیز امتیاز 5743 را بدست آورده است که نسبت به امتیازات سرفیس پرو 7 پلاس که به ترتیب 1420 و 5724 بوده اند، نمرات بهتری را کسب کرده است.

با توجه به امتیازات بدست آمده در کمال تعجب میبینیم که سرفیس پرو 7 نسبت به سرفیس پرو 7 پلاس، بهتر عمل کرده و گزینه بهتری برای خرید است و اگر تاریخ عرضه این دو کالا را بدانیم، باید اعتراف کنیم که شرکت مایکروسافت در ساخت سرفیس پرو 7 پلاس، دچار پسرفت شده است.

 

 

 

 

 

مقایسه عملکرد باتری سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 7 پلاس

سرفیس پرو 7 از اولین نسل تراشه‌های 10 نانومتری اینتل استفاده کرده است و این شرکت فرصت کافی برای بهینه ساختن این تراشه با سخت افزار سرفیس پرو 7 را نداشته بود. به همین دلیل در طول استفاده از تبلت، فشار زیادی به باتری وارد می‌شود. باتری سرفیس پرو 7 عملکرد ضعیف 7 ساعت و 52 دقیقه وب گردی وای فای را پشت سر گذاشته است.

بعد از گذشت 2 سال، می‌توان گفت که مشکلات باتری تا حدودی برطرف شده است و تبلت مدل جدید‌تر Microsoft، یعنی سرفیس پرو 7 پلاس توانست 8 ساعت و 49 دقیقه وب گردی وایرلس داشته باشد. 

در مجموع با توجه به ظرفیت باتری 48.9 وات ساعتی سرفیس پرو 7 پلاس که از باتری 45 وات ساعتی سرفیس پرو 7 ، قویتر شده است و همچنین بهینه شدن مصرف باتری در پردازنده جدیدتر، سرفیس پرو 7 پلاس، در بخش باتری بهتر عمل کرده و زمان بیشتری را با کاربر همراهی خواهد کرد.

 

Comparison of Surface Pro 7 and Surface Pro 7 Plus مقایسه سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 7 پلاس

 

جمع بندی

سرفیس پرو 7 پلاس از نظر طراحی تقریباً مشابه مدل قبل می‌باشد، عملکرد سخت افزاری ارتقا یافته و باتری قدرتمندتری را در سرفیس پرو 7 پلاس در اختیار داریم. همچنین وجود پایه نگهدارنده، تنوع جالبی در طراحی ظاهری تبلت‌های سرفیس به حساب می‌آید. طراحی‌های صفحه نمایش، پورت‌ها، ابعاد و وب کم نیز نسبت به سرفیس پرو 7، بی‌تغییر بوده است. بنابراین اگ شما، تنها به دنبال تبلتی قوی‌تر با عمر باتری بیشتر می‌باشید سرفیس پرو 7 پلاس، گزینه‌ی بهتری است و اگر مشخصات فنی نسل قبل کار شما را انجام می‌دهد، میتوانید سرفیس پرو 7 را انتخاب کنید و هزینه کمتری برای خرید بپردازید.

در حال حاضر در دسته سرفیس پرو مایکروسافت، تبلت‌های جدیدتری نیز وجود دارند که سرفیس پرو 9 و سرفیس پرو 8، از آخرین مدل‌های موجود می‌باشند و شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه پارسان می، به مشاهده قیمت مدل‌های مختلف آنها بپردازید.

 

      

 

 

 

مقالات مرتبط:

مقایسه سرفیس پرو 9 با سرفیس پرو 8

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

بررسی فنی سرفیس پرو 8 مایکروسافت نسخه بیزینس!

مقایسه سرفیس لپ تاپ 4 با مک بوک پرو 16 اینچی

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس گو 2

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس‌گو 1

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

گردآوری: پارسان می