shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6 (نسل قبل)

با معرفی سرفیس پرو 7، بسیاری از کاربران به دنبال کشف تفاوت‌های آن با نسل قبل بودند و ما در این مقاله مقایسه‌ای بین سرفیس پرو 7 با نسل قبلی (سرفیس پرو 6) انجام داده‌ایم، تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

⚡مقایسهسرفیسپرو7باسرفیسپرو6(نسلقبل)

سرفیس پرو 7 یا سرفیس پرو 6؟ کدام یک بهتر است؟


 

شرکت مایکروسافت در مراسم 19 اکتبر 2019 که در شهر نیویورک برگزار کرد، از محصول جدید خانواده‌ سرفیس پرو خود با نام سرفیس پرو 7 رونمایی کرد. این محصول دسته سرفیس پرو، در مقایسه با گذشته تغییرات زیادی از لحاظ ظاهری نداشته ولی از نظر سخت افزاری بهبود پیدا کرده بود. سرفیس پرو 7 با پردازنده نسل دهم شرکت اینتل (Intel) یعنی Ice Lake راهی بازار شد، که یک رقیب قدرتمند برای دیگر لپ تاپ‌ها محسوب می‌شود و نسبت به سرفیس پرو 6، پردازش قوی‌تری دارد.

در این مقاله به مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6 خواهیم پرداخت که دو نسل متوالی سرفیس پرو بودند و برای بسیاری از مخاطبان، تفاوت و شباهت آنها بسیار مهم بوده است.

در ادامه همراه ما باشید.

 

   

 

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6 از نظر طراحی

در نگاه اول سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 6 از نظر طراحی کاملاً به یکدیگر شبیه هستند.

بدنه‌ی هر دو تبلت در رنگ‌های خاکستری – نقره‌ای به بازار ارائه می‌شوند، اما در رنگ مشکی نیز، می‌توان آن‌ها را سفارش داد. ضخامت هر دو آن‌ها برابر با 8.38 میلی‌متر بوده و وزن آن‌ها نیز به 785 گرم می‌رسد.

این دو سیستم دارای بدنه فلزی و شیشه‌ای هستند و حس یک محصول خاص و باکیفیت را به خریدار منتقل می‌کنند. پایه‌ی آن‌ها بسیار انعطاف‌پذیر بوده، که باعث می‌شود کاربران بتوانند در زوایای مختلف از آن‌ها استفاده کنند.

هرچند که سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 6 علاوه بر شباهت ظاهری، صفحه نمایش کاملاً لمسی و قابلیت استفاده از قلم سرفیس نیز در هر دو سیستم مشترک است. بنابراین اگر از اختلاف این دو سیستم به طور دقیق آگاه نباشید، در انتخاب دچار مشکل خواهید شد. 

 

Comparison of Surface Pro 7 with Surface Pro 6

 

 

 

 

مقایسه سرفیس پرو 6 و سرفیس پرو 7 از لحاظ صفحه نمایش

این دو محصول دارای صفحه نمایش 12.3 اینچی با نسبت تصویر 3:2 می‌باشند. رزولوشن این نمایشگرها نیز برابر با 2736 × 1824 پیکسل با 267 پیکسل در هر اینچ می‌باشد.

این پنل در این دو محصول از فناوری PixelSense پشتیبانی می‌کند، که این تکنولوژی باعث شده عکس و تصاویر کیفیت بالایی داشته باشند. علاوه بر این، روشنایی صفحه نمایش این محصولات نیز به 400 نیت می‌رسد.

 

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

صفحه کلید

مایکروسافت برای این محصولات کیبورد Type Cover در نظر گرفته است، که علاوه بر اینکه در زمان بستن آن به عنوان محافظ صفحه نمایش عمل می‌کند، بلکه هنگام باز کردن نیز به عنوان صفحه کلید و پد لمسی کار را برای کاربران آسان می‌کند.

 این کیبورد‌ها دارای مکانیزم مشابه با گذشته بوده و از نور پس زمینه بهره‌مند هستند، علاوه بر آن دارای یک تاچ پد هستند که از ژست‌های ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند.

این کیبوردها مثل گذشته به صورت مغناطیسی به سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 6 متصل می‌شوند.

 

Comparison of Surface Pro 7 with Surface Pro 6 6مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو

 

سرفیس پن

در صورتی که بخواهید یک سرفیس پن هم داشته باشید، باید هزینه اضافه‌تری پرداخت کنید  این قلم مثل گذشته با پشتیبانی از 4096 سطح فشار، بسیار حساس و دقیق می‌باشد. 

عملکرد سریع این قلم برای خریداران بسیار رضایت بخش است. 

 

   

 

عملکرد 

تفاوت اساسی میان این دو تبلت هیبریدی مایکروسافت، پردازنده‌های آن‌ها می‌باشد. سرفیس پرو 7 از پردازنده‌ی نسل دهم اینتل و سرفیس پرو 6 از پردازنده‌ی نسل هشتم برخوردار هستند. این پردازنده‌ی نسل دهم نسبت به گذشته سریع‌تر بوده و در مصرف انرژی نیز بهینه‌تر از نسخه قبلی خود عمل می‌کند. 

درون این تراشه‌ها، پردازنده‌های گرافیکی Iris Pro مورد استفاده قرار گرفته است، که باعث می‌شود سرفیس پرو 7 در زمینه پردازنده گرافیکی با لپ تاپ‌های موجود در بازار رقابت کند. البته سرفیس پرو 7 نمی‌تواند همپای لپ تاپ‌های گیمینگ عمل کند؛ اما می‌تواند بازی‌های نه چندان قدرتمند را اجرا کند.

سرعت ویرایش تصویر و ویدیو در سرفیس پرو 7 نسبت به سرفیس پرو 6 که پردازنده‌های نسل هشتم شرکت اینتل را داراست، بالاتر است.

در بخش عملکرد و سخت افزاری نیز سرفیس پرو 7  عملکرد بهتری نسبت به سرفیس پرو 6 داشته است.

همچنین هر دو تبلت از سیستم عامل ویندوز 10 پشتیبانی می‌کنند و این به آن معنا است که تمام برنامه‌های قابل اجرا در این سیستم عامل بر روی دو سرفیس قابل اجرا می‌باشند.

 

 

 

 

مقایسه سخت افزاری بین سرفیس پرو 7 و 6

CPU

همان طور که گفته شد، سرفیس پرو 7 به پردازنده نسل دهم شرکت اینتل مجهز شده است، در این محصول از پردازنده‌های (Core™ i3-1005G1 Processor ,Core™ i5-1035G4 Processor ,i7-1065G7 Processor) استفاده شده است ولی در مقابل در سرفیس پرو 6 به پردازنده نسل هشتم شرکت اینتل مجهز هستند در این محصول از پردازنده‌های (Core i5-8350U Processor ,i7-8650U Processor) استفاده شده است و خبری از Core i3 نیست.

 

GPU

در سرفیس پرو 6 از پردازنده‌ی گرافیکی intel UHD Graphics 620 و در سرفیس پرو 7 با  تراشه‌ی Core i3 از پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD و با تراشه‌ی Core i5 ,Core i7 از پردازنده‌ی گرافیکی Intel Iris Plus استفاده شده است.

 

حافظه‌ی داخلی

حافظه ذخیره سازی موجود در این دو محصول از نوع SSD و با ظرفیت‌های 128GB , 256GB ,512GB ,1TB راهی بازار شده‌اند.
 

RAM

سرفیس پرو 7 با حافظه رم متفاوت‌تری نسبت به سرفیس پرو 6 وارد بازار شد، در سرفیس پرو 7 حافظه رم 4، 8 و 16 گیگابایت ولی در سرفیس پرو 6 فقط حافظه رم 8 و 16 گیگابایت می‌باشد. 
 

دوربین

از لحاظ دوربین، تصویر و صدا در سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 6 تفاوت خاصی دیده نمی‌شود. هر دو سرفیس پرو، از سیستم احراز هویت با استفاده از دوربین جلویی مبتنی بر Windows Hello بهره می‌برند، دوربین جلویی آن‌ها 5 مگاپیکسلی با کیفیت فول اچ دی 1080p و در پشت آن دوربین 8.0 مگاپیکسل با سیستم فوکوس خودکار با کیفیت 1080p اچ دی وجود دارد. همچنین هر دو محصول از یک اسپیکر 1.6 واتی با پشتیبانی از Dolby Audio Premium بهره می‌برند.

 

Comparison of Surface Pro 7 with Surface Pro 6 6مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو

 

سنسورها

سنسور‌های موجود در این دو محصول Microsoft نیز با هم تفاوت خاصی ندارند، هر دو این محصول دارای سنسورهای تشخیص سطح نور محیط، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ می‌باشند. فقط یک تفاوت بین این دو محصول وجود دارد آن هم در سرفیس پرو 7، سنسور قطب نما نیز وجود دارد.

 

مقایسه اتصالات در سرفیس پرو 6 با 7

سرفیس پرو 7 در زمینه پورت، نسبت به سرفیس پرو 6 بهبود پیدا کرده وکمی نسبت به رقیب نسل گذشته خود برتری دارد. از نظر اتصالات و در سرفیس پرو 7 یک پورت USB-C، یک پورت USB-A، یک جک 3.5 mm خروجی صدا، یک درگاه اختصاصی سرفیس، یک درگاه ارتباطی تایپ کاور سرفیس و MicroSDXC کارت خوان حافظه سازگار با سرفیس دایال، خارج از صفحه نمایش وجود دارد.

در سرفیس پرو 6 فقط درگاه USB-C وجود ندارد و به جای این پورت، از مینی دیسپلی پورت استفاده می‌کند و بقیه پورتها با سرفیس پرو 7، مشترک است.

از نظر ارتباط بی سیم، سرفیس پرو 7 دارای وای فای 6 سازگار با استاندارد 802.11ax و فناوری بلوتوث نسخه 5.0 است، ولی سرفیس پرو 6 از وای فای و فناوری بلوتوث نسخه 4.1 بهره می‌برد.

از نظر امنیت نیز هر دو این محصولات از Firmware TPM و سیستم امنیتی Windows Hello برای تشخیص چهره کاربر استفاده می‌کنند و تفاوت خاصی با هم ندارند.

Comparison of Surface Pro 7 with Surface Pro 6 6مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو

مقایسه‌ی نمرات بنچمارک بین سرفیس پرو 6 و سرفیس پرو 7

سرفیس پرو 6 با تراشه نسل دهم در بخش عملکرد کلی در Geekbench4 توانست امتیاز 13025 را کسب کند. این امتیاز در سرفیس پرو 7 به 13225 رسید. همچنین سرفیس پرو 6 با تراشه‌ی Core i5 امتیاز 12772 را از آن خود کرد.


 

 

 

 

مقایسه قابلیت حمل و شارژدهی

سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 6 دارای ابعاد یکسان و وزن سبکی هستند. این دو محصول حتی با کیبورد Type Cover و قلم سرفیس پن نیز قابلیت حمل خیلی آسانی دارند.

بر اساس اعلام خود شرکت مایکروسافت، شارژدهی سرفیس پرو 6 به 10.5 ساعت می‌رسد و میزان شارژدهی سرفیس پرو 7 به 13.5 ساعت می‌رسد. در صورتی که اولویت شما برای خرید یک محصول شارژدهی آن است باید سرفیس پرو 7 را خریداری نمایید.

 

Comparison of Surface Pro 7 with Surface Pro 6 6مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو

 

جمع بندی نهایی

با توجه به مقایسه‌ی انجام شده بین این دو سرفیس پرو مایکروسافت، می‌توان فهمید که سرفیس پرو 7 نسبت به نسل قبل خود یعنی سرفیس پرو 6 هرچند که از نظر ظاهری تغییر چشم گیری نداشته است، اما با ارتقاء حافظه‌ی مرکزی آن به نسل دهم و وجود رم LPDDR4X نشان از بهبود عملکرد این سیستم دارد. این سیستم با افزایش قدرت سخت افزاری در آن، ارزش خرید با قیمت بالاتر را نسبت به سرفیس پرو 6 دارد. اگر شما به تبلتی با عملکرد بهتر نیاز دارید، در نهایت باید سرفیس پرو 7 انتخاب شما باشد. این دستگاه دارای پورت USB Type-C است و از نظر شارژدهی و همچنین پردازنده، در مقایسه با نسل قبلی خود قدرتمندتر و سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

   

 

 

 

مقالات مرتبط:

مقایسه سرفیس پرو 9 با سرفیس پرو 8

مقایسه سرفیس پرو 9 مایکروسافت با تبلت 2 در 1 دل مدل Dell XPS 13

بررسی فنی سرفیس پرو 8 مایکروسافت نسخه بیزینس!

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس‌گو 1

مقایسه سرفیس پرو 7 با آیپد پرو 2020 اپل

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس گو 2

مقایسه سرفیس پرو 7 با مک بوک پرو

مقایسه سرفیس پرو 8 با تبلت 2 در 1 دل مدل Dell XPS 13

مقایسه سرفیس پرو 8 با لپ تاپ لنوو 14 اینچ مدل یوگا 9i نسل 7

 

 

 

 

 

وبلاگ سایت پارسان می