shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡حسگر دماسنج گوشی چیست؟

آیا گوشی‌های هوشمند می‌توانند دمای محیط را به ما اعلام کنند؟

⚡حسگردماسنجگوشیچیست؟

سنسور دماسنج در گوشی‌های هوشمند، کجاست؟


 

شاید این سوال شماهم باشد، که آیا گوشی‌های هوشمند اندروید یا آیفون با این‌همه پیشرفت و پیچیدگی، سنسور دماسنج دارند و اگر جواب بله باشد، این سنسور در گوشی چه کاربردی دارد؟ آیا می‌توان با آنها دمای بیرون را مانند دماسنج‌های دیجیتالی اندازه‌گیری کرد؟ جواب این است که، گوشی‌های هوشمند به طور معمول هم، از سنسور دماسنج استفاده می‌کنند، البته نه به آن معنی که دمای محیط را اندازه بگیرند، بلکه مسئولیت آن‌ها اندازه‌گیری دمای سیستم داخلی و باطری گوشی می‌باشد، تا از اتفاق‌های ناگوار پیشگیری کنند.

 

آیا حسگر دماسنج گوشی‌های هوشمند، دمای محیط را اندازه‌گیری می‌کند؟

اما اندازه‌گیری دمای هوا برای گوشی که مدام در شرایط گرما و سرما قرار دارد کار سخت و غیر ممکنی است. چرا که اولاً سنسور سنجش دما باید در بیرون گوشی قرار داشته باشد تا بتواند دمای محیط را اندازه‌گیری کند، که این کار به زیبایی گوشی لطمه می‌زند و سازندگان از این کار صرف نظر کرده‌اند. دوماً قیمت این سنسور به قیمت

گوشی می افزاید و استفاده از آن به صرفه نیست. سوماً تعبیه فضایی که این سنسور نیاز دارد برای اکثر سازندگان امکان پذیر نیست و شاید نکته مهمتر این باشد که دمای داخلی گوشی، دائماً در حال تغییر بوده و نمیتوان آنرا ثابت نگه داشت و دمای بیرون را سنجش نمود.

البته با استفاده از برخی برنامه های مخصوص، می‌توان گوشی را به دماسنج تبدیل کرد اما نتایج حاصل از این کار نشان میدهد که اثربخشی این روش کم است و راه بهتر این است که از سایت های هواشناسی، دمای محیط را استخراج کنیم. در هر صورت دقت کار، پائین است.

 

 

 

 

کار حسگر دماسنج در گوشی‌های هوشمند چیست؟

کار این حسگر اندازه‌گیری میزان دمای قطعات الکترونیکی داخل گوشی می‌باشد. زمانی که شما یک بازی با گرافیک بالا را در گوشی اجرا می‌کنید، دمای گوشی بخاطر فعالیت زیاد پردازنده‌ها بالا می‌رود، در اینجا حسگر دماسنج، با کنترل دمای پردازنده‌ها و باتری، از رسیدن آسیب به گوشی شما جلوگیری می‌کند.

البته برای اینکه دمای داخلی گوشی با دمای محیط یکسان شود، می‌توانید از برنامه‌های باز خارج شده و گوشی را به مدت 15 دقیقه در حالت استندبای قرار دهید. بعد از انجام این کار، درجه‌ی حرارتی که گوشی به شما نشان می‌دهد، همان دمای محیط می‌باشد. 

حسگر دماسنج همیشه اطلاعاتی از وضعیت دمای قسمت‌های مختلف گوشی، در اختیار بخش‌های اصلی می‌گذارد.

بالا رفتن دمای داخلی گوشی می‌تواند آسیب جدی به آن وارد کند، به همین دلیل اگر دمای سی پی یو بیش از حد بالا برود طوری که امکان آسیب به گوشی وجود داشته باشد، گوشی به صورت خودکار خاموش شده تا شما را از یک دردسر بزرگ نجات دهد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

حسگر اثر هال چیست؟

حسگر سنجش ضربان قلب چیست؟

حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟

حسگر گام‌ شمار چیست؟

حسگر نور محیط چیست؟

حسگر میکروفون چیست؟

حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 

حسگر GPS یا سیستم موقعیت‌یاب مکانی چیست؟

حسگر مغناطیس سنج چیست؟

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می