shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡سنسور ToF چیست 

_____

⚡سنسورToFچیست 

معرفی سنسور ToF


 

ما با گذر زمان، شاهد پیشرفت چشمگیر تکنولوژی بوده‌ایم و شرکت‌های بزرگ که در حال رقابت با یکدیگر هستند. یکی از عوامل تاثیر گذار در این سطح از پیشرفت، حسگرها هستند، به گونه ای که گوشی‌های هوشمندی مانند آیفون، بدون وجود حسگرها، یک صفحه نمایشی خالی بیش نیستند! تمام جذابیت و کاربرد گوشی‌های هوشمند بخاطر وجود همین حسگرها است. 
 

عملکرد و کاربرد حسگر TOF 

یکی از حسگرهایی که امروزه مورد توجه قرار گرفته است، سنسور دوربین ToF یا همان Time Of Flight می‌باشد. این سنسور در ابتدا برای پهپادها و هواپیماهای نظامی به کار گرفته می‌شد، اما امروزه در دنیای هوشمند و به عنوان حسگر‌های تلفن همراه از آن استفاده می‌شود. این دوربین‌ها برای روشن کردن نور مادون قرمز، از یک لیزر کوچک استفاده می‌کند. نور بدست آمده از مادون قرمز، اطلاعات هر آن چیزی که در مقابل سنسور دوربین قرار دارد را دوباره به دوربین باز می‌گرداند. با انجام این کار، نور، درواقع اطلاعات و اندازه‌ی اجسام را به دوربین می‌دهد. 

مهم‌ترین وظیفه این سنسورها، تشخیص عمق است که با تابش مادون قرمز و محاسبه زمان رفت و برگشت آن، می‌توانند نقشه سه بعدی دقیقی را از آن جسم تهیه کنند. تا قبل از سنسور ToF، برای محاسبه اشیاء در محیط‌های کم نور و فضاهای تاریک مشکل وجود داشت، اما در فناوری جدید، این حسگر از نور یکنواخت برای روشن کردن محیط اطراف استفاده می‌کند تا از تک تک پیکسل‌های تصویر، برای عکس گرفتن یا تشخیص چهره بهره ببرد و در نهایت تصویری با کیفیت و قابل قبول ارائه دهد.

 

What is a ToF sensor?

 

 

حسگر TOF تصویربرداری 3 بعدی را در سه جهت Z, Y, X فراهم می‌کند که در جاهای بسیاری اعم از سیستم های نظارت بر خودروها و تشخیص اجسام و ... استفاده می‌شود. اخیراً شرکت اپل نیز از تکنولوژی مشابه این سنسور در آیفون استفاده کرده است که نام آن LIDAR بوده و میتوانید با کمک آن نقشه فضاهای سه بعدی را تهیه کنید.


 

 

 

 

مقالات مرتبط:

کاربردهای سنسور LiDAR و نحوه استفاده از آن

سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون چیست؟

حسگر دماسنج گوشی چیست؟

حسگر اثر هال چیست؟

نحوه اتصال آیفون به مک

حسگر سنجش ضربان قلب چیست؟

حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟

آموزش نحوه تنظیم حسگر اثر انگشت آیفون

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

حسگر GPS یا سیستم موقعیت‌یاب مکانی چیست؟

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می