shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️Apple AirPlay چیست؟

ممکن است بسیاری از شما، بارها از خود پرسیده باشید: Apple AirPlay چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟ نحوه استفاده از AirPlay در مک، آیفون و آیپد چگونه است؟ در این مقاله به پاسخ سوال خود خواهید رسید.

AppleAirPlayچیست؟

Apple AirPlay چیست؟ نحوه Mirror کردن در آیفون و مک چگونه است؟


 

Apple AirPlay ساده ترین راه برای بازتاب یا انتشار محتوا از آیفون، آیپد یا مک شما در تلویزیون است. Apple AirPlay به شما امکان می دهد برای مشاهده و گوش دادن آسان، محتوا را به صورت بی سیم پخش کنید یا صفحه نمایش خود را بر روی دستگاه های دیگر منعکس کنید.

علاوه بر دستگاه های اپل ، این پروتکل بی سیم، با تلویزیون های منتخب سونی ، سامسونگ ، ال جی و برخی دیگر از تلویزیون های هوشمند، کار می کند.

در این مقاله می توانید همه چیز را در مورد استفاده از AirPlay برای بازتاب یا انتشار محتوای دستگاه اپل خود بیاموزید.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  اپل m3 مشاهده قیمت خرید آی مک مشاهده قیمت خرید آی مک 27 اینچ اپل

 

Apple AirPlay چیست؟

 Apple AirPlay ، پروتکل اختصاصی بی‌سیم اپل و یک قابلیت اکوسیستمی است که به شما امکان می‌دهد ویدیوها، عکس‌ها، موسیقی و حتی کل صفحه دستگاه اپل خود را به‌صورت بی‌سیم به گیرنده‌های سازگار با Apple AirPlay ارسال کنید .

در اوایل کار، این پروتکل، فقط با دستگاه های اپل کار می کرد، اما این شرکت با توجه به محبوبیت آن در سال های اخیر، این ویژگی را برای انتخاب تلویزیون ها و بلندگوهای هوشمند سایر برندها نیز گسترش داد. بنابراین، اگر یک تلویزیون OLED یا QLED مدرن از یک سازنده معتبر مانند سونی، سامسونگ یا ال‌جی دارید ، می‌توانید آیفون یا آیپد خود را برای پخش محتوا به تلویزیون متصل کنید.

کافی است شما به دنبال دکمه AirPlay بگردید، که می تواند یکی از دو نمادی که در زیر نمایش داده شده است، باشد. در ادامه، نحوه استفاده از آن در حالت‌های مختلف، به شما نشان داده خواهد شد.

Apple AirPlay چیست؟

نحوه استریم محتوا از آیفون با استفاده از AirPlay

برای پخش صدا یا ویدیو از iPhone یا iPad به هر گیرنده ای که  AirPlay دارد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا مرکز کنترل (Control Center) را در iPhone یا iPad خود باز کنید .
  • روی نماد AirPlay واقع در گوشه سمت راست بالای ماژول کنترل رسانه، ضربه بزنید .
  • اکنون، گیرنده AirPlay مورد نظر خود را از زیر بخش Speakers & TVs  انتخاب کنید (این گیرنده می تواند  Apple TV، تلویزیون یا بلندگوهای سازگار با AirPlay ، HomePod  یا Mac باشد).

 

نحوه استریم محتوا از آیفون با استفاده از AirPlay - 2 نحوه استریم محتوا از آیفون با استفاده از AirPlay - 1

 

از طرف دیگر، اگر برنامه رسانه مورد نظر شما از AirPlay پشتیبانی می کند، می توانید مستقیماً محتوا را از آن پخش کنید! وقتی استفاده از AirPlay را تمام کردید، می‌توانید برنامه رسانه را ببندید یا مراحل بالا را تکرار کنید و iPhone یا iPad خود را انتخاب کنید، تا گیرنده AirPlay را که در حال حاضر استفاده می‌کنید، لغو کنید.

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 14 اینچ اپل

 

چگونه با استفاده از AirPlay صفحه نمایش آیفون خود را Mirror (منعکس) کنیم؟

برای انعکاس صفحه آیفون یا آیپد خود به گیرنده AirPlay ، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  • به Control Center در iPhone یا iPad خود وارد شده و روی دکمه Screen Mirroring ضربه بزنید. این دکمه در زیر کنترل های بی سیم قابل مشاهده است.
  • لیستی از گیرنده های AirPlay سازگار را در یک پنجره بازشو خواهید دید. گیرنده AirPlay مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در نتیجه، یک تصویر آینه ای از صفحه نمایش iPhone یا iPad خود را مشاهده کنید.

 

چگونه با استفاده از AirPlay صفحه نمایش آیفون خود را Mirror (منعکس) کنیم؟ - 2 چگونه با استفاده از AirPlay صفحه نمایش آیفون خود را Mirror (منعکس) کنیم؟ - 1

 

نحوه پخش جریانی محتوا از مک با استفاده از AirPlay

پخش محتوای مک شما از یک بلندگو یا صفحه نمایش دیگر، کاملاً شبیه به فرآیند توضیح داده شده در بالا است، اما با برخی تفاوت های کلیدی. برای پخش محتوا از مک با استفاده از AirPlay ، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

 

مشاهده قیمت خرید مک مینی اپل مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل  مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 15 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 16 اینچ اپل

 

نحوه پخش ویدئو از مک شما با استفاده از AirPlay

برای پخش جریانی ویدیو از مک خود، پخش محتوا را از طریق Safari یا برنامه رسانه انتخابی خود شروع کنید. پس از شروع پخش، دکمه AirPlay را پیدا کنید ، روی آن کلیک کنید و گیرنده AirPlay مورد نظر را انتخاب کنید. اگر دکمه AirPlay را در پخش‌کننده رسانه نمی‌بینید، می توانید صفحه مک خود را بازتاب دهید (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت)

 

نحوه پخش ویدئو از مک شما با استفاده از AirPlay

 

نحوه پخش جریانی صدا از مک شما با استفاده از AirPlay

برای پخش جریان صدا از مک خود، روی نماد Control Center در گوشه سمت راست بالای صفحه، کلیک کرده و سپس روی دکمه AirPlay در کنار مکان نما صوتی کلیک نمایید و گیرنده AirPlay مورد نظر را انتخاب کنید.

 

نحوه پخش جریانی صدا از مک شما با استفاده از AirPlay

 

چگونه با استفاده از AirPlay، صفحه مک خود را بازتاب دهیم؟

هنگامی که دکمه AirPlay در برخی از برنامه های چند رسانه ای در دسترس نیست، می توانید به این روش تکیه کنید. برای انعکاس صفحه نمایش مک خود با استفاده از  AirPlay، کاری که شما باید انجام دهید به شکل زیر است:

  • روی نماد  Control Centerدر گوشه سمت راست بالای صفحه، کلیک کرده ، سپس روی Screen Mirroring  کلیک کنید .

چگونه با استفاده از AirPlay، صفحه مک خود را بازتاب دهیم؟

  • اکنون، گیرنده AirPlay مورد نظر را در قسمت Mirror or extend to انتخاب کنید. سپس، انتخاب کنید که آیا می‌خواهید از دستگاه مورد نظر به‌عنوان نمایشگر توسعه‌دهنده مک یا بازتاب دهنده برای صفحه نمایش مک خود استفاده کنید.

چگونه با استفاده از AirPlay، صفحه مک خود را بازتاب دهیم؟ - مرحله دوم

سخن پایانی

Apple AirPlay لذت استفاده از محتوا را در یک صفحه نمایش بزرگ یا اتصال به بلندگوهای بی سیم خارجی، دو چندان کرده و از ماهیت مضحک اتصالات بلوتوثی اجتناب می کند. برای کسانی که از مزایای اکوسیستم اپل (شامل دستگاه‌هایی مانند: مک، آیفون، آیپد و...) بهره مند می شوند ، این یک فرآیند ساده است که بدون هیچ تلاشی کار زیادی را انجام می دهد.

 

مشاهده قیمت خرید مک  بوک ایر 15 اینچ اپل

 

اپل usb-c مشاهده قیمت خرید شارژر 20 وات مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد نامریک با تاچ آی دی اپل اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل  مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل سفید

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش روش‌های اتصال مک به تلویزیون

نحوه اتصال ایرپاد اپل به مک بوک

نحوه اتصال مک بوک به مانیتور

نحوه اتصال آیفون به مک

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.