shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡حسگر نور محیط چیست؟

_____

⚡حسگرنورمحیطچیست؟

آشنایی با حسگر نور محیط


 

شاید شما هم کنجکاو شده باشید که این سنسورهای قسمت جلوی گوشی، کنار دوربین چه اهمیت و کاربردی دارند. خیلی از کارهایی که امروزه گوشی‌های هوشمندی مانند آیفون انجام می‌دهند، به کمک همین سنسورها می‌باشد. کار این سنسورها این است که اطلاعاتی را از بیرون به پردازنده‌ی داخلی ارسال کرده و بصورت توانایی‌های مختلف بر روی گوشی نمایان می‌شود.

 

کاربرد حسگر نور محیط

حسگر نور محیط، یکی از همین سنسورهایی است که در کنار دوربین جلوی گوشی قرار دارد و شما روی گوشی خود آن را می‌بینید. این حسگر همانطور که از اسمش مشخص است، نور محیط را تشخیص داده و آن را اندازه گیری می‌کند. 

وظیفه‌ی این سنسور، تنظیم نور صفحه‌ی گوشی نسبت به نور محیط است. وقتی تنظیمات نور صفحه‌ی گوشی را در حالت خودکار می‌گذاریم، وظیفه‌ی سنسور نور است تا نور صفحه را نسبت به نور محیط تنظیم کند، یعنی وقتی نور محیط زیاد باشد، مثل زمانی که در روز آفتابی بیرون از خانه گوشی را استفاده می‌کنیم، این سنسور نور صفحه را بطور اتوماتیک بیشتر می‌کند و زمانی که نور محیط کم است مثل شب که چراغ‌ها خاموش می‌باشند، این سنسور، نور صفحه را زیادتر می‌کند، تا بتوانیم بهتر صفحه‌ی گوشیه خود را ببینیم.  

 

 

 

 

در گوشی‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر این سنسور نسبت به 4 رنگ سفید و قرمز و سبز و آبی، نور صفحه را تنظیم می‌کند، یعنی اگر در مکانی نور آبی بیشتر یا کمتر باشد این سنسور تشخیص می‌دهد و نور آبی صفحه را نسبت به محیط تنظیم می‌کند، در نتیجه کاربر تصویر بهتری را مشاهده می‌کند.
 

what-is-an-ambient-light-sensor

 


امروزه یکی از حیطه‌های رقابتی در ساخت گوشی‌های همراه همین اهمیت به سلامتی و کم کردن آسیب کاربران است. خیلی از حسگرهای جدید در همین راستا ایجاد شده‌اند، کار حسگر نور محیط نیز، کم کردن آسیب به چشمان کاربران و دید بهتر در نورهای مختلف می‌باشد. 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

حسگر شتاب سنج چیست؟

حسگر مغناطیس سنج چیست؟

حسگر مجاورتی چیست؟

حسگر GPS یا سیستم موقعیت‌یاب مکانی چیست؟

حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 

حسگر میکروفون چیست؟

حسگر گام‌ شمار چیست؟

حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟

حسگر اثر هال چیست؟

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می