shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️10 راه بهبود عمر باتری مک بوک

چند مورد از بهترین راه‌های افزایش عمر باتری مک بوک را برایتان بازگو می‌کنیم. شما می‌توانید با رعایت برخی از این موارد، ماندگاری شارژ مک بوک خودتان را بهبود ببخشید.

10راهبهبودعمرباتریمکبوک

برای بهبود عمر باتری مک بوک چه راهکارهایی وجود دارد؟


 

مدل‌های مختلف مک بوک هر سال نازک‌تر و قدرتمندتر شده و عمر باتری آنها نیز بهبود پیدا کرده است. با اینکه مدل‌های مک‌بوک فعلی، عمر باتری خیلی خوبی دارند اما می‌توانید با رعایت برخی از مواردی که در اینجا به آنها اشاره خواهد شد، ماندگاری شارژ مک بوک خودتان را بهبود ببخشید. مخصوصاً اگر از یک مک بوک قدیمی تر استفاده میکنید، این توصیه ها می‌توانند خیلی موثر باشند.

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 14 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 16 اینچ اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو

 

برای افزایش عمر باتری جدا از جایگزینی سخت افزار، می توان از مهارت های نرم افزاری خاص نیز استفاده کرد. در ادامه چند ترفند برای بهبود عمر باتری مک بوک آورده شده است.

 

راهکارهای افزایش عمر باتری مک بوک

1. مک بوک خود را به آخرین نسخه macOS  مجهز کنید.

متأسفانه، نوسانات باتری و مشکلات تخلیه برای سیستم‌عامل‌های macOS Sierra (10.12) و جدیدتر گزارش شده است که بر طیفی از مدل‌های کمی قدیمی‌تر مک‌بوک تأثیر می‌گذارد.

به نظر می رسد که به روز رسانی می تواند عمر باتری مک شما را به شکل مثبتی تحت تاثیر قرار دهد، اما در همه مدل ها اینگونه نیست. انجام این به روز رسانی برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، برای اینکه بتوانید در کوتاه‌مدت از سیستم‌عاملی که در حال حاضر دارید استفاده کنید، می‌تواند هوشمندانه‌ باشد ولی در نهایت باید باتری را تعویض کنید تا عمر آن را افزایش دهید. برای مدل‌های جدیدتر، به‌روزرسانی به آخرین macOS عاقلانه است، زیرا به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل ترفندهای بهینه‌سازی باتری هستند.

 

m3مشاهده قیمت و خرید مکبوک پرو

 

2. وضعیت باتری خود را بررسی کنید.

اگر عمر باتری وحشتناکی را تجربه می کنید، به خصوص اگر شارژ مک بوک شما در کمتر از یک ساعت از بین می رود، ممکن است باتری شما نیاز به تعویض داشته باشد. پس از استفاده طولانی مدت، باتری ها از بین می روند. اگر مشکلی جدی در باتری شما وجود داشته باشد، macOS به شما اطلاع خواهد داد.

در نسخه‌های قدیمی macOS باید روی نماد "باتری" در نوار منو، کلیک کنید و در حالی که کلید گزینه را نگه داشته اید، به پاسخ ها دقت کنید. اگر  گزینه Condition: Normal ، ظاهر شود یعنی  همه چیز OK است. اما اگر مشکلی وجود داشته باشد، عبارت Service Recommended  را نشان می دهد که به این معنی است که مک شما نیازمند خدمت رسانی است و باید به تعمیرگاه برود، زیرا باتری نسبت به زمانی که نو بود، کمتر قادر به نگه داشتن شارژ است.

در نسخه های جدیدتر، به آدرس  Apple > System Preferences > Battery بروید ، سپس روی  Battery کلیک کنید . در گوشه پایین سمت راست، روی «سلامت باتری» کلیک کنید تا بتوانید همان دو حالت فهرست شده در بالا را ببینید.

 

10 راه بهبود عمر باتری مک بوک

 

3. اگر می‌توانید به سافاری بروید

به طور جدی، این تنها ترفندی است که به باتری شما ضربه سریع و قابل توجهی می دهد. عمل ساده جابجایی به Safari از Chrome می‌تواند عمر باتری شما را بسته به میزان استفاده، یک یا دو ساعت افزایش دهد. کروم یک مصرف کننده باتری بسیار شدید است که مصرف رم سنگین آن دلیل این امر است.

سافاری مرورگر واقعا خوبی است اما شما می‌توانید از Chrome برای چیزهایی که در Safari به خوبی کار نمی‌کنند، استفاده کنید.

 

4. تنظیمات برگزیده باتری خود را سفارشی کنید

macOS  دارای تنظیمات داخلی ذخیره سازی انرژی است که می تواند به شما کمک کند، عمر باتری مک خود را به حداکثر برسانید. در بخش "تنظیمات سیستم" ، گزینه "باتری" را انتخاب کنید و از نوار کناری، "باتریرا انتخاب کنید و زمان روشن ماندن صفحه، در زمانی که از مک استفاده نمی کنید را کاهش دهید.

 

10 راه بهبود عمر باتری مک بوک : تنظیمات باتری را سفارشی کنید

 

در زیر همین صفحه، مطمئن شوید که گزینه Slightly dim the display while on battery power  تیک زده شده باشد. همچنین توصیه می‌شود که گزینه Power Nap”   (که به‌ صورت دوره‌ای به‌روزرسانی‌های برنامه‌ها و داده‌ها را هنگامی که مک بوک شما بسته است، بررسی می‌کند) را غیر فعال کنید.

تمام گزینه های قابل تنظیم، برای زمانی که آداپتور برق خود را روشن و خاموش می کنید،  یک ابزار کوچک داخلی عالی برای بهبود باتری می باشد.

 

5. صفحه نمایش خود را کم نور کنید.

اگرچه این توصیه واقعاً در مورد آخرین مدل های MacBook Pro صدق نمی کند اما در دستگاه های قدیمی تر، بازده انرژی بسیار کمتری داشته و کاهش روشنایی نمایشگر Retina در مک بوک پرو مطمئناً می تواند به افزایش عمر باتری کمک کند.

برای کاهش نور نمایشگر خود، می توانید با استفاده از کلیدهای F1 و F2 روی صفحه کلید و یا فشار دادن نماد روشنایی را در نوار لمسی اقدام کنید.

همچنین می توانید روشنایی خودکار را غیرفعال کنید. می توانید این کار را با رفتن بهSystem Preferences > Displays  انجام دهید .

 

6. برنامه های مزاحم و پرمصرف را مدیریت کنید.

به طور کلی، برنامه های سرکش و منابع فشرده (resource-intensive) هستند که به منابع قابل توجهی از سیستم و زمان نیاز داشته و باتری را مصرف می کنند. چیزی که باید مراقب آن باشید این است که در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، آن ها در پس زمینه، در حال اجرا  نباشند. سعی کنید خودتان را عادت دهید، زمانی که از برنامه‌های پرمصرف استفاده نمی‌کنید، آن ها را ببندید. برنامه هایی مانند فتوشاپ، سرویس Steam و هر بازی که نصب کرده اید، وقتی در پشت صحنه در حال اجرا هستند به شدت باتری مصرف می کنند.

 

10 راه بهبود عمر باتری مک بوک: برنامه های مزاحم را ببندید

 

برای اینکه ببینید آیا برنامه‌ای که نمی خواهید واقعا بسته شده است و باتری مصرف نمی کند،  گزینهActivity Monitor  را باز کنید و رویApplications > Utilities   بروید و روی زبانه CPU  کلیک کنید . در اینجا برنامه هایی را خواهید دید که هیولاهای پنهان مصرف انرژی باتری هستند. اگر برنامه‌ای حجم غیرعادی زیادی از فرآیندهای CPU (بیش از 70 درصد) را اشغال می‌کند، روی آن دوبار کلیک کرده و Quit  را انتخاب کنید .

 

7. مک بوک خود را بهینه سازی کنید.

استفاده از یک مک بهینه نشده مانند رانندگی با خودرویی است که تاریخ سرویس‌اش خیلی وقت است، گذشته است. در حالی که macOS به طور کلی در مدیریت منابع خود بسیار خوب است، اما به طور ناخواسته می تواند نا مرتب شود و نیاز به بهینه سازی داشته باشد.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید آی مک مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 15 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  

 

شدت این مشکل، کاملاً به کاری که در مک خود انجام می دهید بستگی دارد. اگر یک برنامه نویس هستید و برنامه های زیادی را روی مک خود نصب می کنید، فقط زمانیکه فراموش کنید آنها را در پس زمینه ببندید، ممکن است با مشکل مواجه شوید.

در هر صورت، زمانی که مک شما باتری زیادی را خالی می کند، فرصت خوبی برای بررسی و تمیز کردن مک است. می توانید این کار را با استفاده از چند ابزار مختلف انجام دهید.

 

improve macbook battery life 10 راه بهبود عمر باتری مک بوک: مک بوک خود را بهینه سازی کنید

 

برای تمیز کردن مک می توانید از یک برنامه شخص ثالث مانند CleanMyMac   استفاده کنید. این برنامه یک بخش تعمیر و نگهداری دارد که به بهبود عملکرد مک و سلامت باتری اختصاص داده شده است.

 

improve macbook battery life 10 راه بهبود عمر باتری مک بوک

 

اگر به دنبال گزینه های رایگان هستید، نگاهی به برنامه OnyX  بیندازید . در ابتدا ممکن است دلهره آور به نظر برسد اما کارهایی را که می خواهید انجام دهید، انتخاب کنید و اجازه دهید OnyX  کار خود را انجام دهد (توصیه می شود قبل از استفاده از این برنامه از فایل های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید). OnyX بهینه‌سازی اسکریپت‌ها را در سطح سیستم‌عامل اجرا می‌کند و ممکن است فقط از چیزهایی مراقبت کند که به سطحی اشتباهی و دور از دسترس کاربر رفته باشد.

 

8. نور پس زمینه صفحه کلید را غیر فعال کنید.

با وجود اینکه صفحه کلید با نور پس زمینه یک ویژگی عالی در مک بوک است، استفاده از آن برای مدت طولانی می تواند به معنای کاهش عمر باتری باشد. اگر به طور معمول در تاریکی کار می کنید یا به طور اتفاقی نور پس زمینه صفحه کلید را فعال کرده اید، باید آن را خاموش کنید. می توانید این کار را با استفاده از کلید F5 انجام دهید.

 

m3مشاهده قیمت و خرید مک بوک ایر

 

9. عمر باتری مک خود را کنترل کنید.

اولین قدم برای تغییر، دانش است. Battery Health یک برنامه نوار منوی رایگان است که عمر باتری مک شما را بررسی می کند و اطلاعات فنی خاصی را در اختیار شما قرار می دهد که macOS   انجام نمی دهد. این اپلیکیشن یک امتیاز کلی از سلامت باتری به همراه بالاترین ظرفیت شارژ فعلی آن، به شما می دهد.

یک مزیت دیگر برای نصب برنامه این است که حتی زمان تخمینی باقی مانده برای باتری (در شرایط مختلف) را در اختیار شما قرار می دهد. در مورد سلامت باتری، من به شما پیشنهاد می‌کنم، آنرا فقط بعنوان یک تخمین ببینید و نه بیشتر.

 

راه بهبود عمر باتری مک بوک: عمر باتری مکبوک خود را کنترل کنید

 

10. Turbo Boost را خاموش کنید.

Turbo Boost یکی از ویژگی‌های پردازنده‌های اینتل است که نوعی Overdrive را تا 11 امکان‌پذیر می‌کند. اگر از مک‌بوک مبتنی بر تراشه Intel استفاده می‌کنید، مک شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.

اگر از مک بوک پرو 15 اینچی استفاده می کنید، غیرفعال کردن بوست توربو تأثیر مثبت واضحی بر عمر باتری دارد. درست است که عملکرد وظایف فشرده CPU تحت تأثیر قرار می گیرند، اما در استفاده های عمومی از سیستم، غیرفعال کردن Turbo Boos، در شرایط سخت می تواند کمک بزرگی برای سیستم باشد.

همکار ما این نظریه را با خاموش کردن بوست توربو در مک بوک پرو 15 اینچی خود آزمایش کرد و متوجه شد که عمر باتری 25 درصد افزایش یافته است. شما می توانید این کار را با استفاده از برنامه Turbo Boost SWTHER انجام دهید.

 

راه بهبود عمر باتری مک بوک: turbo boost را خاموش کنید

 

در نهایت، میزان عمر باتری مک بوک شما به استفاده شما بستگی دارد

اگر در حال تماشای فیلم‌های فول اچ‌دی با روشنایی بالا هستید، یا کارهای فشرده‌ای مانند رمزگذاری ویدیوها را انجام می‌دهید، شارژ مک‌بوک شما مخصوصاً در مدلهای قدیمی‌تر در عرض سه یا چهار ساعت تمام می‌شود. اما به طور کلی، رعایت نکات بالا باید به شما کمک کند استفاده بهتری از دستگاه فعلی خود داشته باشید.

 

اپل usb-c مشاهده قیمت خرید کابل شارژ  اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل اپل با تاچ آیدی MK293 مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل سفید

 

همچنین گزینه آخر ما برای افزایش عمر باتری این است که می‌توانید باتری مک بوک خود را کالیبره کنید. کالیبره کردن مانند تنظیم مجدد رفتار پیش فرض باتری است. برای کالیبره کردن، می‌توانید مک بوک خود را کاملاً شارژ کرده، سپس آن را کاملاً خالی کنید و سپس دوباره آن را تا انتها شارژ نمایید.

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

چگونه از باتری مک‌بوک مراقبت کنیم؟

4 روش مطمئن برای تعویض باتری مک بوک

چگونه بفهمیم مک‌بوک چند بار شارژ شده است؟

نحوه شارژ سریع در مک بوک

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

گردآوری و تنظیم: پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.