shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡بهترین مک بوک در سال 2024 - کدام مدل را بخریم؟

بررسی و مقایسه بهترین مدل های مک بوک در سال 2024 - راهنمای خرید بهترین مدل مک بوک در سال 2024

⚡بهترینمکبوکدرسال2024-کداممدلرابخریم؟

بررسی و مقایسه بهترین مک بوک ها در سال 2024 (1402) – راهنمای خرید مک بوک در سال 2024


 

با به نمایش درآمدن جدیدترین مدل‌های مک بوک M3 در سال 2023، زمان آن فرا رسیده است که نگاهی به بهترین مک بوک های قابل خرید در سال 2024 بیندازیم و ببینیم کدام یک رتبه بهترین مک بوک 2024 را کسب خواهند کرد. لزوماً خرید جدیدترین مک بوک، همیشه تصمیم درستی نیست، زیرا اپل دارای چندین سطح عملکرد و همچنین انواع مختلف است. چندین مدل مک بوک با نام‌های مک بوک ایر یا مک بوک پرو، در اندازه‌های متنوع، با پیکربندی‌های حافظه و ذخیره‌سازی متفاوت و چهار نوع پردازنده در دسترس هستند که امکان انتخاب زیادی را برای مخاطبان فراهم می‌کنند.

 

   

 

در حالی که برخی از خرده‌فروش‌ها هنوز مدل‌های قدیمی‌تر مجهز به اینتل را نیز در دسترس دارند، این دستگاه‌ها در فهرست لپ تاپ های برتر مک بوک قرار نمی‌گیرند، البته نه به این دلیل که تراشه‌های اینتل نمی‌توانند وارد این رقابت شوند، بلکه به دلیل اینکه به فناوری قدیمی متکی هستند.

از سوی دیگر، اپل در سال 2020 ساخت لپ تاپ هایی را با استفاده از تراشه‌های جدیدتر اینتل متوقف کرد. این بدان معناست که مدل‌های قدیمی‌تر به آرامی پشتیبانی خود را از دست می‌دهند، زیرا هر نسخه جدید سیستم عامل (مانند MacOS Ventura) امکانات و ویژگی‌هایی را مورد توجه قرار خواهند داد که منحصراً برای تراشه‌های اپل سیلیکون طراحی شده باشند.

تنوع قیمت‌های هفت مدل مک بوک که در حال حاضر توسط اپل ارائه می‌شوند، بسیار بالا است و همین باعث می‌شود تا شروع کار با مک بوک و انتخاب مدل دلخواه، برای هر کسی آسان باشد. برای مثال Macbook Air M1 با قیمت 999 دلار در دسترس است و در طرف دیگر، شما می‌توانید یک مک بوک پرو 16 اینچی قدرتمندتر و بزرگتر را انتخاب نمایید که از 2499 دلار شروع شده و در گران ترین نسخه و با بهترین مشخصات، به 6499 دلار می‌رسد.

در این مقاله به بررسی و مقایسه مشخصات و ویژگی‌های بهترین مک بوک های سال 2024 شامل: مک بوک ایر m2 (Apple MacBook Air M2)، مک بوک پرو 14 اینچی 2021  (Apple Macbook Pro 14inch 2021)، مک بوک پرو 16 اینچی 2021 (Apple Macbook Pro 16inch 2021)، مک بوک ایر m1 (Apple MacBook Air M1)، مک بوک پرو 14 اینچی 2023  (Apple Macbook Pro 14inch 2023) ، مک بوک پرو 16 اینچی 2023  (Apple Macbook Pro 16inch 2023)و مک بوک پرو 13 اینچی 2023 (Apple MacBook Pro 13inch M2) خواهیم پرداخت.
 

 

The-best-MacBook-in-2023-which-model-to-buy

 

  • بررسی مک بوک ایر m2 یا  Apple MacBook Air (M2) 

مک بوک ایر 2023 m2، بهترین انتخاب اقتصادی است

 

 

 

 

مزایای مک بوک ایر m2:

•    از جدیدترین تراشه اپل سیلیکون(Apple M2) استفاده می‌کند

•    فوق العاده نازک و سبک است

•    دومین رتبه را در ارزان‌ترین قیمت برای مک بوک دارد

•    طراحی بدون فن و کاملا بی صدا

•    صفحه نمایش بزرگتر از قبل و 13.6 اینچی با روشنایی 500 نیت

 

معایب مک بوک ایر m2:

•    پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای ( برای دریافت نسخه 10 هسته‌ای باید هزینه بیشتری بپردازید)

•    خنک کننده فعال ندارد

•    وجود ناچ (بریدگی) در صفحه نمایش

 

اپل در مک بوک ایر M2، اقدام به بازطراحی کامل نموده و به طراحی مک بوک پرو 13 اینچ نزدیک شده است. بدین ترتیب که ضخامت مک بوک ایر m2 در تمام سطح آن، یکنواخت شده و مانند نسل‌های قبل، به شکل مخروطی نیست. همچنین علی‌رغم افزایش ظرفیت باتری در مک بوک ایر M2، اما باریک‌تر (به اندازه 4.8 میلیمتر) و سبک‌تر (به اندازه 0.5 کیلوگرم) شده است.

وجه تمایز مک بوک ایر با سایر لپ تاپ های اپل، استفاده از طراحی بدون فن است که صد البته، از بازدهی و عملکرد مک بوک ایر، در کارهای معمولی کاسته نشده و عملکرد فوق العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

مک بوک ایر m2، یک گزینه اقتصادی عالی برای کسانی خواهد بود که می‌خواهند سیستم خود را به اپل سیلیکون ارتقاء دهند و می‌خواهند یک مک داشته باشند که محاسبات عمومی را به خوبی انجام دهد و حمل آن نیز راحت باشد. مک بوک ایر m2، به اندازه‌ای کوچک و سبک است که در یک مهندسی معمولی، کاملاً محو شده و در تمام طول روز بدون مزاحمت، قابل حمل است.

دو موضوع مهم میزان روشنایی و عمر باتری است. صفحه نمایش مک بوک ایر m2، از نوع Liquid Retina بوده و با 500 نیت روشنایی، در اکثر محیط‌ها روشنایی خوبی داشته و آزاردهنده نیست. عمر باتری نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باتری مک بوک ایر در شرایط پخش ویدیو تا 18 ساعت ماندگاری شارژ دارد.

در بسته بندی مک بوک ایر m2 مدل 8 هسته ای، یک شارژر 30 واتی USB-C و در مدل 10 هسته ای، یک شارژر 35 واتی قرار داده است. هر دو مدل مک بوک ایر m2، از آداپتور برق 67 واتی USB-C نیز پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگر مک بوک ایر 2022، با لبه‌های تیز (شبیه به آیفون 13) دارای حاشیه‌های باریک در اطراف بوده و نسبت به نسل قبل بزرگتر شده و دوربین وبکم در نوار نازک بالای نمایشگر، به وسیله یک ناچ (بریدگی) کوچک دربر گرفته شده است و با این ترفند، مک بوک ایر 2022، بدون اینکه ابعاد بزرگتری داشته باشد، صاحب نمایشگری 13.6 اینچی شده است. شاید بزرگ شدن نمایشگر به اندازه 0.25 اینچ، عدد خیلی بزرگی نباشد اما وقتی درب مک بوک ایر 2022 را باز می‌کنیم، بزرگ بودن نمایشگر کاملاً مشهود است.

با وجود اینکه، بریدگی بالای نمایشگر در بین کاربران به نقد گذاشته شده بود اما در مک بوک پرو 2023 نیز به کار گرفته شده است و بنابراین روند استفاده از ناچ در مک بوک ادامه خواهد داشت.

مک بوک ایر m2 دارای دو رنگ Midnight (تقریباً مشکی است که در نور آبی مایل به ارغوانی دیده می‌شود) و Starlight (طلایی کم رنگ که فاقد رنگ رزگلد است) می‌باشد.

حداکثر رم قابل سفارش در مک بوک ایر m2، 24 گیگابایت است که 50 درصد نسبت به مک بوک ایر m1، افزایش یافته است. ارتقاء رم ، یکی از بهترین اتفاقاتی است که در مک بوک ایر m2 رخ داده است زیرا سرعت و عملکرد دستگاه را در زمان اجرای تعداد زیادی برنامه بصورت همزمان، بالا برده و نیاز دستگاه به حافظه موقت را کاملاً تامین می‌کند.

مک بوک ایر m2 2022 تا 18 درصد در عملکرد CPU و تا 35 درصد در عملکرد GPU (پردازنده گرافیکی)، بهتر شده است. بهبود عملکرد پردازنده گرافیکی، قطعاً مصرف انرژی را بالاتر خواهد برد و اپل برای جبران این موضوع، باتری بزرگتری استفاده کرده تا حداقل بتواند به عمر باتری مک بوک ایر m1 برسد.

تمام ویژگیهای جدیدی که در مک بوک ایر m2 دیده می‌شوند، این دستگاه را به مقرون به صرفه‌ترین مک بوک حال حاضر، تبدیل می‌کند تا به لیست بهترین مک بوک در سال 2024 وارد شود.

 

دومین گزینه در لیست بهترین مک بوک سال 2023

 

  • بررسی مک بوک پرو 14 اینچی 2021 – Apple Macbook Pro 14 inch 2021 

مک بوک پرو 14 اینچ 2021 m1، بسیار قدرتمند ولی نیاز به پختگی بیشتر دارد

 

 

 

 

مزایای مک بوک پرو 14 اینچ 2021:

•    نمایشگر XDR با کیفیت باورنکردنی دارد

•    عملکردی عالی در اجرای برنامه‌های سنگین خلاقانه دارد

•    دارای پورت‌های متنوع است

•    کیفیت و کارآیی صفحه کلید و ترک پد، عالی است

•    ترکیبی عالی از اسپیکر و دوربین وبکم دارد

•    ماندگاری شارژ تمام نشدنی دارد

 

معایب مک بوک پرو 14 اینچ 2021

•    ناچ در بالای صفحه نمایش، حواس را پرت می‌کند

 

با اینکه نزدیک به دو سال از معرفی مک بوک پرو 14 اینچ 2021 می‌گذرد، هنوز هم به لطف وجود پردازنده‌های پیشرفته M1 Max و M1 Pro، از قدرت و عملکرد مثال زدنی و شگفت انگیزی برخوردار است.

تعداد هسته‌های گرافیکی در M1 Pro، دو برابر هسته‌های M1 و در M1 Max، چهار برابر M1 بوده و تعداد هسته‌های CPU در هر دو مدل تراشه، دو برابر M1 می‌باشد.

این تراشه‌ها به حافظه و تعداد پورتهای تاندربولت بیشتر و همچنین تعداد ترانزیستور بیشتر نسبت به نسخه m1، مجهز شده تا اپل به یک تراشه فوق العاده برسد.

وضعیت پردازنده جدید m2 اپل، در تست‌های بنچمارک، نشان از بهبود عملکرد این پردازنده دارد. پردازنده m2 در تست‌های تک هسته ای، وضعیت خوبی داشته و حتی از تراشه قدرتمند M1 Ultra و یا M1 Max نیز پیشی می‌گیرد. البته در وظایف کاری سنگین و تست‌های چند هسته‌ای، تراشه M1 Pro به طور قابل توجهی سریع‌تر است و در شرایط سخت پردازش‌های فشرده، مک بوک پرو 14 اینچی 2021 که مجهز به پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max باشد، به آسانی، مک بوک پرو 13 اینچی M2 را پشت سر خواهد گذاشت.

خرید این مک بوک اپل، به غیر از تراشه قدرتمند و عملکرد خیره کننده، دلایل دیگری نیز دارد که وجود پورتهای متنوع و زیاد یکی از آنهاست. مک بوک پرو 14 اینچ 2021 به خاطر ضخامت بیشتر شاسی نسبت به مک بوک پرو 13 اینچ، امکان جاگذاری پورت HDMI سایز بزرگ را به اپل داده است. علاوه بر این شاهد حضور اسلات کارتخوان SD، پورت برق Magsafe و 3 درگاه تاندربولت 4 در این مک بوک پرو هستیم که علاوه بر خلاص شدن از دست انواع دانگل و تبدیل USB-C در مک بوک پرو نسل قبل، کاربر را به اکثر خواسته‌هایش در پورتها می‌رساند.

در بالای صفحه کلید مک بوک پرو 14 اینچ 2021، یک ردیف کلیدهای عملکرد دیده می‌شود که جایگزین تاچ بار (نوار لمسی) شده که نشان می‌دهد شرکت اپل فعلاً قصد استفاده از این ویژگی در مک بوک های تراز اول خود ندارد و فقط به استفاده از تاچ بار در مک بوک پرو 13 اینچ اکتفا کرده است.

در بخش صفحه نمایش نیز پیشرفت‌های چشمگیری وجود دارد و از پنل Mini LED جدید به نام Liquid Retina XDR استفاده شده که روشنایی آن 1000 نیت (حداکثر 1600 نیت) بوده و رنگ‌ها را زنده‌تر، رنگ مشکی را عمیق‌تر نمایش می‌دهد و کنتراست بهبود یافته دارد. همچنین نرخ تازه سازی این نمایشگر با استفاده از ویژگی ProMotion بصورت پویا و بر اساس شرایط کار، تا 120 هرتز، تغییر می‌کند.

حاشیه‌های صفحه نمایش به میزان قابل توجهی کاهش یافته و تقریبا کل صفحه با تصویر پر شده است. در بالای نمایشگر، یک بریدگی وجود دارد که وبکم در آن قرار گرفته و با محدود شدند دوربین به فضای ناچ، اندازه تصویر به 14.2 اینچ افزایش یافته است. نکته مثبت اینجاست که وجود ناچ، به اندازه آیفون آزار دهنده نیست و کیفیت دوربین نیز به 1080p رسیده است.

همه امکاناتی که ذکر کردیم، عالی هستند اما یک مشکل وجود دارد؛ قیمت گران. در حال حاضر فروش مک بوک پرو 14 اینچی 2021 در سایت اپل متوقف شده اما قیمت پایه آن، 1999 دلار بوده است که عدد بالایی محسوب می‌شود. البته ممکن است بتوانید این مک بوک را در بازار با قیمت مناسب‌تری پیدا کنید. 

ایراد دوم این لپ تاپ اپل، مربوط به عمر باتری آن است. تراشه‌های M1 Pro و  M1 Max، بسیار کارآمدتر از تراشه M1 هستند اما انرژی زیادی مصرف می‌کنند که در مقابل مک بوک پرو 13 اینچی M1، عرصه را خالی می‌کند. بدین صورت که باتری مک بوک پرو m1 در شرایط وبگردی تا 17 ساعت و در هنگام پخش ویدیو تا 20 ساعت دوام می‌آورد در صورتیکه باتری مک بوک پرو 14 اینچی 2021، تا 11 ساعت وب گردی و 17 ساعت تماشای ویدیو دوام دارد. هر چند که این مقدار از ماندگاری باتری هم خوب است اما صد حیف که به دلیل مصرف برق بالاتر، عملکرد عالی تراشه‌های جدید، زمان بیشتری در اختیار کاربر نیست.

آنچه که این دستگاه را به لیست بهترین مک بوک در سال 2024 وارد می‌کند اینست که حتی با وجود قیمت بالا و ماندگاری باتری کمتر، با خرید مک بوک پرو 14 اینچی 2021، لپ تاپی خواهید داشت که می‌تواند هر کاری را که شما بخواهید انجام دهد.

 

سومین گزینه در لیست بهترین مک بوک سال 2023

 

  • بررسی مک بوک پرو 16 اینچی 2021 – Apple macbook Pro 16 inch 2021 

مک بوک پرو 16 اینچی 2021 m1، با یک عملکرد استثنایی و قیمت بالا

 

 

 

 

مزایای مک بوک پرو 16 اینچی 2021:

•    نمایشگر XDR با کیفیت باورنکردنی دارد

•    عملکردی عالی در اجرای برنامه‌های سنگین خلاقانه دارد

•    دارای پورت‌های متنوع است

•    کیفیت و کارآیی صفحه کلید و ترک پد، عالی است

•    ترکیبی عالی از اسپیکر و دوربین وبکم دارد

•    ماندگاری شارژ تمام نشدنی دارد

 

معایب مک بوک پرو 16 اینچی 2021:

•    ناچ در بالای صفحه نمایش، حواس را پرت می‌کند

 

در لیست بهترین مک بوک های سال 2024، مک بوک پرو 16 اینچی 2021، همزمان با نسخه 14 اینچی توسط اپل معرفی گردید. مک بوک پرو 16 اینچی 2021 نیز شاهد بازطراحی کامل بدنه (بدون استفاده از تاچ بار) شده بود و به پورتهای HDMI، کارتخوان SD و Magsafe مجهز بود. همچنین دارای نمایشگر 16.2 اینچی از نوع Liquid Retina XDR ، با حاشیه‌های باریک بود که یک بریدگی (ناچ) در حاشیه بالایی داشت. این نمایشگر جزو بهترین‌های بازار است.

مک بوک پرو 16 اینچی 2021 به تراشه‌های M1 Pro و M1 Max مجهز شده که از لحاظ تعداد هسته‌های و مشخصات، تفاوتی با پردازنده‌های نسخه 14 اینچی ندارد. البته مک بوک پرو 16 اینچی به دلیل استفاده از شاسی بزرگتر، شرایط بهتری را در خنک شدن تجربه می‌کند و تراشه‌های کارآمد اپل در این مک بوک پرو نسبت به نسخه کوچکتر 14 اینچی، عملکرد بهتری دارند و نتایج بهتری را در تست‌ها به جا می‌گذارند.

یکی دیگر از نقاط مثبت مک بوک پرو 16 اینچی 2021، مربوط به عملکرد باتری این لپ تاپ اپل است. عمر باتری مک بوک پرو 16 اینچی 2021 نسبت به نسل قبلی خود (2019) و نسبت به مدل 14 اینچی، بهبود چشمگیری پیدا کرده است. عمر باتری نسخه 14 اینچی از مک بوک پرو 13 اینچی m1 کمتر است و مک بوک پرو 16 اینچی 2019 نیز در استفاده از مرورگر فقط 5.5 ساعت دوام می‌آورد، در حالیکه مک بوک پرو 16 اینچی 2021، به لطف برخورداری از شاسی ضخیم‌تر و باتری‌های بزرگتر، در شرایط وبگردی تا 14 ساعت و در حالت تماشای ویدیو تا 21 ساعت، روشن خواهند ماند که بسیار بیشتر از مدل‌های یاد شده است.

اپل بعد از معرفی مک بوک پرو 16 اینچی 2023 با تراشه‌های اپل سیلیکون M2 Pro و M2 Max، فروش مک بوک پرو 16 اینچی 2021 را متوقف کرده است. قیمت مدل پایه مک بوک پرو 16 اینچی 2021 مبلغ 2499 دلار بود که هزینه بالایی برای خرید یک مک بوک به حساب می‌آید ولی با توجه به کارهایی که می‌توانید با این دستگاه انجام دهید، این خرید منطقی به نظر می‌رسد. در حال حاضر می‌توانید برای خرید مک بوک پرو 16 اینچی 2021 به فروشگاه‌های دیگری به جز اپل مراجعه کنید.

 

چهارمین گزینه در لیست بهترین مک بوک 2023

 

  • بررسی مک بوک ایر m1 یا Apple MacBook Air M1 

مک بوک ایر 2020 m1، ارزان‌ترین گزینه موجود در بازار و یک مک بوک عالی (سریع، بدون فن و فوق العاده)

 

 

 

 

مزایای مک بوک ایر M1

•    تراشه این مک بوک، تراشه‌های اینتل را بطور کامل محو میکند

•    عمر باتری فوق العاده‌ای دارد

•    از یک صفحه کلید و تاچ پد عالی برخوردار است

•    کیفیت ساخت بسیار بالا و بدنه مستحکم دارد

•    ظاهر آن علیرغم سادگی، زیبا است


معایب مک بوک ایر M1

•    تنها می‌تواند از یک صفحه نمایش خارجی پشتیبانی ‌کند

 

   

 

اگر می‌خواهید یک دستگاه قابل حمل و سبک وزن داشته باشید، مک بوک ایر اپل همیشه بهترین انتخاب بوده است. خرید مک بوک ایر، قبلاً به این معنی بود که باید عملکرد را فدای قابلیت حمل کنید، اما استفاده از تراشه اپل سیلیکون، این دیدگاه را تغییر داد و شرایطی عالی برای بهبود و ترقی مک بوک ایر مهیا کرد که بتواند در نسلهای جدید، با انواع قدرتمندتری از تراشه‌های M1 و M2 تجهیز شود.

اپل امسال اقدام به معرفی مک بوک ایر M2 نمود اما هنوز به فروش مک بوک ایر m1 2020 ادامه می‌دهد که قیمتی زیر 1000 دلار دارد و نسبت به مک بوک ایر m2، 200 دلار ارزانتر بوده و بهترین راه برای ورود به اکوسیستم اپل می‌باشد.

مک بوک ایر m1 با گذشت 3 سال از رونمایی، هنوز عملکردی قوی داشته و کاربر را از مزایای داشتن یک سیستم مبتنی بر اپل سیلیکون، بهره مند می‌سازد.

نتایج تست‌های بنچمارک نشان می‌دهد که عملکرد مک بوک ایر m1 مشابه با مک بوک پرو m1 است و با وجود اینکه در تست‌های handbrake و Cinebench R23 نسبت به مک بوک پرو 13 اینچ m1 ضعیف‌تر ظاهر شد اما در تست Geekbench بسیار سریعتر عمل کرده و امتیاز بسیار بالاتری را به خود اختصاص داد. (بهترین امتیاز در Geekbench مربوط به مک مینی m1 و ای مک 24 اینچ m1 است)

نکته حائز اهمیت این است که مک بوک ایر m1 تمام تست‌ها را بدون فن به پایان رسانده و امتیازات خوبی کسب کرده است. سیستم خنک کننده مک بوک ایر m1 به لطف تراشه کارآمد اپل سیلیکون  m1، کاملاً غیر فعال بوده و در عملکردش هیچگونه کمبودی احساس نمیشود. عدم بکارگیری فن، مک بوک ایر m1 را به دسته لپ تاپ های کاملاً بی صدا وارد کرده است.

باتری مک بوک ایر m1، علیرغم عملکرد مطلوبی که دارد، در حالت پخش ویدیو تا 18.5 ساعت و در حالت وبگردی تا 15.5 ساعت برق دستگاه را تامین می‌کند که با توجه به اندازه باتری، یک رکورد محسوب می‌شود.

مک بوک ایر m1، در قالب طراحی کلاسیک اپل، دارای بدنه آلومینیومی بسیار محکم بوده و ساختار با کیفیتی دارد. مجیک کیبورد جادویی اپل به کار رفته در مک بوک ایر m1، نسبت به صفحه کلید پروانه‌ای مک بوک های نسل قبل‌تر، از کلیدهایی با عمق کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر برخوردار بوده، نوار لمسی (تاچ بار) ندارد و به کلیدهای عملکرد (F1 تا F12) و یک دکمه حسگر اثر انگشت (Touch ID) برای ورود به سیستم و احراز هویت در خرید، مجهز شده است.

صفحه نمایش مک بوک ایر m1، از نوع Retina بوده و با روشنایی 400 نیت، در دقت رنگ (امتیاز 1.39) و کنتراست (امتیاز 1130:1) نیز شرایط خوبی دارد. نمره این نمایشگر در sRGB عدد 100%  و در Adobe RGB عدد 79% را نشان میدهد که از اکثر لپ تاپ های ویندوزی بالاتر است اما از مک بوک پرو 13 اینچ، پائین‌تر است. بنابراین اگر لپ تاپی می‌خواهید که با آن کارهایی با حساسیت بالا به رنگ انجام دهید، باید به این نکته دقت کنید.

مک بوک ایر m1 در مدل پایه با 256 گیگابایت حافظه داخلی SSD قیمتی معادل 999 دلار، در مدل میانی با 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD قیمتی معادل 1199 دلار و در مدل گران قیمت با 2 ترابایت حافظه داخلی SSD قیمتی معادل 1799 دلار دارد. حافظه رم این مدل‌ها بین 8 تا 16 گیگابایت متغیر است و با توجه به یکپارچه بودن معماری تراشه m1، انتقال اطلاعات در داخل سیستم بسیار بهتر از لپ تاپ های ویندوزی خواهد بود. بد نیست بدانید که در اکثر کارهایی که کاربران می‌خواهند با مک بوک ایر m1 انجام دهند، 8 گیگابایت رم کفایت می‌کند و نیازی به رم 16 گیگابایتی احساس نخواهد شد.

در نهایت در حالیکه مک بوک پرو به تراشه‌های M2 Pro و M2 Max مجهز شده، نمیتوانیم روی برتری مک بوک ایر m1، نسبت به خانواده پرو، حساب باز کنیم اما اکثر کاربران می‌توانند برای انجام کارهای سبک تا سنگین روی عملکرد مک بوک ایر m1 حساب کنند و فقط در کارهای بسیار فشرده و سنگین نیاز به دستگاه قدرتمندتری خواهند داشت.

 

 

گزینه پنجم در لیست بهترین مک بوک 2023

 

  • بررسی مک بوک پرو 14 اینچی 2023 یا Apple Macbook Pro 14 inch 2023

مک بوک پرو 14 اینچی 2023 m2، هنوز هم یک لپ تاپ عالی است

 

مزایای مک بوک پرو 14 اینچی 2023

•    تقویت پردازنده گرافیکی در تراشه M2 Max

•    نمایشگر XDR فوق العاده با کیفیت

•    بلندگوهای عالی و تاثیر گذار

•    برخورداری از وب کم خوب، با کیفیت 1080p

•    عمر باتری بهبود یافته است

 

معایب مک بوک پرو 14 اینچی 2023

•    حرارت بیشتر و سر و صدای بلندتری ایجاد می‌کند

 

زمانی که مک بوک پرو ۱۴ اینچی به‌روزرسانی شده وارد بازار شد، کاربران شاهد تغییراتی نسبتاً جزئی بودند ولی همچنان بعنوان یکی از بهترین مدل‌های مک بوک پرو، گزینه‌ای مناسب برای خرید، محسوب می‌شود.

مهم‌ترین پیشرفت مک بوک پرو 14 اینچی 2023 ، تجهیز این مک بوک پرو به تراشه M2 Pro بوده است. در مدل پایه مک بوک پرو 14 اینچ 2023، یک CPU با 10 هسته و GPU با 16 هسته بر روی پردازنده یکپارچه آن مشاهده می‌کنیم، که در نسل قبل به ترتیب 8 و 14 هسته‌ای بودند. در نسخه پایه مک بوک پرو 14 اینچی مجهز به تراشه M2 Max نیز 12 هسته در CPU و 30 هسته در GPU خواهید داشت.

در بخش عملکرد پردازنده، با توجه به نتایج آزمایشات انجام شده بر روی مک بوک پرو 14 اینچ M2 Max، تغییر قابل توجهی که ما را شگفت زده کند، مشاهده نمیشود. تراشه M1 Max هم پردازنده بسیار کارآمدی بود و بهتر شدن عملکرد در تراشه M2 Max، با اینکه جهش داشته اما خیلی چشمگیر نیست. این موضوع درباره تراشه M2 Pro نیز صحت دارد.

مک بوک پرو 14 اینچی 2023 در بخش اتصالات، از پورت HDMI 2.1، بلوتوث نسخه 5.3 و وای فای نسخه 6E استفاده می‌کند که نسبت به قبل، بهبود یافته اند. ظرفیت باتری مک بوک پرو 14 اینچی 2023 افزایش یافته و ماندگاری شارژ بسیار بالایی را در آزمایشات ما نشان داده است و این موضوع بهترین خبر برای کسانی است که نیاز دارند، دائماً در حال حرکت با مک بوک خود کار کنند.

مک بوک پرو 14 اینچی 2023 از بدنه آلومینیومی با کیفیتی ساخته شده و نمایشگر آن از نوع Liquid Retina Display بوده و روشنایی 1600 نیت دارد که در دنیای لپ تاپ ها یک رکورد محسوب می‌شود.

نقاط ضعف مک بوک پرو 14 اینچی 2023، به ترتیب مقدار کم حافظه داخلی و قیمت گران آن می‌باشد.

اپل به دلایل نامشخصی تصمیم گرفته که فضای ذخیره سازی NAND را در مک بوک پرو مدل پایه به نصف مدلهای قبلی کاهش دهد که در عمل باعث سرعت کندتر در خواندن و نوشتن شده است. با توجه به اینکه این موضوع فقط در مدلهای پایه اتفاق افتاده، بنابراین اگر سرعت حافظه SSD برای شما مهم است، در زمان خرید مک بوک پرو 14 اینچی 2023 ، از مدلهای بالاتر انتخاب کنید.

قیمت ارزان‌ترین مدل مک بوک پرو 14 اینچ 2023، مانند نسل قبل، عدد 1999 دلار را نشان می‌دهد که مبلغ زیادی است. البته همان قدر که هزینه می‌کنید، می‌توانید از مک بوک خود انتظار داشته باشید. مک بوک های اپل، کیفیت ساخت بالا و عملکرد فوق العاده‌ای داشته و چندین سال بدون خراب شدن کار می‌کنند.

در کل اگر تصمصیم گرفته‌اید که مک بوک پرو 14 اینچ 2023 را بخرید، بررسی کنید آیا مک بوک پرو 14 اینچ m1 را با قیمت مناسب‌تر پیدا می‌کنید (با تخفیف) یا نه. زیرا عملکرد مدل 2023 نسبت به مدل 2021 خیلی بالاتر نیست و خرید مک بوک پرو 14 اینچ 2021، هنوز هم کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

 

گزینه ششم در بین لیست بهترین مک بوک 2023

 

 

  • بررسی مک بوک پرو 16 اینچی 2023 – Apple Macbook Pro 16 inch 2023

مک بوک پرو 16 اینچی 2023 m2، یک لپ تاپ خوب است که جای کار دارد.

 

 

 

 

مزایای مک بوک پرو 16 اینچی 2023:

•    قدرتمندترین مک بوک در حال حاضر است

•    دارای نمایشگری فوق العاده عالی است

•    دارای بدنه تمام آلومینیومی، با استحکام و کیفیت ساخت بالا است

•    بلندگوهای فوق العاده‌ای دارد

•    عمر باتری بهبود یافته است

 

معایب مک بوک پرو 16 اینچی 2023

•    قیمت آن گران است

•    پیشرفت کمی نسبت به مدل 2021 داشته است


یکی دیگر از بهترین مک بوک های سال 2024، مک بوک پرو 16 اینچی است. اساساً تمرکز اصلی مک بوک پرو 16 اینچی بر روی قدرت پردازش محاسباتی و گرافیکی بوده و برخورداری از قابلیت حمل بالا، بعنوان اولویت این دستگاه، تعریف نشده است. مک بوک پرو 16 اینچی دارای قدرتمندترین تراشه‌های ساخته شده توسط اپل بوده و داشتن اندازه بزرگتر نسبت به مک بوک پرو 14 اینچی، باعث می‌شود که اپل راه ساده‌تری برای خنک کردن دستگاه و افزایش عمر باتری در مک بوک بزرگتر داشته باشد.

اپل، مک بوک پرو 16 اینچی 2023 را با استفاده از تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max تولید کرد. مدل پایه مک بوک پرو 16 اینچی 2023 دارای 12 هسته در CPU و 19 هسته در GPU بوده و مدل پیشترفته آن دارای CPU با 12 هسته و GPU با 38 هسته (دو برابر مدل پایه) می‌باشد که نسبت به بهترین نسخه تراشه M1 Max، شش هسته بیشتر دارد.

با اینکه مک بوک پرو 16 اینچی 2023 یک لپ تاپ گیمینگ نیست اما با توجه به تعداد هسته‌های زیادی که در GPU (پردازشگر گرافیکی) دارد، می‌تواند در کارهای گرافیکی بسیار سنگین و فشرده مانند رندر ویدیو، خیلی عالی عمل کند. البته با توجه به نرخ فریم بالایی که ارائه می‌دهد، برای بازی نیز گزینه مناسبی می‌باشد.

مک بوک پرو 16 اینچ 2023 از بلوتوث نسخه 5.3 ، وای فای نسخه 6E و HDMI 2.1 استفاده می‌کند که نسبت به نسل 2021 پیشرفت خوبی به حساب می‌آید. عمر باتری مک بوک پرو 16 اینچی 2023 نیز نسبت به نسل قبل، بهبود داشته است.

پنل Mini LED استفاده شده در مک بوک پرو 16 اینچی 2023 از کیفیتی باورنکردنی برخوردار بوده و کمتر لپ تاپی را می‌توانید بیابید که از آن پیش بگیرد. روشنایی عالی و دقت رنگ مثال زدنی این نمایشگر، کاربرانی را که به این دو آیتم اهمیت می‌دهند، کاملاً راضی خواهد کرد.

از معایب مک بوک پرو 16 اینچی 2023، می‌توان به کند بودن مدلی که از حافظه 512 گیگابایتی SSD استفاده می‌کند اشاره کرد. بنابراین اگر سرعت حافظه SSD برای شما اهمیت دارد، سعی کنید نسخه‌هایی را انتخاب کنید که 1 ترابایت یا بیشتر، حافظه داخلی داشته باشند.

دومین عیب مک بوک پرو 16 اینچی، قیمت بالای آن است که از 2499 دلار در ارزان‌ترین نسخه شروع می‌شود که هزینه بالایی برای خرید یک لپ تاپ محسوب می‌شود. البته اگر پرداخت هزینه برایتان نگران کننده نیست، مک بوک پرو 16 اینچی 2023 را بخرید تا به ترکیبی از عملکرد عالی، ماندگاری باتری بالا و یک نمایشگر مدرن و با کیفیت دست پیدا کنید که شما را خاص و دست نیافتنی می‌کند.

 

 

هفتمین گزینه در لیست بهترین مک بوک 2023

 

 

  • بررسی مک بوک پرو 13 اینچی M2 - Apple MacBook Pro 13 inch M2

مک بوک پرو 13 اینچ M2، تنها مک بوکی است که به تاچ بار (نوار لمسی) مجهز است

 

 

 

 

مزایای مک بوک پرو 13 اینچ M2

•    به جدیدترین پردازنده M2 با پردازنده گرافیکی (GPU) 10 هسته‌ای مجهز شده است

•    به فن خنک کننده مجهز شده و سرعت کاهش پیدا نمیکند

•    عمر باتری در حالت پخش ویدیو 20 ساعت است

•    جدیدترین مدلی است که با نوار لمسی تولید شده است

 

معایب مک بوک پرو 13 اینچ M2

•    سرعت و قدرت مک بوک پروهای 14 و 16 اینچ را ندارد

•    کلید عملکرد فیزیکی در کیبورد حذف شده است

 

مک بوک پرو 13 اینچ M2، علاوه بر داشتن فن خنک کننده، از باتری بزرگتری نسبت به مک بوک ایر M2 برخوردار است و در نتیجه ماندگاری باتری عالی را با عملکرد بهبود یافته در تراشه M2 ترکیب می‌کند. همچنین در مک بوک ایر M2 برای داشتن پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای می‌بایست هزینه بیشتری بپردازیم اما در مک بوک پرو 13 اینچ M2، بصورت پیش فرض در مدل پایه، GPU ده هسته‌ای داریم.

شما با پرداخت تنها 100 دلار بیشتر نسبت به مک بوک ایر M2، می‌توانید با مک بوک پرو 13 اینچی M2 به کارهای گرافیکی سنگینی مانند پردازش یک ویدیوی طولانی بپردازید و مدت بیشتری از شارژ مک بوک پرو خود استفاده کنید و با توجه به وجود فن خنک کننده، هیچگونه افت عملکردی را مشاهده نکنید. در واقع یک لپ تاپ اپل قدرتمند که یک روز کامل (20 ساعت) کار می‌کند در اختیار خواهید داشت.

اپل با معرفی مک بوک پرو 13 اینچ M2، کدگذاری و رمزگشایی ProRes را به امکانات این مک بوک اضافه کرده که باعث شده سرعت پردازش ویدیوهای سنگین و حرفه‌ای به طرز چشمگیری افزایش یابد.

مک بوک پرو 13 اینچی M2، اندازه صفحه نمایش، عمر باتری 20 ساعته، فضای ذخیره سازی حداکثر 2 ترابایتی و نوار لمسی (به جای کلیدهای عملکرد) را از نسل 2021 به ارث برده است. این مدل تنها مک بوکی است که نوار لمسی دارد و کسانی که به این ویژگی علاقه دارند می‌توانند اقدام به خرید مک بوک پرو 13 اینچ 2023 با نوار لمسی کنند.

در نهایت باید گفت: مک بوک پرو 13 اینچی 2023، از لحاظ عملکرد به مک بوک پرو 14 اینچ 2023 نمیرسد و از سوی دیگر مک بوک ایر 2023، با قیمت پایین‌تر می‌تواند اکثر خواسته‌های کاربران غیر حرفه‌ای را برآورده کند. بنابراین شاید مک بوک پرو 13 اینچ 2023 از جایگاه جذابی برای خریداران برخوردار نباشد. بر همین اساس این لپ تاپ را نیز در لیست بهترین مک بوک در سال 2024 قرار دادیم.

 

   

 

جمع بندی لیست بهترین مک بوک 2024

جدی‌ترین گزینه‌هایی که در لیست بهترین مک بوک در سال 2024 به نقد و بررسی آنها پرداختیم، مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو 14 اینچ M2 می‌باشند.

مک بوک ایر 2023 از طراحی کاملاً جدید، صفحه نمایش 13.6 اینچی و جدیدترین فناوری اپل سیلیکون برخوردار بوده و یک مک بوک بسیار نازک و سبک است که عمر باتری خیلی زیاد را توام با عملکرد عالی، یکجا جمع کرده است. قیمت 1199 دلاری مک بوک ایر 2023 با مشخصات فنی خوبی که دارد، برای اکثر خریداران، وسوسه انگیز خواهد بود. این دستگاه در زمان مرور اینترنت، تماشای فیلم، ویرایش اسناد و ویدیوهای کوتاه و سبک، عملکرد خوبی خواهد داشت اما برخورد با کارهای فشرده و سنگین قطعاً به مک بوک پرو نخواهد رسید و با کاهش سرعت و عملکرد مواجه خواهد بود.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید مک بوک پرو در سال 2021

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

راهنمای خرید مک بوک اپل در سال 2020

نحوه بررسی اصل یا تقلبی بودن مک بوک پرو

معرفی مک بوک ایر M2 2022

مقایسه مک بوک پرو m1 با مک بوک پرو m2

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

چگونه مشخصات مک بوک را بفهمیم؟

7 مورد از برترین ویژگی‌های مک بوک M1 (شباهت‌های مکبوک پرو m1 و مکبوک ایر m1)

مقایسه مک بوک ایر m2 با مک بوک پرو m2

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می