shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

⚡11 دلیل برای برتری مک اپل به کامپیوتر ویندوزی

در این مقاله به 11 مورد از دلایل برتری کامپیوترهای مک نسبت به کامپیوترهای ویندوزی اشاره می‌کنیم.

⚡11دلیلبرایبرتریمکاپل بهکامپیوترویندوزی

10+1 دلیل برای انتخاب کامپیوترهای مک اپل به جای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز



 

دلایل برتری مک به کامپیوتر ویندوزی

با توجه به مزایای فنی بسیار زیاد مک (Mac) نسبت به کامپیوتر ویندوزی، می‌توان به راحتی درک کرد که چرا هنگام خرید کامپیوتر، مک (Mac) به کامپیوترهایی که با ویندوز کار می‌کنند، ترجیح داده می‌شود.

علاوه بر این، شرکت اپل پشتیبانی فنی بسیار خوبی ارائه داده و همچنین می‌توانید جدیدترین MacOS را بسیار راحت‌تر از کامپیوتر‌های شخصی ویندوز به روز کنید. 

قطعا کامپیوتر‌های شخصی ویندوزی هم محسنات خود را دارند ولی در این مقاله به 10 دلیلی که چرا کامپیوتر مک اپل، کامپیوتر شخصی ویندوز را مغلوب خود می‌کند، اشاره می‌کنیم.

 

1. انتخاب و خرید کامپیوترهای مک ‌اپل، آسان‌تر است. 

کامپیوتر‌های مک (Mac) نسبت به کامپیوتر‌های شخصی ویندوزی، مدل‌ها و پیکربندی‌های کمتری برای انتخاب در هنگام خرید دارند. البته این نکته به این دلیل است که فقط شرکت اپل، مک را تولید می‌کند ولی شرکت‌های تولید کننده کامپیوتر شخصی ویندوزی، بسیار زیاد هستند و بنابراین تنوع بیشتری به کالا می‌دهند. 

اگر در هنگام خرید کامپیوتر شخصی دقیقا نمی‌دانید به دنبال چه چیزی هستید، انتخاب یک کامپیوتر شخصی می‌تواند بسیار دلهره‌آور و سردرگم کننده باشد؛ چرا که برخی از برندهای کامپیوتر‌ شخصی می‌توانند ده‌ها کامپیوتر با نام محصول و شماره دل یکسان (یا مشابه)، برای فروش داشته باشند؛ به خصوص اگر در سایت‌های بزرگی مانند آمازون جستجو کنید. 

اما اگر فقط یک کامپیوتر خوب می‌خواهید و نمی‌خواهید تحقیقات زیادی در مورد خرید کامپیوتر شخصی خود انجام دهید، شرکت اپل، انتخاب را برای شما خیلی آسان‌تر می‌کند.

فقط کافی است کامپیوتر‌ای که با بودجه شما مطابقت داشته باشد را انتخاب کنید.

 

 

 

2. کامپیوترهای مک اپل، راحت‌تر تعمیر می‌شوند.

به دلیل تنوع شرکت‌ها، قطعا مکان‌های مختلفی برای تعمیر انواع کامپیوتر‌های شخصی ویندوزی وجود دارد که البته خودتان باید مکان آنها را پیدا کنید. مکان‌های مختلف، قیمت‌های مختلفی دارند و شما باید یکی از آنها را که شهرت خوبی دارند بیابید. 

اما با خرید مک، قطعا با یک شرکت رودررو هستید و می‌توانید برای تعمیر مک خود: 

1) به پایگاه داده وسیعی از مقالاتی که کمک بسیار مفیدی در این زمینه می‌کنند، در وب سایت اپل مراجعه کنید.

2) از چت زنده با پشتیبانی اپل، کمک بگیرید.

3) برای یک قرار ملاقات در شبکه مراکز خدمات و پشتیبانی اپل (apple store genius Bar) برنامه‌ریزی کنید.

تجربه شخصی استفاده‌کنندگان از هر دو نوع کامپیوتر شخصی، حاکی از این است که دارندگان مک، به روش راحت‌تری موفق به تعمیر وسیله خود شده‌اند.

 

3. کار کردن با Apple macOS، برای استفاده‌کنندگان، مکانیزم ساده‌تری دارد. (البته این موضوع به سلیقه شخصی کاربر بستگی دارد)

ویندوز 10 یک سیستم عامل فوق‌العاده با تعداد زیادی ویژگی و علمکرد است، اما ممکن است کمی به هم ریخته باشد؛ در مقابل، Apple MacOS (سیستم عاملی که قبلا با نام Apple OS X شناخته می‌شد)، تجربه‌ای نسبتا شیرین‌تر و ساده‌‌تر را ارائه می‌دهد. 

 

 

 

 

4. اکوسیستم اپل بی رقیب است

شکست دادن اکوسیستم اپل کار سختی است. دستگاه‌هایی مانند iphone، Airpods، ipad، Apple watch، Homepods، Apple TV، در زمان ترکیب با مک، نوعی ادغام مفید را ارائه می‌دهند که برخی کارها را بخوبی یکپارچه و آسان می‌کنند. 

تاکنون هیچ شرکت یا اکوسیستم دیگری، نتوانسته به ادغام آسان و روان بین دستگاه‌های خانگی به سبک اپل، نزدیک شود. 

اگر مدتی است که با مک کار نکرده‌اید، ممکن است از دانستن اینکه آیفون‌ها چقدر با آن‌ها هماهنگ کار می‌کنند شگفت‌زده شوید. به عنوان مثال، با ویژگی continuity در macOS، می‌توانید از مک بوک‌های خود، برای ارسال و دریافت پیام‌های متنی و حتی دریافت و برقراری تماس استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آیفون خود را در نزدیکی مک خود نگه دارید.

ویژگی جذاب مک،AirDrop است که به شما امکان می‌دهد، به راحتی عکس‌ها و فیلم‌ها را از طریق Wi-Fi، از آیفون خود به مک بوک منتقل کنید. 

همچنین به لطف iCloud که همه چیز را هماهنگ نگه می‌دارد، می‌توانید در مک خود به عکس‌هایی که در آیفون خود می‌گیرید، و همچنین هر یادداشت یا سندی که ایجاد می‌کنید، دسترسی آسانی داشته باشید. 

 

دلایل برتری مک اپل به سیستم های ویندوزی

 

 

5. دستگاه‌های مک‌ اپل، نرم‌افزارهای پیشفرض عالی دارند که به صورت رایگان عرضه می‌شوند.

وجود نرم‌افزار داخلی پیشفرض مانند iMOvie، Garage band و Image Capture، در مک ها، در واقع بسیار عالی است و ویرایش فیلم‎‌ها، ایجاد موسیقی یا انتقال عکس‌ها را از دوربین شما آسان می‌کند. این نرم افزارها، بسیار بهتر از آن چیزی هستند که از قبل روی کامپیوتر‌های شخصی ویندوزی نصب شده‌اند. 

 

 

 

 

6. ممکن است برخی از برنامه‌های رایگان پیشفرض در مک‌ها، مورد استفاده نباشد، اما به اندازه اکثر نرم افزارهای رایگان کامپیوتر‌های ویندوزی، توهین‌آمیز نیستند. 

کامپیوتر‌های شخصی ویندوزی، از قبل با برنامه‌هایی که به اصطلاح "bloatware" نامیده می‌شوند، بارگذاری شده‌اند، این‌ها می‌توانند برنامه‌های شخص ثالثی باشند که شما به آنها نیازی ندارید و فقط فضای کامپیوتر شما را اشغال کرده‌اند. 

حتی اگر نسخه جدیدی از ویندوز 10 را از مایکروسافت خریداری کنید، با برنامه‌ها و بازی‌هایی مانند Candy Crush saga عرضه می‌شود که ظاهر و احساس ویندوز را بی‌ارزش می‌کند؛ گرچه به راحتی می‌توان این برنامه‌ها را حذف کرد، اما وجود آنها در ابتدای کار، طعم تلخی را می‌تواند به کاربر القا کند. 

اپل نیز حاوی برخی از برنامه‌هایی است که ممکن است به آنها نیازی نداشته باشید، اما نسبت به تولیدکنندگان دیگر محدودیت‌های بیشتری نسبت به بسته‌بندی موارد نرم افزاری خود اعمال می‌کند. 

 

7. نسخه‌های جدید سیستم عامل macOS همیشه رایگان هستند.

اگر مک شما با به روز رسانی جدید سیستم عامل مک سازگار باشد، می‌توانید در روز عرضه آخرین نسخه macOS ، مک خود را با آن، به روز رسانی کنید. به عنوان مثال، در آخرین آپدیت، کاربران توانستند بهترین نکات و ترفندهای macOS Monterey را در روز انتشار آن ارتقا داده و روی سیستم مک خودشان امتحان کنند. 

ویندوز نیز به روزرسانی‌های رایگان را بر اساس برنامه زمانی، دو بار در سال دریافت می‌کند. اما اگر از یک نسخه قدیمی‌تر ویندوز مانند ویندوز محبوب 7، یا ویندوز 8 یا 8.1 ، استفاده می‌کنید، باید 120 دلار یا بیشتر بپردازید تا از ویندوز 10 برخوردار شوید. اگر چه  مایکروسافت برای اولین سال و تا مدتی پس از انتشار ویندوز 10، این ارتقا را به صورت رایگان ارائه کرده بود، اما اکنون این چنین نیست و باید هزینه بپردازید.

 

8. اکثر لپ تاپ های مک صفحه نمایش بسیار با کیفیتی دارند. 

مک ها دارای نمایشگرهای با کیفیت عالی "رتینا" می‌باشند که تصاویر را واضح و پر جنب و جوش نشان می‌دهند. البته لپ تاپ ‌های ویندوزی هم می‌توانند دارای نمایشگرهای عالی باشند، اما برای یافتن مدل‌هایی با صفحه نمایش واضح، باید واقعا مدل‌های بسیار زیادی را جستجو کنید. 

 

9. لپ تاپ‌های اپل بهترین Trackpad را دارند. 

تعداد کمی از لپ تاپ‌های ویندوزی، دارای ترک پد موس خوب هستند که از لحاظ کیفیت، حتی نزدیک به ترک پد لپ تاپ‌های اپل باشد.

اما همه مک بوک ها دارای یک پد لمسی (ماوس) پاسخگو هستند که در حین استفاده، احساس خوبی برای کاربر ایجاد می‌کند. پدهای لمسی ویندوز می‌توانند غیر قابل اعتماد و حتی گاهی اوقات کیفیت تاچ آنها، آزار دهنده باشند.

 

10. در صورت تمایل، می‌توانید ویندوز را روی مک اجرا کنید.

اگر مزایای مک را می‌خواهید اما برای شرایط خاص به ویندوز هم نیاز دارید، می‌توانید سیستم عامل مایکروسافت را بر روی مک خود نصب کنید اما عکس این موضوع صادق نیست و شما نمی‌توانید macOS را بر روی هیچ کامپیوتر دیگری به جز کامپیوتر مک اپل اجرا کنید.

البته امکان نصب هکینتاش (مک او اس هک شده) روی تعداد بسیار محدودی از سیستم‌های ویندوزی وجود دارد، اما این کار دو ایراد اساسی دارد. سخت افزار این سیستم‌ها برای کاربری مک او اس، تخصصی نیستند و کارآیی لازم را نخواهند داشت و از طرف دیگر، امکان به روز رسانی مک او اس وجود نخواهد داشت.

 

 

 

 

جمع بندی:

در این مقاله 10 مورد از دلایلی که باعث برتری کامپیوترهای مک اپل نسبت به کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، به اختصار گفته شد.

علاوه بر تمام موارد مذکور، یک عامل مهم دیگر نیز در انتخاب تمام محصولات اپل وجود دارد و آن هم ماندگاری و طول عمر بالای تولیدات اپل است. بدین ترتیب که با وجود استفاده طولانی مدت از مک اپل، هنوز هم بعد از سالها می‌توانید انتظار داشته باشید، مانند زمانی که آنرا خریدید، کار کند و دچار افت کیفیت یا خرابی‌های عجیب و غریب نشود. تنها دلیل تعویض یک کامپیوتر مک توسط کاربر، بیشتر شدن نیازهای سخت افزاری می‌باشد که با روند پیشرفت تکنولوژی، امری طبیعی است.

آیا شما تجربه خرید مک (مک بوک، مک مینی، مک استودیو یا آی مک) را داشته‌اید؟ می‌توانید آنرا در بخش نظرات بیان کنید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر برای انتخاب کامپیوترهای مک اپل، با مشاوران پارسان می، تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش نصب و اجرای ویندوز 10 روی مک M1

آموزش نحوه نصب هکینتاش هانتری روی کامپیوتر

آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌ های اپل ارزش خرید دارد؟

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

آموزش نحوه کار با سیستم عامل مک macOS

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت چهارم

مفیدترین میانبرهای صفحه کلید در ویندوز

بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می